ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκφοβισμός, απαξίωση, η αδυναμία του… συστήματος! Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στα χειρότερά της! Οι φοιτητές έρμαια των καθηγητών!

Η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια έχει ξεφύγει. Και οι καθηγητές το... βιολί τους!
Εκφοβισμός, απαξίωση, η αδυναμία του… συστήματος! Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στα χειρότερά της! Οι φοιτητές έρμαια των καθηγητών!

Τριτοβάθμια εκπαίδευση: Ποτέ δεν λειτουργούσε ορθά και αξιοκρατικά το εκπαιδευτικό στην Ελλάδα. Στην Covid-19 εποχή όμως, το… τερμάτισε!

Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η καταγγελία που εστάλη το Sportime από φοιτήτρια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, περικλείει μέσα σε λίγες μέρες τον Γολγοθά του Έλληνα φοιτητή τη σημερινή εποχή.

Από το ηλεκτρονικό σύστημα που δεν λειτουργεί, από τους καθηγητές που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους, μέχρι τον εκφοβισμό σε περίπτωση που ζητήσει ένας φοιτητής να βρει το δίκιο του. Για καταστάσεις και πράγματα που το υπουργείο παιδείας ασφαλώς και γνωρίζει. Τα ελληνικά πανεπιστήμια τείνουν να γίνουν ζούγκλα. Στην κυριολεξία!

Όσα συμβαίνουν σήμερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

«Σήμερα Παρασκευή 25 Ιουνίου του 2021 είμαι φοιτήτρια, μέσα σ’ αυτή τη ζούγκλα που λέμε Ελληνικό Πανεπιστήμιο και βιώνω όχι μόνο την καθηγητική αυθαιρεσία σε όλο της το μεγαλείο αλλά και τον εκφοβισμό από τους «δυνατούς» καθηγητές αρμόδιους για την έκδοση του πτυχίου μου.

Σήμερα, εξετάστηκα σε ένα μάθημα του οποίου την ύλη ολόκληρη δεν ήξερα μέχρι χθες, αφού η κυρία καθηγήτρια δεν ανακοίνωσε εγκαίρως, άσχετα από το ότι είναι υποχρεωμένη να το κάνει 30 μέρες πριν την εξέταση σύμφωνα με τον κανονισμό της σχολής.

Σήμερα, κλήθηκα να απαντήσω 20 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής μέσα σε 20 λεπτά, αντιμετωπίζοντας όχι μόνο τη δυσκολία και το μέγεθος των πρακτικών ερωτήσεων (που δεν πρόλαβα καν να διαβάσω πόσο μάλλον να σκεφτώ και να απαντήσω όπως θα έπρεπε) αλλά και το ανεπαρκές σύστημα το οποίο κόλλαγε και δεν δεχόταν τις απαντήσεις μου, ενώ αργούσε να μου εμφανίσει τις ερωτήσεις έως και 1 λεπτό με το χρονόμετρο της εξέτασης να τρέχει. Αφού φτάνω τρέμοντας και στην 20η ερώτηση, έρχεται η ώρα στο 20ο λεπτό να πατήσω υποβολή. Εννοείται ότι την ώρα που στο τελευταίο λεπτό της εξέτασης που εγώ μαζί με άλλα 570 άτομα πατήσαμε υποβολή, το σύστημα δεν μπορούσε να ανταποκριθεί. Έτσι, άσπρισε η οθόνη μου και λίγα δευτερόλεπτα μετά με πέταξε έξω χωρίς να δω το γνωστό μήνυμα «Τέλος εξέτασης». Αντί αυτού, είδα την αρχική σελίδα με ένα κίτρινο κουτάκι να λέει πως η προθεσμία έληξε.

Εγώ, τι φταίω;

Σήμερα, η καθηγήτρια ήξερε και τα προβλήματα του συστήματος, καθώς τα βρίσκουμε τόσο καιρό μπροστά μας με την τηλεκπαίδευση αλλά και το πόσοι πολλοί ήταν οι εξεταζόμενοι και παρόλα αυτά επέλεξε την εξέταση 571 ατόμων ταυτόχρονα μεταξύ 13.00 και 13.20. Πολλοί φοιτητές, όπως και εγώ, μπορεί να κοπήκαμε λόγω δυσλειτουργίας του συστήματος, όπως γίνεται σε όλα τα πανεπιστήμια τόσο καιρό. Η απάντηση που παίρνουμε είναι ότι «οι συνθήκες είναι δύσκολες», «δεν διορθώνω γραπτά κατόπιν εορτής εφόσον δεν το βρήκα εκείνη την ώρα δεν βαθμολογείστε» , «δεν φταίω εγώ για το σύστημα». Και το καλύτερο από όλα: ο καθηγητής είναι άφαντος, δημοσιεύει τους βαθμούς δύο μήνες μετά και τότε, όταν βλέπεις στο κουτάκι που κανονικά θα έβλεπες το βαθμό σου, ότι υπάρχει μια παυλίτσα καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πήγε καλά.

Και μαζεύονται τα χρωστούμενα…

Και χάνεις μαθήματα τσάμπα…

Και έχεις διαβάσει 300 και πάνω σελίδες ύλη ενώ οι μισές δεν ήταν μέσα άλλα δεν το έμαθες ποτέ! Αλλά εσύ φροντίζεις να είσαι καλυμμένος, γιατί όλα μπορούν να συμβούν σε μια εξέταση που δεν ελέγχεται από κανέναν από τα να μπουν ερωτήσεις εκτός ύλης έως και να βαθμολογηθείς με βάση άλλον αριθμό και όχι του 5 που ορίζει ο κανονισμός.

