Αυτός είναι ο λόγος της πτώσης του Canadair
Ο Μάμας Κρασσάς, ταξίαρχος ε.α., μίλησε για το δυστύχημα με το CanadairΤο Πανελλήνιο θρηνεί για την απώλεια των δύο χειριστών του Canadair CL-215 που συνετρίβη στην περιοχή του Πλατανιστού (Κάρυστος – Νότια Εύβοια).
Ένα τεράστιο «γιατί;» κάθε φορά που χάνονται τόσο άδικα ανθρώπινες ζωές.
Αρχικά αναζητούνται τα αίτια μιας πυρκαγιάς, ενίοτε όμως αναζητούνται και τα αίτια μιας συντριβής όπως η σημερινή.
Ο Μάμας Κρασσάς, ταξίαρχος ε.α., μίλησε στη «Ναυτεμπορική» για το δυστύχημα.
Αρχικά ρωτήθηκε κατά πόσο επηρέασε η αποκόλληση του flot που φαίνεται στο video: «Σίγουρα. Το πιο πιθανό. Αποκολλήθηκε το flot του δεξιού φτερού, μαζί με το στήριγμά του. Υπάρχει δεξιά και αριστερά στις άκρες των φτερών δύο μακρόστενα flot, τα οποία στηρίζονται στη θάλασσα.
Κατά πάσα πιθανότητα αυτό επηρέασε και το πτερύγιο του φτερού, δηλαδή το έλαιο, τα πηδάλια που ο χειριστής ελέγχει το αεροπλάνο. Μάλλον ο χειριστής δεν μπόρεσε να ελέγξει το αεροπλάνο και βρέθηκε σε απώλεια στήριξης».
Παρακάτω θα ακούσετε αναλυτικά όσα λέει ο Μάμας Κρασσάς για την τραγωδία που εκτυλίχθηκε σε κοντινό σημείο με την αντίστοιχη του 2007.
Τι είναι το Canadair CL-215
Η κύρια αποστολή του είναι η αεροπυρόσβεση, αλλά χρησιμοποιείται και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Έχει τη δυνατότητα λήψης 5000 λίτρων νερού σε δώδεκα δευτερόλεπτα.
Τα CL-215 έχουν δυνατότητα προσθαλάσσωσης σε λίμνες ή θάλασσα με σκοπό την πλήρωση των δεξαμενών τους με νερό.
Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί επιβραδυντικό υγρό.
Μια σχετικά άγνωστη πτυχή του επιχειρησιακού έργου του αεροσκάφους είναι η έρευνα και η διάσωση.
Συγκεκριμένα μπορεί να προσθαλασσωθεί και να περισυλλέξει ναυαγούς με τη βοήθεια λέμβου που μεταφέρεται στην άτρακτο.
Μέχρι την εμφάνιση του ελικοπτέρου αυτός ήταν άλλωστε ο μόνος τρόπος διάσωσης από αέρος, αποστολή που αναλάμβαναν στο παρελθόν οι αεράκατοι.
Δείτε αναλυτικά όσα λέει ο κ. Κρασσάς: