Φρεγάτες: Aμερικανικές ΜΜSC ως πλοία ενδιάμεσης λύσης;
Φρεγάτες: Aμερικανικές ΜΜSC ως πλοία ενδιάμεσης λύσης μέχρι να κατασκευαστούν οι ελληνικές MMSC είναι ένα σενάριο.Φρεγάτες: Aμερικανικές ΜΜSC ως πλοία ενδιάμεσης λύσης μέχρι να κατασκευαστούν οι ελληνικές MMSC είναι ένα σενάριο που δεν θα άφηνε αδιάφορο το πολεμικό ναυτικό.
Ολλανδοί και Άγγλοι έχουν κάνει μέχρι στιγμής τις πιο σοβαρές προτάσεις – Επαγγελματίες, λένε στο sportime.gr πηγές του ΓΕΕΘΑ.
Οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι έχουν κλέψει τις εντυπώσεις με την σοβαρότητα των προτάσεών τους, όχι μόνο αναφορικά με την ποιότητά των πλοίων που προσφέρουν αλλά και για τον επαγγελματισμό των στελεχών τους.
Μάλιστα στο ΓΕΕΘΑ η συγκεκριμένη διαφορά των δύο αυτών προτάσεων με τις υπόλοιπες που έχουν φτάσει, δεν έχει μείνει ασχολίαστη.
Η προσέγγιση Βρετανών και Ολλανδών (σ.σ. τυχαία η σειρά) απέχει παρασάγγας στο πεδίο του επαγγελματισμού, σημειώνεται με νόημα.
Η ολλανδική πρόταση παίζει γερά στις προτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, με τους Ολλανδούς να περιλαμβάνουν στην πρότασή τους τέσσερις SIGMA 11515 και δύο Karel Doorman ως πλοία ενδιάμεσης λύσης για την Ελλάδα.
Τα δύο πλοία που οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα είναι τα HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.
Οι ολλανδικές φρεγάτες θα περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, 16 κυψέλες κάθετης εκτόξευσης τύπου Mark 48 VLS για 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους Sea Sparrow και οκτώ αντιπλοικούς πυραύλους RGM-84 Harpoon.
Σύμφωνα με τους Ολλανδούς, άνθρωποι της Damen επισκέφθηκαν «όλα τα σχετικά ναυπηγεία στην Ελλάδα, όπου οι έρευνές μας έδειξαν ότι το SIGMA θα μπορούσαν να κατασκευαστούν (σ.σ. στην Ελλάδα) χρησιμοποιώντας την εμπειρία μας παγκοσμίως».
«Οι έρευνές μας επικεντρώθηκαν επίσης στην τοπική αλυσίδα εφοδιασμού», ανέφερε στο navalnews.com ο αξιωματούχος της Damen Naval, Pieter Heijboer.
«Επειδή η κατασκευή ενός πλοίου όπως το Sigma και η παροχή υποστήριξης κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του πλοίου είναι σημαντική, οι τοπικοί προμηθευτές είναι επίσης απαραίτητοι για την επιτυχία του προγράμματος», σημείωσε.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η αποστολή των Ολλανδών έγινε υπό άκρα μυστικότητα.
H βρετανική πρόταση αφορά στην αγορά τεσσάρων φρεγατών Type 31 με κόστος 2 δισ. ευρώ ενώ οι Βρετανοί προσφέρουν ως πλοία ενδιάμεσης λύσης δύο Type 23.
Οι Type-31 προορίζονται για την αντικατάσταση των 13 φρεγατών Type-23 του Βασιλικού Ναυτικού της Μεγάλης Βρετανίας ενώ η ναυπήγησή τους θα αρχίσει το 2023.
Το συνολικό κόστος της πρότασης των Βρετανών για τις Type 31 είναι κάτω από 500 εκ. ευρώ ενώ σε εξαγωγική διαμόρφωση το πλοίο θα διαθέτει 32 θέσεις εκτόξευσης βλημάτων σε σύστημα εκτόξευσης ΜΚ41.
Ξενέρωσαν οι Έλληνες ναύαρχοι με την αμερικανική πρόταση όπως μεταφέρθηκε από στέλεχος της Lockheed Martin, σε συνέντευξή του.
Η Αθήνα από την πρώτη στιγμή τόνισε ότι η ελληνική πλευρά θα δώσει μεγάλη βαρύτητα στα πλοία ενδιάμεσης λύσης που θα περιλαμβάνονται στις προτάσεις των μνηστήρων, ώσπου να κατασκευαστούν οι τέσσερις νέες ελληνικές φρεγάτες.
Πλοία ενδιάμεσης λύσης για την ώρα περιλαμβάνουν μόνο οι προτάσεις των Άγγλων και των Ολλανδών.
Αντίθετα Αμερικανοί και Γάλλοι δεν δίνουν (σ.σ. για την ώρα) πλοία ενδιάμεσης λύσης, λόγω άρνησης των ναυάρχων τους. Bέβαια αυτό αν συμβεί θα συμβεί με συμφωνία απευθείας με την αμερικανική κυβέρνηση.
Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αξιωματούχος της Lockheed Martin έκανε λόγο για εκσυγχρονισμό τεσσάρων ελληνικών φρεγατών (σ.σ. εκτός της αγοράς των τεσσάρων αμερικανικών MMSC) ενώ οι Γάλλοι προτείνουν η πρώτη Belharra να κατασκευαστεί στην Γαλλία, ώστε να έρθει γρήγορα στην Ελλάδα (σ.σ. ούτε λόγος για πλοία ενδιάμεσης λύσης).
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στην ομιλία του στο AHEPA HELLAS ανέφερε πως οι Ελλάδα κοιταει για F35, τα οποία όπως είπε θα πάρει όταν βρει τα χρήματα (3 δις) και όταν μπορέσουν να τα διαθέσουν οι ΗΠΑ.
Αυτό που προξένησε εντύπωση είναι πως ο Έλληνας ΥΠΕΘΑ υπογράμμισε πως το προγραμμα των νέων φρεγατών θα κοστίσει κοντα στα 4,5 δις ευρώ και έχει οκτώ υποψηφιότητες.
Αν υποθέσουμε ότι οι χώρες που έχουν υποβάλει πρόταση είναι επτά, δηλαδή η Γαλλία, η Αμερική, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ιταλία και η Ισπανία, αυτό σημαίνει πως μία χώρα κατέβηκε με διπλή υποψηφιότητα.
Δηλαδή οι ΗΠΑ, πιθανώς να μην έχουν κατέβει μόνο με την πρόταση της αγοράς των τεσσάρων MMSC.
Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα επιθυμεί πλοία ενδιάμεσης λύσης, με τα αμερικανικά Arleigh Burke να είναι ο διακαείς πόθος των Ελλήνων ναυάρχων. Όμως οι Αμερικανοί ομολογοί τους ούτε να ακούν δεν θέλουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αφού χρειάζονται τα συγκεκριμένα πλοία για τις αμερικανικές επιχειρήσεις στον Ειρηνικό και ειδικά στην θάλασσα της Κίνας.
Σύμφωνα με το defenseworld.net, η Lockheed Martin ετοιμάζει πρόταση για οκτώ MMSC στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης:
Ελληνοτουρκικά: Ο συνδυασμός Rafale με Μeteor της Ελλάδας ο καλύτερος στην Ευρώπη
Rafale: Φονικά τα ελληνικά μαχητικά με το νέο σύστημα AGCAS για επιχειρήσεις σε ξένο έδαφος