Και άμα πεις κάτι ή στείλεις ένα e-mail στον αρμόδιο καθηγητή ή στον Πρόεδρο στο καλύτερο σενάριο θα λάβεις μια απάντηση ευγενικότατη και τυπικότατη που εμμέσως πλην σαφώς σου λέει «Βγάλτα πέρα μόνος σου»’ ή ‘«Και εγώ τώρα τι να κάνω;» ή πολύ απλά δεν παίρνεις καμία απάντηση με τη δικαιολογία ότι και οι καθηγητές έχουν υποχρεώσεις και οικογένεια και τα μηνύματα είναι πάρα πολλά για να απαντάνε σε όλα, γι’ αυτό να στέλνουμε όποτε προκύψει κάτι απολύτως απαραίτητο (που ούτε τότε σου εγγυάται κανείς ότι θα λάβεις απάντηση αλλά τέλος πάντων).

Εννοείται ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες και ότι οι καθηγητές είναι άνθρωποι με υποχρεώσεις και οικογένεια, αλλά οι συνθήκες είναι δύσκολες για όλους και οι φοιτητές δεν φυτρώσαμε, ίσα ίσα κάποιοι είναι και οι ίδιοι εργαζόμενοι, οικογενειάρχες ή και τα δύο. Αλλά ακόμα κι αν δεν είναι τίποτα από τα δύο, καμία από αυτές τις δικαιολογίες δεν αναιρεί ότι οι καθηγητές πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους όπως ορίζουν οι νόμοι και οι κανονισμοί και να είναι πιστοί στις υποχρεώσεις τους και όχι μόνο στα δικαιώματά τους.

Γιατί, σήμερα, ο φοιτητής που δούλευε έπρεπε να είναι παρών στην εξέταση και καλά προετοιμασμένος αλλιώς θα υποστεί τις συνέπειες. Η καθηγήτρια που δεν δημοσίευσε την ύλη εγκαίρως, ο πρόεδρος που δεν επίλυσε το πρόβλημα τι συνέπειες έχουν;

Καμία απολύτως!!!

Εγώ τι έκανα λάθος; Κάλυψα και τα λάθη της καθηγήτριας διαβάζοντας τα πάντα για να είμαι καλυμμένη όποια και αν ήταν η ύλη, άδειασα όλη τη μέρα για να είμαι προετοιμασμένη να δώσω ότι ώρα κι αν είναι, δεν χρησιμοποίησα το wi-fi αλλά δεδομένα από το κινητό μου για να είμαι σίγουρη ότι έχω καλό σήμα και τελικά δεν ξέρω αν είναι έγκυρες οι απαντήσεις μου λόγω της αδυναμίας του συστήματος να δεχτεί την υποβολή του γραπτού μου.

Και αν δεν ανταποκρίθηκε το σύστημα εγώ θα χρωστάω ένα μάθημα.

Ένα μάθημα που διάβαζα για βδομάδες και παρακολουθούσα κάθε μάθημα ανελλιπώς για μήνες και προετοιμαζόμουν όλον αυτό τον καιρό για μια εξέταση 20 λεπτών για την οποία πληροφορήθηκα εχθές και την ύλη την έμαθα προχθές, θα κοπώ επειδή ήμουν από τους άτυχους που πέταξε έξω το σύστημα!

Και αν παραπονεθώ θα πρέπει να το κάνω επώνυμα, δίνοντας και στοιχεία όπως η διεύθυνση και το κινητό μου, ενώ «συναινώ ρητά και ανεπιφύλακτα για την επεξεργασία τους» προκειμένου να λυθεί το πρόβλημά μου και να ληφθεί υπόψη το παράπονό μου.

Ο εκφοβισμός με τα στοιχεία…

Και εδώ έρχεται ο εκφοβισμός! Εάν δεν δώσω όλα αυτά η αίτησή μου είναι άκυρη, το ίδιο και αν δεν συναινέσω «ρητά και ανεπιφύλακτα», τη στιγμή που καθηγητές απειλούν δημόσια με σχόλια στο facebook ότι «βλέπω τα ονόματά σας, δεν θα γελάτε στην εξεταστική». Την ίδια στιγμή που αν το παράπονό μου κριθεί από τους ίδιους καθηγητές ότι έχει άλλα κίνητρα, είναι ανακριβές ή λανθασμένο, οι καθηγητές μου μπορούν να μου επιβάλουν ποινές, που φυσικά θα επηρεάσουν την ακαδημαϊκή μου πορεία. Υπό αυτές τις συνθήκες, ποιος φοιτητής θα τολμήσει να ζητήσει ακόμα και τα αυτονόητα;
Κανείς!

Καθόμαστε και υπομένουμε τα πάντα γιατί οι συνθήκες τώρα είναι δύσκολες για τους καθηγητές μας και «πρέπει να σεβόμαστε τις υποχρεώσεις τους» και «αν γίνει κάτι έγινε δεν πειράζει και ο Σεπτέμβριος μήνας είναι» και «θέλω να πάρω πτυχίο ας μη μιλήσω καλύτερα και μετά με κόβει για πάντα» .

Καλώς ήλθατε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση !»

Διαβάστε επίσης

Κορονοϊός: Χαμός με τις μεταλλάξεις – Έρχεται lockdown;

Επικός τσακωμός στο Πρωινό με την Χρυσηίδα Δημουλίδου – Οργή με ανάρτηση για τα Γλυκά Νερά 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Εκφοβισμός, απαξίωση, η αδυναμία του… συστήματος! Η Τριτοβάθμια εκπαίδευση στα χειρότερά της! Οι φοιτητές έρμαια των καθηγητών!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Sportime Team

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.