ENGINE POWER

Isle of Man TT και οι θυσίες αδρεναλίνης συνεχίζονται

ΟΔΗΓΗΣΗ ΘΑΝΑΤΟΥ: Με άλλον έναν αναβάτη να χάνεται στο Isle of Man TT, το πανάρχαιο ερώτημα τίθεται για άλλη μια φορά.
Isle of Man TT και οι θυσίες αδρεναλίνης συνεχίζονται

Γιατί οι τολμηροί αναβάτες εξακολουθούν να συρρέουν στο Isle of Man TT παρά τον «πιο θανατηφόρο αγώνα του κόσμου» που κόστισε τη ζωή σε 267 μοτοσικλετιστές

ΟΔΗΓΗΣΗ ΘΑΝΑΤΟΥ: Με άλλον έναν αναβάτη να χάνεται στο Isle of Man TT, το πανάρχαιο ερώτημα τίθεται για άλλη μια φορά.

Γιατί τόσοι πολλοί μοτοσικλετιστές ρισκάρουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε αυτόν που έχει ονομαστεί ο πιο θανατηφόρος αγώνας στον κόσμο ;

death-isle-of-man-tt-agonas-thysia-thanatiforos-agonas-pagkosmios

Το Isle of Man TT είναι γνωστό ως ο πιο θανατηφόρος αγώνας στον κόσμο

isle-man-tt-crashed-alpine-Raul-Torras-Martinez-pethane-death-atychima-agonas

Ο Raul Torras Martinez, 40 ετών, έγινε το τελευταίο θύμα αυτή την εβδομάδα 

Η απάντηση πολλών από τους διαγωνιζόμενους είναι ότι ο κίνδυνος είναι αυτός που κάνει το ετήσιο τεστ νεύρων τόσο συναρπαστικό.

Αυτή την εβδομάδα ο Ισπανός μοτοσικλετιστής Raul Torras Martinez , 40 ετών, έγινε ο 267ος άνθρωπος που έχασε τη ζωή του στη διαβόητη πίστα των 37,73 μιλίων από τότε που ξεκίνησε το Isle of Man Tourist Trophy το 1907. Ο Raul έγραφε μέσες ταχύτητες 125 mph καθώς έκανε τον τελευταίο γύρο αυτή την εβδομάδα, έχοντας λάβει μέρος σε 21 αγώνες τα τελευταία έξι χρόνια. Παρόλο που το TT είναι μια χρονομέτρηση, που σημαίνει ότι οι αγωνιζόμενοι αγωνίζονται ενάντια στον χρόνο αντί να προσπερνούν ο ένας τον άλλον σε στενές στροφές, είναι απίστευτα επικίνδυνο.

isle-of-man-tt-gkai-martin-201-big-crash-pire-fotia-michani-firedup

Ο τηλεοπτικός παρουσιαστής Γκάι Μάρτιν είχε την τύχη να γλιτώσει από ατύχημα με βολίδα το 2010

 isle-of-man-tt-gkai-martin-201-big-crash-pire-fotia-michani-firedup-epic-accident

Επέστρεψε στους αγώνες παρόλο που έσπασε τη σπονδυλική του στήλη και μώλωπες και στους δύο πνεύμονες

Οι κύριοι κίνδυνοι είναι τα δέντρα, οι φανοστάτες, οι πέτρινοι τοίχοι και οι απότομες όχθες στην άκρη των 200 στροφών. Ο αείμνηστος πρωταθλητής μοτοσικλετών Barry Sheene το αποκάλεσε «αποστολή αυτοκτονίας» και η πίστα απαιτεί μεγάλη ικανότητα για να κυκλοφορείς σε ένα κομμάτι. Χιλιάδες αιτήσεις, αλλά μόνο 60 σόλο αγωνιζόμενοι και 30 ζευγάρια sidecar μπορούν να πάρουν μέρος στον πιο επικίνδυνο αγώνα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Isle of Man TT ένας Κύβος γεμάτο θάνατο, από όποια πλευρά και να τον δείς

