Έπαιζαν με τις ζωές μας: Όταν ο υφυπουργός Μεταφορών έλεγε πως οι καταγγελίες των σιδηροδρομικών «δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα»
Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος μιλούσε για «σύγχρονο και δίκαιο σιδηρόδρομο» και αρνούνταν πως υπήρχαν σοβαρά προβλήματα ασφάλειαςΥφυπουργός Μεταφορών: Δεν είναι μόνο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής που κορόιδευε τον λαό και αποσιωπούσε την πραγματικότητα ότι το τριτοκοσμικό σιδηροδρομικό δίκτυο μπορούσε ανά πάσα στιγμή να μετατραπεί σε καρμανιόλα. Ήταν «γραμμή» ολόκληρης της κυβέρνησης Μητσοτάκη να αποκρύπτουν την αλήθεια και να «πουλάνε» προς τα έξω μια κίβδηλη εικόνα εκσυγχρονισμού στον σιδηρόδρομο.
Εδώ και χρόνια έφταναν προειδοποιήσεις, καταγγελίες, ακόμα και εξώδικα στα χέρια υπουργών και αρμόδιων φορέων, άλλα τα πάντα θάβονταν κάτω έναν κυκεώνα διαπλεκόμενων συμφερόντων. Οι εργαζόμενοι προκειμένου να βγάλουν το ψωμί τους, αναγκάζονταν να δουλεύουν σε τριτοκοσμικές συνθήκες που έθεταν καθημερινά σε κίνδυνο την ακεραιότητα των επιβατών, άλλα και των ίδιων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα όσα βγήκαν στο φως για ένα από τα πιο νευραλγικά σταθμαρχεία της χώρας, αυτό της Θεσσαλονίκης, όπου ο πίνακας ελέγχου είναι χαλασμένος και ποντίκια τρώνε τα καλώδια του.
Στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, όχι μόνο αγνόησαν όλους τους κώδωνες κινδύνου που έκρουαν οι εργαζόμενοι, άλλα στο υπουργείο Μεταφορών γινόταν συστηματική προσπάθεια να υποβαθμιστούν οι καταγγελίες και να παρουσιαστούν ως αντικυβερνητική… προπαγάνδα που εκπορευόταν από συνδικαλιστικά συμφέροντα.
Εκτός από τις ψεύτικες διαβεβαιώσεις του πρώην υπουργού Μεταφορών στη Βουλή που έλεγε με ανένδοτο ύφος πως… διασφαλίζεται η ασφάλεια, ένα νέο βίντεο ήρθε στην επιφάνεια από τον Ιούλιο του 2022, όπου μιλάει στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Το βίντεο ανάρτησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και είναι από τη συζήτηση επερώτησής του για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, με βάση καταγγελίες των σιδηροδρομικών.
Ο κ. Παπαδόπουλος, απάντησε τότε όντας… θιγμένος γι’ αυτά που καταγγέλλονταν, ακριβώς όπως ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. Χαρακτήρισε την πολιτική ανάδειξη αυτών των καταγγελιών ως… «μικροπολιτική» χάριν των εντυπώσεων, ενώ μίλησε για «πράγματα που δεν ισχύουν» και πως η κυβέρνηση δημιουργεί έναν «σύγχρονο και δίκαιο» σιδηρόδρομο, όπως «δικαιούται ο Έλληνας πολίτης και η χώρα».
Ο υφυπουργός είχε πει συγκεκριμένα για τις καταγγελίες των σιδηροδρομικών:
«Στην πλειοψηφία τους δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα … Δεν μπορεί να αφήνουμε να ακούγονται στην αίθουσα του κοινοβουλίου πράγματα που δεν ισχύουν … αν εσείς θέλετε να κάνετε παραπολιτική ή μικροπολιτική, να δημιουργείτε εντυπώσεις, εγώ δεν θα σας αφήσω να το κάνετε … εμείς μόνο κοροϊδία δεν κάνουμε, αυτά είναι άλλων, όχι δικά μας … θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν σιδηρόδρομο σύγχρονο, δίκαιο … τα τελευταία τρία χρόνια με πολύ γρήγορα βήματα (πιθανώς και με κάποιες καθυστερήσεις, αλλά με γρήγορα βήματα) προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αυτό που δικαιούται ο Έλληνας πολίτης και η χώρα για τον σιδηρόδρομο. Αυτό λέγεται σχεδιασμός. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε. Αλλά δεν τα ξέρετε αυτά. Θα τα μάθετε, σιγά-σιγά».
Τελικά, «έμαθε» ολόκληρος ο ελληνικός λαός πόσο «σύγχρονος και δίκαιος» είναι ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας, όχι «σιγά – σιγά», άλλα μετά από μια εθνική τραγωδία. Το έμαθε μέσα σε μια μοιραία νύχτα στα Τέμπη, όπου εκατοντάδες άνθρωποι εμπιστεύτηκαν για ακόμα ένα δρομολόγιο την τριτοκοσμική υποδομή που λειτουργούσε με τις εγγυήσεις του κ. Καραμανλή, του κ. Παπαδόπουλου και της κυβέρνησης Μητσοτάκη γενικότερα.
Άλλωστε το δήλωσε με ανερυθρίαστο τρόπο και ο Άδωνις Γεωργιάδης, λέγοντας ότι «αν ο Καραμανλής έλεγε για τα προβλήματα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε άνθρωπος». Άρα τα υπουργικά στελέχη συγκάλυπταν τους κινδύνους, ο κόσμος χρησιμοποιούσε ανυποψίαστος το τρένο και έτσι φτάσαμε σε ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, για το οποίο σαφώς και οι ευθύνες δεν περιορίζονται στον… σταθμάρχη.
Ασφαλώς ο Μιχάλης Παπαδόπουλος όχι μόνο συνεχίζει να βρίσκεται στη θέση του, άλλα αναβαθμίστηκε και ο ρόλος του μετά την παραίτηση (για τα μάτια του κόσμου) του Κώστα Αχ. Καραμανλή.