Τέμπη: 250 εκατ. ευρώ σε συμβούλους – Απόλυτη αδιαφορία για τους επιβάτες
250 εκατομμύρια διέθεσε ο κρατικός φορέας για την πρόσληψη των εταιρειών που απλώς θα επέβλεπαν έργα προϋπολογισμού 4 δισεκατομμυρίων!Σύμφωνα με άρθρο της efsyn.gr, το κράτος δεν είχε κανένα πρόβλημα στο να διαθέτει εξωφρενικά ποσά για συμβούλους έργων αλλά όχι πολύ μικρότερα ποσά με τα οποία μπορούσαν να αγοραστούν συστήματα που θα απέτρεπαν τραγωδίες όπως αυτή που σημειώθηκε στα Τέμπη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το δημοσίευμα από τις 8/12/2022 «η ΕΡΓΟΣΕ, θα μοίραζε το ποσό των των 250 εκατομμυρίων ευρώ για προσλήψεις οκτώ συμβούλων! Εμ τέλει αντί κανείς να δει μια στρατιά ενδιαφερομένων να παλεύουν για να κερδίσουν τα «χρυσά συμβόλαια», στον πρώτο διαγωνισμό ήρθε μόνον ένας (1) υποψήφιος και πήρε τη δουλειά χωρίς να… κοπιάσει και με έκπτωση μόλις 10,5%».
Να αναφέρουμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ, είναι ο φορέας που διαχειρίζεται τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα και ιδρύθηκε το 1996, επειδή ο ΟΣΕ δεν είχε την απαραίτητη επάρκεια. Η εξέλιξη των πραγμάτων όμως έδειξε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκρινε πως η ΕΡΓΟΣΕ δεν είναι επαρκής κι έτσι ανέθετε τον σχεδιασμό και την εκτέλεση των έργων «που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας» σε τεχνικούς συμβούλους.
Τέμπη: 250 εκατ. ευρώ σε συμβούλους – Απόλυτη αδιαφορία για τους επιβάτες
Ο πρώτος διαγωνισμός ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο. Αφορούσε την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου «για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των διαδικασιών διαγωνισμού επιλεγμένων έργων με Ανταγωνιστικό Διάλογο». Ο προϋπολογισμός ήταν 7,2 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και το ποσό θεωρήθηκε «κράχτης» καθώς ο συγκεκριμένος σύμβουλος δεν θα είχε να επιβλέψει έργα στέλνοντας μηχανικούς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Θα έχει μόνο να συμβουλεύει για το πώς θα δοθούν τα έργα αφού δεν θα γίνουν ανοιχτοί διαγωνισμοί αλλά θα ακολουθηθεί η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καθώς:
- Τα έργα που θα δοθούν με Ανταγωνιστικό Διάλογο είναι συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο σύμβουλος θα καθορίσει και το περιεχόμενό τους. Αφορούν τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας (477 εκατ.), του Λαυρίου (391 εκατ.), της Ραφήνας (309 εκατ.) και του 6ου προβλήτα στο λιμάνι Θεσσαλονίκης (53,5 εκατ.). Επίσης την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες (1,68 δισ.) και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο (1,07 δισ.).
- Για τα έργα αυτά έχουν ήδη διαμορφωθεί οι ενδιαφερόμενες τρεις κοινοπραξίες που απαρτίζουν οι εταιρείες: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ – ALSTOM και ΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
- Σύμφωνα με την απόφαση που ανάρτησε στη Διαύγεια η ΕΡΓΟΣΕ, το Διοικητικό της Συμβούλιο αποφάσισε στις 7/9/2022 να εγκρίνει την κατακύρωση της σύμβασης για τον τεχνικό σύμβουλο στην εταιρεία Obermeyer Ελλάς ΕΠΕ που ζήτησε 6,44 εκατομμύρια προσφέροντας έκπτωση μόλις 10,57%».
Όπως βλέπουμε χρήματα για πάσης φύσεως συμβούλους διατίθενται…αλλά για λειτουργικό σύστημα τηλεματικής που θα απέτρεπε εγκλήματα σαν αυτό της Τρίτης στα Τέμπη…όχι μόνο οι υπεύθυνοι δεν δίνουν δεκάρα…αλλά αδιαφορούν διαχρονικά.
Σε μια εποχή που ξέρουμε ανά πάσα στιγμή την πορεία όλων των αεροπορικών πτήσεων και την βλέπουμε στα κινητά μας…τη στιγμή που ξέρουμε την θέση του ταξί του έχουν καλέσει ή του ντελιβερά που φέρνει την παραγγελία μας…στα τρένα στην Ελλάδα οι αρμόδιοι ΔΕΝ μπορούν να δουν ούτε καν αν έχουν μπει αμαξοστοιχίες στις ίδιες ράγες… με αντίθετη πορεία…