ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παιδικοί σταθμοί: Αλλάζουν όλα από την νέα σχολική χρονιά

Σαρωτικές αλλαγές στους παιδικούς σταθμούς από τη νέα σχολική χρονιά, με ένα πλέον συγκεκριμένο πλάνο.
Παιδικοί σταθμοί: Αλλάζουν όλα από την νέα σχολική χρονιά

Παιδικοί σταθμοί: Σαρωτικές αλλαγές στους παιδικούς σταθμούς από τη νέα σχολική χρονιά, με ένα πλέον συγκεκριμένο πλάνο.

Παιδικοί σταθμοί: Πολλά θα είναι οι αλλαγές στους παιδικούς σταθμούς από τη νέα σχολική χρονιά, με ένα ενιαίο τρόπο διδασκαλίας, με τα παιδιά να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Η κυβέρνηση μέσω της ομάδας εργασίας που έχει συστήσει θα εξετάσει και την αλλαγή του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 3 χρόνια ενώ θα προτείνει ακόμη και τα παιχνίδια που θα παίζουν τα παιδιά κατά τις ώρες που θα βρίσκονται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Ειδικότερα έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας προκειμένου πλέον ο τρόπος διδασκαλίας των παιδιών ηλικίας ως 4 ετών να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και την εισαγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων – παιχνιδιών και βιβλίων – που θα δίνουν τα κατάλληλα γνωσιακά και αισθητηριακά ερεθίσματα για την ανάπτυξη των παιδιών. Σύμφωνα με την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου δεν έχει ασχοληθεί ποτέ κανείς με την ύλη της προσχολικής αγωγής, με το τι κάνουν δηλαδή τα παιδιά, αν και πώς περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους στους σταθμούς, ποιο πρόγραμμα και με ποιο περιεχόμενο παρακολουθούν.

Συνολικά επιδιώκεται όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί και υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους, κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων. Ταυτόχρονα θα καθιερωθεί κάτι που σήμερα απουσιάζει: ο υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος των παιδιών προκειμένου να επιτευχθεί πρώιμη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και νευρολογικά προβλήματα όπως ο αυτισμός και θα ενθαρρυνθεί η ενημέρωση και η συμμετοχή των γονέων στην παιδαγωγική διαδικασία μέσω τακτικών συναντήσεων και προτάσεων δημιουργικής ενασχόλησης παιδαγωγών, γονέων και παιδιών.

Παιδικοί σταθμοί: Προσχολική αγωγή

Στην Ελλάδα, το τοπίο παραμένει θολό και η ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής παραμένει μια αναξιοποίητη ευκαιρία. Οι δομές είναι απαρχαιωμένες και καλύπτουν ανάγκες τόσο επίκαιρες όσο η ενσωμάτωση των περιοχών που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1930. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής, και οργανικής του ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Από την παραπάνω έρευνα, τις τοποθετήσεις που καταγράψαμε αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες, μπορεί να συμπεράνει κανείς πως υπάρχουν μερικά προφανή αυτονόητα βήματα που χρειάζεται να γίνουν:

  • Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
  • Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο curriculum με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης.
  • Να εξεταστεί η μείωση του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ακόμα και στα 3 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές φιλοξενίας όσο περισσοτέρων παιδιών είναι εφικτό, και να σχεδιαστεί η προνοιακή πολιτική που θα εξασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά της χώρας -και κυρίως αυτά που προέρχονται από τις πιο φτωχές οικογένειες- θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή.

Συγκρότηση ομάδας εργασίας

Στη σύσταση Ομάδας Εργασίας για το πρόγραμμα των βρεφονηπιακών σταθμών προχώρησε το υπουργείο Εργασίας. Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι να προταθούν οι ποιοτικές προδιαγραφές διαπαιδαγώγησης, απασχόλησης και φροντίδας των παιδιών (βρεφών και νηπίων έως 4 ετών) στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Στόχος είναι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα.

Ειδικότερα, έργο της Ομάδας Εργασίας είναι να εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών, να σχεδιάσει πρόγραμμα δραστηριοτήτων μαζί με πρακτικό υλικό (συλλογή με παιχνίδια και βιβλία) για το σύνολο της ημέρας των παιδιών καθώς και σύστημα συμμετοχής των γονέων. Επίσης η Ομάδα Εργασίας θα αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης της ανάπτυξης των παιδιών και εντοπισμού πιθανών προβλημάτων σε πρώιμο στάδιο. Τέλος, θα σχεδιάσει την πιλοτική εφαρμογή των προτάσεών της.

Πηγή: Dikaiologitika.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Lockdown-Το παραδέχτηκε η Παγώνη: Η καραντίνα θα λήξει μετά τον Απρίλιο!

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Παιδικοί σταθμοί: Αλλάζουν όλα από την νέα σχολική χρονιά», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Στέλιος Ανδρικάκης

Ο Στέλιος Ανδρικάκης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23/5/1992. Από μικρή ηλικία άρχισε την ενασχόληση του με διάφορα αθλήματα και κυρίως με την κολύμβηση, ωστόσο το άνοιγμα του ραδιοφώνου σε μία αθλητική εκπομπή άλλαξε τελείως την οπτική και τα «θέλω» του. Η αγάπη του για την αθλητική δημοσιογραφία και το ραδιόφωνο άρχισε να μεγαλώνει και έτσι το Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ στο οποίο φοίτησε ήταν μονόδρομος. Μετά από την πορεία του σε αρκετά sites, ήρθε η πρόταση από το Sportime, στο οποίο και βρίσκεται από το 2018 μέχρι και σήμερα.