Ο Peter Hickman, 36, που κατέχει το ρεκόρ γύρου, λέει: «Ο κίνδυνος είναι αυτός που το κάνει συναρπαστικό». Οι δύο άνδρες που αγωνίζονται για να έχουν το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες στο Isle of Man TT γνωρίζουν τον κίνδυνο του αθλήματος. Ο πρώην κτίστης John McGuinness, 51, που μοιράζεται 23 νίκες με τον Michael Dunlop, είπε: «Κατά τον πρώτο μου αγώνα το ’96, έχασα τον καλύτερο μου σύντροφο στην πρακτική. Ένα παλικάρι με το όνομα Μίκυ Λόφτχαουζ. «Ήθελα να πάω σπίτι, αλλά αποφάσισα να κάνω τον αγώνα και να δω πώς ήταν». Είναι μια έκρηξη αδρεναλίνης που δεν τον δελεάζει συνέχεια. Ο Τζον είπε: «Τροχείς μέσα από χωριά, δάση, πάνω από ένα βουνό, μεγάλες ανοιχτές περιοχές, σφιχτά στριφογυριστά κομμάτια, απίστευτα γρήγορα κομμάτια.

Robert-Dunlop-Michael-William-isle-of-man-tt-death-accident-thantiforos-agonas-odigisi-thanatou

Ο Robert Dunlop το 2006 με τους γιους Michael και William

Robert-Dunlop-pethane-louloudia-mnimio-isle-of-man-tt-death-accident-thantiforos-agonas-odigisi-thanatou

Τα λουλούδια τοποθετούνται στο σημείο όπου σκοτώθηκε ο Robert Dunlop κατά τη διάρκεια ενός αγώνα πρακτικής στη Βόρεια Ιρλανδία το 2008

Ο Dunlop, 34, ο οποίος ισοφάρισε το ρεκόρ του John αυτή την εβδομάδα, είχε ακόμη περισσότερους λόγους να εγκαταλείψει το άθλημα. Ο μπαμπάς του Ρόμπερτ, ο θρυλικός θείος Τζόι και ο αδερφός του Γουίλιαμ πέθαναν όλοι σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες – αν και κανένας στο Isle of Man TT.

Έχω κάνει extreme sports αλλά δεν μπορώ να βρω κάτι που να πλησιάζει

John McGuinness

Ο Michael είπε: «Κανείς στο μυαλό μου δεν θα είχε περάσει αυτό που έχω περάσει και θα επέστρεφε για να το κάνει αυτό αν δεν αγαπούσε τις μοτοσικλέτες. «Προσωπικά αγαπώ τα μηχανάκια, ήταν η ζωή μου. Είχα έναν φανταστικό τρόπο ζωής από αυτό. Τέσσερα χρόνια πριν από τον θάνατό του το 2018, σε ηλικία 32 ετών, ο Γουίλιαμ είπε στη Sun: «Δεν με νοιάζει αν πεθάνω σε αγώνες», γιατί θα τελειώσει σε «μια στιγμή».

Αντίδραση για απαγόρευση κλήσεων του Isle of Man TT

Υπήρξαν εκκλήσεις για απαγόρευση του Isle of Man TT. Αλλά αυτό είναι απίθανο επειδή το νησί στη μέση της Θάλασσας της Ιρλανδίας έχει τη δική του κυβέρνηση με ανεξάρτητο πνεύμα. Εκτός των πόλεων, δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας σε ανοιχτούς δρόμους για τον πληθυσμό των 85.000 ατόμων και η εκδήλωση αποφέρει σχεδόν 30 εκατομμύρια £ ετησίως.

ISLE-OF-MAN-TT-RACE-DEATH-MAP-thanatifora-atichimata-odigisi-thanatou-deadliest-spots-dromos-thanatou

Τα σημεία για θανατηφόρα ατυχήματα, χωρίς να περιλαμβάνεται η τελευταία θανατηφόρα συντριβή αυτή την εβδομάδα

Ακόμη και οι συγγενείς εκείνων των αναβατών που έχουν πεθάνει δεν επιθυμούν να δουν φρένο στο ΤΤ.

