Μέτρα για ενεργειακό «lockdown» φέρνουν οι Βρυξέλλες, στα πλαίσια της «μεγάλης επανεκκίνησης»!
Ενεργειακό «απαγορευτικό» φέρνουν οι Βρυξέλλες, με ανησυχητικές προτάσεις για περιορισμό των αεροπορικών ταξιδιών και των μετακινήσεων με αυτοκίνητο.Μια κατάσταση μόνιμου – μερικού «lockdown» επιθυμούν να επιβάλλουν οι Βρυξέλλες στους Ευρωπαϊκούς λαούς, υπό την απειλή μιας ενεργειακής κρίσης που οι ίδιοι οι ηγέτες της ΕΕ προκάλεσαν.
Στις 18 Μαΐου η Κομισιόν αναμένεται να παρουσιάσει ένα προτεινόμενο σχέδιο έκτακτης ανάγκης που υποτίθεται πως θα αντιμετωπίζει την κρίση ενέργειας. Σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα «El Pais», στις προτάσεις του εν λόγω σχεδίου περιλαμβάνεται η… απαγόρευση μετακινήσεων με αυτοκίνητο (τις Κυριακές), η μείωση των ορίων ταχύτητας, η εκτεταμένη εφαρμογή τηλεργασίας, ο περιορισμός των αεροπορικών ταξιδιών για επαγγελματικούς λόγους κ.α.
Πρόκειται για ένα σχέδιο που αποτελεί αντιγραφή των προτάσεων που είχε εκπονήσει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ – Ιnternational Energy Agency) στις 18 Μαρτίου. Η Κομισιόν επιθυμεί να θέσει στο τραπέζι το προτεινόμενο σχέδιο, εν όψει ενός αποκλεισμού στην εισροή ρωσικών υδρογονανθράκων στην ευρωπαϊκή αγορά. Με ένα εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο να συγκεντρώνει σοβαρές πιθανότητες, οι Βρυξέλλες διατείνονται πως με ένα πανευρωπαϊκό ενεργειακό «lockdown» θα διασφαλιστεί η ενεργειακή επάρκεια.
Τα μέτρα περιλαμβάνουν τα εξής:
- Τηλεργασία έως 3 ημέρες εβδομαδιαίως. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομήσει 500 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Σημειώνεται ότι μια μέρα τηλεργασίας ισοδυναμεί με 170 λιγότερα βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Να είναι κοινή η χρήση αυτοκινήτου με άλλους ανθρώπους και ήπια – οικονομική οδήγηση προκειμένου να εξοικονομηθούν 470 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Μείωση ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους κατά τουλάχιστον 10 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομεί 430 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Κυριακές χωρίς αυτοκίνητα στις πόλεις. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομεί 380 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Χρήση δημοσίων μέσων μεταφοράς, ποδηλάτων και περπάτημα. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομεί 330 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Ήπια -οικονομική οδήγηση φορτηγών. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομήσει 320 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Περιορισμός του αριθμού των αεροπορικών ταξιδιών για επαγγελματικούς λόγους. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομήσει 260 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Εναλλάξ πρόσβαση των ιδιωτικών αυτοκινήτων στις πόλεις,( π.χ μονά-ζυγά). Αυτό το μέτρο εξοικονομήσει 210 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό το μέτρο θα εξοικονομήσει 100 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
- Χρήση τρένου αντί αεροπλάνου προκειμένου να εξοικονομηθούν 40 χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
Αυτομάτως προκύπτουν ερωτήματα. Γιατί η ηγεσία της Ευρώπης συμπεριφέρεται «αυτοκτονικά» και προτίθεται να επιβάλλει τόσο σοβαρούς περιορισμούς κατανάλωσης ενέργειας, ακολουθώντας μια εντελώς μονόπλευρη πολιτική που ταυτίζεται απόλυτα με τις επιταγές του ΝΑΤΟ; Μήπως διότι με τα συγκεκριμένα μέτρα εξυπηρετείται μια ήδη υπάρχουσα ατζέντα, αυτή της «κλιματικής κρίσης», και οι συγκυρίες είναι ιδανικές για να εφαρμοστούν;
Οι επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οι απαγορεύσεις μετακινήσεων και ταξιδιών, η απόλυτη εξάρτηση από το ρεύμα και ο «αφορισμός» πετρελαίου, βενζίνης, λιγνίτη για τις ανάγκες του μέσου πολίτη, η ασύμφορη κατοχή ακίνητης περιουσίας και αυτοκινήτων, και γενικά η διαμόρφωση ενός στάτους όπου ο απλός πολίτης δεν θα έχει αυτάρκεια μετακίνησης (και όταν θα έχει αυτή θα είναι απολύτως ελεγχόμενη), όλες αυτές οι δυστοπικές επιδιώξεις συμβαδίζουν με τα σχέδια ελέγχου των λαών στα πλαίσια της «απειλής» της κλιματικής κρίσης. Απλά τώρα, προστέθηκε και μια υποτιθέμενη «Ρωσική απειλή» για να επισπεύσει ακόμη περισσότερο τις βλέψεις της «μεγάλης επανεκκίνησης».
Η περιπέτεια της πανδημίας απέδειξε δυστυχώς πως οι λαοί είναι πρόθυμοι να δεχθούν περιορισμούς των βασικών ελευθεριών τους, αρκεί να εμφανίζεται από τα «μεγάλα κεφάλια» μια μόνιμη «απειλή», ακόμα και όταν αυτή είναι σκόπιμα μεγαλοποιημένη. Έτσι το έδαφος είναι γόνιμο πλέον για να συνεχιστούν οι τακτικές ελέγχου υπό τη μορφή ενός διαφορετικού τύπου «lockdown».
Είναι θλιβερό πως μια ολόκληρη ΕΕ σέρνεται πίσω από το άρμα της Δύσης, με την ηγεσία της να μπαίνει πρόθυμα σε μια γεωπολιτική διελκυστίνδα μεταξύ Ανατολής και Δύσης, υποθηκεύοντας ένα σκοτεινό αύριο για τις τύχες εκατοντάδων εκατομμυρίων πολιτών.
Η μονοδιάστατη και χειραφετημένη εξωτερική πολιτική που ακολουθούν οι Βρυξέλλες γυρίζει «μπούμερανγκ» προς τους λαούς της Ευρώπης, και τα νέα μέτρα που εμφανίζουν τα διευθυντήρια μοιάζουν με επιστροφή στις σκοτεινές εποχές των αρχών του 20αιώνα…