- Ξεκινώντας με τον αγώνα της Ατλάντα στις 9 Ιουλίου, το μπροστινό κλιπ του αυτοκινήτου θα μαλακώσει, ώστε να είναι πιο πτυσσόμενο κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.
- Μια ατσάλινη πλάκα 0,060 ιντσών τοποθετείται στη δεξιά πόρτα λόγω της συντριβής της άνοιξης στην Talladega με τους Kyle Larson και Ryan Preece
- Το 2022 η σειρά Κυπέλλου του οργανισμού επιβολής κυρώσεων όχι μόνο γνώρισε περισσότερα ατυχήματα από τον ιστορικό κανόνα, αλλά και «συντριβές υψηλότερης σοβαρότητας».
Μετά από μια σεζόν οδηγών NASCAR Cup που υπέστησαν τα πιο «σοβαρά ατυχήματα» από τότε που τέθηκε σε ισχύ το τρέχον σύστημα δεδομένων το 2011, πολλές αλλαγές εφαρμόζονται στο τρέχον αυτοκίνητο σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η σοβαρότητα των συγκρούσεων του αγώνα. Ξεκινώντας με τον αγώνα της Ατλάντα στις 9 Ιουλίου, το μπροστινό κλιπ του αυτοκινήτου θα μαλακώσει, ώστε να είναι πιο πτυσσόμενο κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, ενώ η δεξιά πλευρά του θα ενισχυθεί. Μια ατσάλινη πλάκα 0,060 ιντσών τοποθετείται στη δεξιά πόρτα λόγω της συντριβής της άνοιξης στην Talladega με τους Kyle Larson και Ryan Preece. Προηγουμένως, η πλάκα της πόρτας ήταν κατασκευασμένη από αλουμίνιο.
Ο αντιπρόεδρος Μηχανικής Ασφάλειας της NASCAR, Δρ. John Patalak, δήλωσε ότι το 2022 η σειρά Cup του οργανισμού κυρώσεων όχι μόνο είχε περισσότερες ατυχήματα από τον ιστορικό κανόνα, αλλά και «ατυχήματα υψηλότερης σοβαρότητας». «Τα αυτοκίνητα χτυπούσαν τοίχους με υψηλότερες ταχύτητες σε υψηλότερες γωνίες από ό,τι είχαμε ιστορικά», είπε ο Patalak. «Δεν είχε καμία σχέση με το ίδιο το αυτοκίνητο. Είχαμε ταχύτητες και γωνίες το 2022 που δεν είχαμε ιστορικά που ήταν πολύ προκλητικές για το αυτοκίνητο.
«Για οποιονδήποτε λόγο, ένας συνδυασμός πραγμάτων… ρυθμίσεις αυτοκινήτου και οτιδήποτε είναι καινούργιο και η αίσθηση του αυτοκινήτου για τους οδηγούς… είχαμε ατυχήματα που απλώς δεν είχαν συμβεί μέχρι το 2011 στο Xfinity ή το Cup. Ήταν πραγματικά μεγάλα, σοβαρά ατυχήματα» Οι νέες απαιτήσεις του αυτοκινήτου στη δεξιά πλευρά ήταν το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του Talladega. Οι αλλαγές στο μπροστινό κλιπ ήταν υπό ανάπτυξη εδώ και αρκετούς μήνες. Η NASCAR επιτρέπει στις ομάδες να τροποποιούν υπάρχοντα εξαρτήματα στο απόθεμά τους. Για όσους δεν μπορούν να τροποποιήσουν τα εξαρτήματα, είναι διαθέσιμη η Technique Chassis, ο προμηθευτής που προμηθεύει το τρέχον πλαίσιο, τις μπροστινές, τις κεντρικές και τις πίσω βάσεις αμαξώματος. Επίσης, η NASCAR θα συμμετάσχει στο να βοηθήσει τις ομάδες να απορροφήσουν το κόστος που απαιτείται για την πραγματοποίηση των τροποποιήσεων.
“Απλώς, πολύ μεγάλες επιτυχίες για τις οποίες έπρεπε να δημιουργήσουμε νέες ράβδους στα γραφήματα μας όταν επιστρέψουμε στο 2011”, είπε ο Patalak. «Μας εξέπληξε αυτό, από τη σοβαρότητα των συντριβών». Φέτος, ο Patalak είπε ότι υπήρχε μια διαφορά ταχύτητας 59 μίλια/ώρα στο Chevrolet του Larson και στο Ford του Preece όταν ο Preece κούμπωσε τον Larson στην πόρτα του συνοδηγού κατά τη διάρκεια του αγώνα Talladega του Μαΐου. «Είναι πραγματικά δύσκολο να το βρεις στην πίστα», είπε ο Patalak. «Αυτό που εννοώ με αυτό είναι μια διαφορά σχεδόν 60 μιλίων την ώρα μεταξύ δύο αυτοκινήτων. Γι’ αυτό το δυστύχημα ήταν τόσο σοβαρό. «Είναι πολύ σπάνιο στους αγώνες μας να έχετε αυτοκίνητα με (αυτό το είδος διαφοράς ταχύτητας). Έτσι, όταν συμβαίνουν τέτοιοι τύποι κρούσεων, είναι πολύ δύσκολο και για τα δύο αυτοκίνητα».
Ο Patalak σημείωσε ότι οι σπουδές τους στο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της NASCAR στο Concord της Βόρειας Καρολίνας δεν περιορίζονταν στην ακεραιότητα του αυτοκινήτου. «Έχουμε έργα που εκτελούνται με προσκέφαλα κεφαλιού και λαιμού, κράνη και αφρούς κεφαλής και ένθετα καθισμάτων και τοποθέτηση καθισμάτων», είπε ο Patalak. «Το σύστημα συγκράτησης κάθε οδηγού είναι πολύ προσαρμοσμένο. Απευθυνόμαστε τακτικά στους οδηγούς εάν δούμε κάτι που αποτελεί ευκαιρία βελτίωσης. Πρόσφατα επικοινώνησα με τους οδηγούς σχετικά με την εφαρμογή του κράνους, σχετικά με το να έχουν σφιχτά λουριά στο πηγούνι. Βάλαμε ένα κλιπ HANS προς τα πίσω.»
Ο Patalak είπε ότι διεξήγαγαν επίσης μια σε βάθος μελέτη της συντριβής του Blaine Perkins στον αγώνα NASCAR Xfinity στο Talladega. «Στην πραγματικότητα, επιστρέψαμε στον Δρ Τζέιμς Ράντιν και τον είχαμε να μας συμβουλευτεί για το ρολό κάννης Xfinity», είπε ο Πατάλακ. «Ήταν ο κύριος συγγραφέας στην έρευνα (Dale) Earnhardt. Ο λόγος που πήγαμε σε αυτόν ήταν επειδή είχε πολύ συγκεκριμένη εμπειρία με πιλότους μαχητικών που βίωσαν αυτούς τους τύπους μακροχρόνιων επιταχύνσεων. Τώρα, τα επίπεδα επιτάχυνσης είναι χαμηλά, αλλά διατηρούνται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα σαν ένα δευτερόλεπτο. ενώ μια συντριβή είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου». Ο Patalak είπε ότι ο Perkins παρουσίασε επιταχύνσεις χαμηλού επιπέδου κατά τη διάρκεια των δύο ξεχωριστών κυλίνδρων του. Είπε ότι ο Πέρκινς ήρθε στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της NASCAR και τον περιηγήθηκαν στα δεδομένα και το σύστημα συγκράτησης του.
«Πράγματα που δεν ήταν απαραίτητα λάθος, αλλά πράγματα που θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερα, που ο οδηγός θα μπορούσε να είχε κάνει καλύτερα για να μειώσει αυτές τις επιταχύνσεις στο σώμα του», είπε ο Patalak.
Formula 1: Στον «αέρα» το Grand Prix του Καναδά λόγω των δασικών πυρκαγιών στο Κεμπέκ
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
Τα αποτελέσματα του αγώνα της Ανάβασης Κύμης
WRC: 5 αξέχαστες στιγμές στο Wolf Power Stage στο Rally Italia της Σαρδηνίας
21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…