Τέμπη: Κόλαφος για την κυβέρνηση το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων – Ισοπεδώνει τις προσπάθειες συγκάλυψης
Τέμπη: Εγκαταλελειμμένο το δίκτυο, δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση από το 2019 - Κυβερνητικό ρουσφέτι ο σταθμάρχης Λάρισας και ελλιπώς εκπαιδευμένοςΣτον αέρα τινάζεται το κυβερνητικό αφήγημα για το έγκλημα στα Τέμπη, από το πόρισμα 228 σελίδων της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων (που η ίδια η κυβέρνηση όρισε σε μια προσπάθεια συγκάλυψης του θέματος) για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, η οποία παρά το γεγονός ότι δεν ασχολείται με τον καταλογισμό ευθυνών, την βάζει στο κάδρο των ευθυνών.
Το τελευταίο διάστημα οι υπουργοί της κυβέρνησης έπαιζαν «κρυφτό» με τις λέξεις και υποτιμούσαν τη νοημοσύνη του κόσμου, προσπαθώντας να πείσουν ότι υπήρχε όντως σύστημα τηλεδιοίκησης και… λειτουργούσε κανονικά, και πως όλες οι ευθύνες αναλογούν στα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης της Λάρισας.
Όμως το πόρισμα της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων, παρά τον γενικόλογο χαρακτήρα που έχει και παρά τον μη καταλογισμό ευθυνών, δεν μπορεί να κρύψει την ουσία, δηλαδή ότι στα Τέμπη συντελέστηκε ένα έγκλημα που φέρει βαρύτατες κυβερνητικές ευθύνες.
Σύμφωνα με το πόρισμα λοιπόν, διαπιστώνεται ότι στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Λάρισας δεν υπήρχε καμία τηλεδιοίκηση και πως αυτή σταμάτησε να λειτουργεί μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή Ζάχαρης Λάρισας. Άρα για σχεδόν 4 ολόκληρα χρόνια, με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, το σιδηροδρομικό δίκτυο παρέμενε «τυφλό» και οι επιβάτες των τρένων διέτρεχαν καθημερινό κίνδυνο.
Έτσι ισοπεδώνεται μια και καλή το ανυπόστατο και προκλητικό αφήγημα Γεραπετρίτη που δήλωνε πριν ένα μήνα πως «το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε την ημέρα του δυστυχήματος».
Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου των Τρένων (ΕTCS), αν είχε τοποθετηθεί, θα απέτρεπε το δυστύχημα, όπως το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί αν λειτουργούσε το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, το οποίο ήταν εγκατεστημένο από το 2018.
«Το σύστημα GSM-R είχε εγκατασταθεί το 2018 για το τμήμα Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας στις γραμμές του ΟΣΕ και στο τροχαίο υλικό που ήταν τότε στην ιδιοκτησία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εκκρεμεί όμως η εγκατάστασή του σε μέρος του τροχαίου υλικού της Hellenic Train. Αν η τελευταία αυτή εκκρεμότητα είχε ολοκληρωθεί, τότε είναι πολύ πιθανό ο μηχανοδηγός του IC 62 να είχε επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη Λάρισας αλλά και με τον μηχανοδηγό του αντιθέτως κινούμενου εμπορικού συρμού 63503, κάτι που θα μπορούσε να συμβάλει στην αποτροπή του δυστυχήματος» επισημαίνει η επιτροπή.
Το πόρισμα τεκμηρίωσε ακόμη ότι στο συγκεκριμένο πόστο θα έπρεπε να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες, και όχι μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης, ο οποίος διορίστηκε ως κυβερνητικό ρουσφέτι όπως επιβεβαιώνεται από την έρευνα, και η εκπαίδευση του ήταν ελλιπέστατη.
Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν χωρίς αμφιβολία ότι η εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου φέρει την «υπογραφή» του Κυριάκου Μητσοτάκη, και βεβαίως του Κώστα Αχ. Καραμανλή ο οποίος λίγες μέρες πριν το μακελειό στα Τέμπη παραμύθιαζε τον κόσμο πως… «διασφαλίζουν την ασφάλεια» των επιβατών.
Δεν θα πρέπει να προξενεί εντύπωση βέβαια, πως τα συντριπτικά ευρήματα του πορίσματος δεν αναδεικνύονται πουθενά στα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, ενώ όσο η τραγωδία ήταν «φρέσκια», αυτά τα ίδια ενημερωτικά Μέσα απαιτούσαν με στόμφο να «χυθεί άπλετο φως» στην υπόθεση. Και τώρα που η επιτροπή Εμπειρογνωμόνων «δείχνει» τις τραγικές ευθύνες της κυβέρνησης, σφυρίζουν αδιάφορα σιγοντάροντας την προσπάθεια συγκάλυψης αυτού του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος.