Φρεγάτες: Οι Γάλλοι δίνουν μαζί με τις Belharra ότι θέλει η Ελλάδα – Νέες πληροφορίες
Φρεγάτες: Οι Γάλλοι δίνουν μαζί με τις Belharra ότι θέλει η Ελλάδα, αποκάλυψε σε συνέντευξή του ο αντιπρόεδρος της Naval Group.Φρεγάτες: Οι Γάλλοι δίνουν μαζί με τις Belharra ότι θέλει η Ελλάδα, αποκάλυψε σε συνέντευξή του ο αντιπρόεδρος της Naval Group για την Ευρώπη, Λορέν Μουρ.
Η Naval Group δίνει τις τέσσερις Belharra στην Ελλάδα με 32 κελιά VLS για Aster 30/15.
Επίσης, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο Γάλλος αξιωματούχος στο navalnews.com, τα γαλλικά πλοία έρχονται και με το σύστημα RAM για αντιπυραυλική προστασία.
Το RAM είναι αυτό που ζητά το Πολεμικό Ναυτικό στις νέες φρεγάτες και το γνωρίζουν καλά οι Έλληνες αξιωματικοί γιατί η Ελλάδα το χρησιμοποιεί ήδη στις Super Vita.
Την ίδια ώρα, οι Γάλλοι τονίζουν ότι τα πλοία ενδιάμεσης λύσης έρχονται δωρεάν, καθώς δεν περιλαμβάνονται στο κόστος της πρότασης, σε αντίθεση με τις άλλες προτάσεις.
Οι Belharra είναι μαζί με τις ισπανικές F110 και τις βρετανικές Type 31 στις τρεις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των ναυάρχων.
Στον τελικό… βρίσκονται οι Belharra και οι F110 με αουτσάιντερ την Type 31, με την πρόταση των Ισπανων περιπλέκει τα πράγματα.
Η ισπανική πρόταση αφορά σε πλοία επόμενης γενιάς.
Τα ραντάρ και τα συστήματα που δίνουν οι Ισπανοί είναι τα καλύτερα της αγοράς ενώ και σε θέματα διαχείρισης μάχης η F110 θεωρείται τοπ πλατφόρμα.
Η σύγκριση των F110 με τις γαλλικές Belharra είναι αναπόφευκτη.
Oι F110 αν και διαθέτουν καλύτερα ραντάρ και συστήματα διαχείρισης μάχης υπολείπονται των Belharra στους αντιαεροπορικούς πυραύλους.
Οι γαλλικοί Aster 30 τους οποίους διαθέτουν οι Γάλλοι στην Ελλάδα θεωρούνται καλύτεροι, διότι αν και στην εμβέλειά τους υπολείπονται των SM2 έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα (σ.σ. περισσότερα Mach) το οποίο σημαίνει γρηγότερη εμπλοκή προς τον στόχο.
Την ίδια ώρα, συνήθως οι SM2 έχουν τακτική εμπλοκής με δύο βλήματα.
Οι Αμερικανοί εκτοξεύουν προς τον κάθε στόχο δύο βλήματα ενώ οι Γάλλοι εκτοξεύουν ένα βλήμα ανά στόχο.
Οι Aster 30 διαθέτουν περισσότερα g άρα και καλύτερη ευελιξία και άλλα.
Oι Belharra διαθέτουν βλήματα cruise όπως οι Scalp NAVAL. Mέχρι στιγμής πρόβλεψη για πυραύλους cruise στις F110 δεν υπάρχει (σ..σ. πχ. Tomahawk).
Δεν διαφεύγει από τους αξιωματούχους του Πολεμικού Ναυτικού το γεγονός ότι η επιλογή των Belharra έχει ένα σημαντικό desavantage.
Με την επιλογή των γαλλικών φρεγατών το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό «παντρεύεται» τα γαλλικά όπλα, αφού σε όλα τα γαλλικά πολεμικά πλοία η διασύνδεση και η τεχνολογία μπορούν να είναι μόνο γαλλικά.
Αντίθετα, έχουμε δει να μπαίνουν σε αμερικανικά και ευρωπαϊκα πλοία και οπλικά συστήματα άλλων χωρών, όπως οι ΝSM.
Όλες οι τελευταίας τεχνολογίας φρεγάτες παίρνουν αμερικανικά και δυτικοευρπωαϊκά όπλα όπως οι NSM, αντίθετα τα γαλλικά πολεμικά πλοία παίρνουν μόνο γαλλικά όπλα.
Οι Arrowhead 140 διαθέτουν μέσες άκρες αυτά που επιθυμεί το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Πρόκειται για «σπαστές» φρεγάτες που παίρνουν τον οπλισμό που θεωρείται ιδιανικός για το ελληνικό Π.Ν., όπως SM2 και Harpoon.
Στα ατού της βρετανικής πρότασης θεωρούνται τα πλοία ενδιάμεσης λύσης Type 23 (σ.σ. μπορεί να μην είναι μόνο αυτά), διότι ο βρετανικός στόλος ανανεώνεται συνεχώς και έχει πολλά… καλούδια για το ελληνικό Π.Ν.
Οι Βρετανοί είναι διατεθιμένοι και αυτοί για μεταφορά τεχνογνωσίας και τελευταίας τεχνολογίας στα ελληνικά ναυπηγεία ενώ ο χρόνος ναυπήγησης των βρετανικών φρεγατών είναι πολυ μικρός.
H βρετανική πρόταση είναι το μεγάλο αουτσάιντερ με καλές προοπτικές λόγω και της καλής πρότερης συνεργασίας που είχαν οι δύο χώρες στο παρελθόν, με τις πυραυλάκατους Super Vita.
Η ολλανδική Damen φέρεται να προσφέρει στο ΠΝ φρεγάτα βασισμένη στην Προσέγγιση Ολοκληρωμένης Γεωμετρικής Τμηματικότητας Πλοίου (SIGMA), το μήκος της οποίας είναι προσαρμόσιμο έως τα 125m.
Η πρόταση αφορά σε δύο προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών S.
Τα δύο πλοία που οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα είναι τα HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.
Διαβάστε επίσης:
Τουρκία: Σκοπεύει γεμίσει με Hürjet το Anadolu
Ισραήλ: Ξεκίνησε η μαζική παραγωγή των πυραύλων Barak ER – Διαλύουν τα Bayraktar
Φρεγάτες: Οι Γάλλοι δίνουν μαζί με τις Belharra ότι θέλει η Ελλάδα – Νέες πληροφορίες