Η Leanne Harper, της οποίας ο σύντροφος Dan Kneen πέθανε ακαριαία μετά από σύγκρουση με ένα δέντρο το 2018, είπε: «Με τις εμπειρίες που είχε και την ευφορία που ένιωθε, αυτό το συναίσθημα ότι ήταν στα άκρα, ο Dan έζησε πολύ περισσότερο από τον μέσο όρο 30 ετών- παλαιός. «Ξέρουν τους κινδύνους, αλλά το πάθος και η χαρά το ξεπερνούν. «Αν επρόκειτο να ξαναζήσει τις ίδιες εμπειρίες, γνωρίζοντας το αποτέλεσμα, πιθανότατα θα είχε ακόμη αγωνιστεί στο TT». Πέρυσι έξι αναβάτες δεν κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από το νησί, κάτι που ισοδυναμούσε με την προηγούμενη χειρότερη χρονιά για θανάτους.

Τραγικά, μεταξύ τους ήταν ο Roger Stockton, 56, και ο γιος Bradley Stockton, 21 ετών, από το Crewe στο Cheshire, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους όταν η μοτοσικλέτα και το πλαϊνό αυτοκίνητό τους χτύπησαν σε τοίχο. Ο Mark Purslow, 29, από το Llanon στη δυτική Ουαλία, πέθανε κατά τη διάρκεια των προκριματικών. Η αδερφή του Χάνα είπε: «Πάντα έλεγε ότι αν επρόκειτο να πάει, αυτός ήταν ο τρόπος που θα πήγαινε». Ο Mark χάθηκε στη διαβόητη γωνία Ballagarey – η οποία είναι το παρατσούκλι Ballascarey.

Δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο μέρος από το ΤΤ

Γκάι Μάρτιν

Ο τηλεοπτικός παρουσιαστής Γκάι Μάρτιν έχασε τον έλεγχο του ποδηλάτου του εκεί στα 170 μίλια/ώρα το 2010, ξεφεύγοντας από τη βολίδα που τύλιξε το όχημά του. Παρά το κάταγμα της σπονδυλικής στήλης και τους μώλωπες και στους δύο πνεύμονες, ο Γκάι επέστρεψε τον επόμενο χρόνο. Είπε το 2012: «Ο λόγος που οδηγώ μηχανάκι είναι ο κίνδυνος και δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο μέρος από το ΤΤ. Μου αρέσει να πιέζω τον εαυτό μου. «Δεν μου αρέσουν οι ρουτίνες, μου αρέσει να με προκαλούν και τίποτα δεν ξεπερνά το βουητό του να πηγαίνω εκεί».

Μέτρα ασφαλείας του αγώνα Isle of Man TT

Φέτος εισήχθησαν επιπλέον μέτρα ασφαλείας με την ελπίδα ότι λιγότερες οικογένειες θα στερηθούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Περιλαμβάνει παρακολούθηση GPS και σύστημα ψηφιακής κόκκινης σημαίας, ώστε οι υπάλληλοι να μπορούν να αντιδρούν γρήγορα σε τυχόν προβλήματα. Υπάρχει επίσης μια τεράστια ομάδα έκτακτης ανάγκης σε ετοιμότητα, για τις αναπόφευκτες συντριβές. Ο ιατρικός επικεφαλής του Isle of Man TT Dr Gareth Davies δήλωσε: «Έχουμε ένα σύστημα σύμφωνα με το οποίο υπάρχουν γιατροί που θα βρίσκονται στο πλευρό του αναβάτη μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. «Και μετά έχουμε τρία διαφορετικά ελικόπτερα για να υποστηρίξουν τον αγώνα, τρία αυτοκίνητα απάντησης και μετά περίπου πέντε ή έξι διαφορετικά ασθενοφόρα».

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην σκέφτονται τι μπορεί να πάει στραβά ή να συμβεί

John McGuinness

Αλλά υπάρχει πάντα ένας τεράστιος κίνδυνος όταν ένας αναβάτης που ταξιδεύει με 180 mph μπορεί να χτυπήσει έναν τοίχο ανά πάσα στιγμή. Ακόμη και ένας βετεράνος όπως ο McGuinness παραδέχεται ότι αισθάνεται νευρικός πριν βγει για να αντιμετωπίσει το ίχνος των δαιμόνων.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Isle of Man TT και οι θυσίες αδρεναλίνης συνεχίζονται», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!