WRC Χιλής: Ο Ott Tänak είναι σε μεγάλα κέφια
WRC Χιλής: Ο Ott Tänak είναι ένα από τα ευχάριστα highlights της σεζόν το ράλι της Χιλής, ο οποίος δεν ήταν απαραίτητα τυχερός φέτος στο Ford Puma Rally1 από την M-Sport.Το Σάββατο στη Χιλή είναι ένα από τα ευχάριστα highlights της σεζόν για τον Ott Tänak, ο οποίος δεν ήταν απαραίτητα τυχερός φέτος στο Ford Puma Rally1 από την M-Sport. Με τους επτά καλύτερους χρόνους του, είχε ένα άνετο προβάδισμα 58,3 δευτερολέπτων έναντι του ισχυρού Teemu Suninen στο Hyundai i20 Rally1 μετά τις έξι δοκιμές του Σαββάτου.
«Σώσαμε τα ελαστικά μας στα προηγούμενα στάδια για αυτή τη μεγαλύτερη απόφαση στο τέλος. Αυτό ήταν σωστό. Περάσαμε μια πολύ καλή μέρα», είπε ο Σουηδός νικητής Tänak, ο οποίος κέρδισε τη μοναδική έκδοση WRC της Χιλής μέχρι σήμερα στη χρονιά του πρωταθλήματος το 2019 με Toyota.
Το ίδιο ακουγόταν και από τον Teemu Suninen με τις δυνατές του επιδόσεις στην τρίτη υβριδική του εμφάνιση φέτος. «Ήταν αρκετά δύσκολο στο τέλος. Μπορούσα κυριολεκτικά να νιώσω πόσο σκληρά δούλευαν τα ελαστικά. Προσπάθησα να την προστατέψω όσο καλύτερα μπορούσα. «Αλλά κατά τα άλλα όλα είναι εντάξει», είπε ο Σούνινεν.
Η ομάδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Hyundai με έδρα την Κάτω Φραγκονία βρίσκεται σε πορεία για δύο θέσεις στο βάθρο. Την τρίτη θέση (+ 1:12,2) εξασφάλισε η τρίτη θέση του πίνακα και ο Ιταλός νικητής Thierry Neuville, ο οποίος επέζησε από ένα πολύ θεαματικό ατύχημα στην πρεμιέρα του WRC της Χιλής το 2019 χωρίς σχεδόν καμία ζημιά. «Αντικειμενικά μιλώντας, όλα είναι εντάξει. Ωστόσο, κάναμε δύο δοκιμές χωρίς υβριδικό», είπε ο Neuville.
WRC Χιλής: Καμία γιορτή πρωταθλήματος για την Toyota ακόμα
Με αυτό το αποτέλεσμα, η Toyota θα πρέπει να αναβάλει την πιθανή πρώιμη υπεράσπιση του τίτλου με τους κατασκευαστές μέχρι το νέο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης στα τέλη Οκτωβρίου. Για να κερδίσει νωρίς τον τίτλο, η Toyota θα έπρεπε να κερδίσει προβάδισμα τουλάχιστον 104 πόντων έναντι της Hyundai. Αλλά ο καλύτερος οδηγός της Toyota μέχρι στιγμής ήταν ο δύο φορές νικητής της σεζόν Elfyn Evans στην τέταρτη θέση (+1:22,9), 10,7 δευτερόλεπτα πίσω από τη Neuville, αλλά ήδη 1:11,8 λεπτά μπροστά από την κορυφαία του στο WRC Toyota – Partner Kalle Rovanperä .
Ο αρχηγός του πρωταθλήματος Kalle Rovanperä, ο οποίος γιορτάζει τα 23α γενέθλιά του την Κυριακή ως ο νεότερος πρωταθλητής όλων των εποχών, πιθανότατα θα πρέπει να αναβάλει την πρόωρη κατάκτηση του δεύτερου τίτλου του τουλάχιστον για τον προτελευταίο γύρο WRC στο Passau, το κέντρο του νέου Ράλι Κεντρικής Ευρώπης. Το 2022 κέρδισε το πρώτο του στέμμα WRC στην 22η ημέρα τιμής του στη Νέα Ζηλανδία. Με την πέμπτη θέση του συνολικά (+ 2:24,0) στο Toyota GR Yaris Rally1, δεν μπορεί να επεκτείνει το προβάδισμά του στους πόντους των 33 πόντων επί του παρόντος έναντι του σταθερού συμπαίκτη του Έβανς, που είναι μπροστά του, στους απαιτούμενους 60 πόντους. «Παίξαμε στοίχημα με τα ελαστικά το Σάββατο», παραδέχτηκε ο τρεις φορές νικητής της σεζόν Rovanperä, τον οποίο ακολούθησε ο Takamoto Katsuta στο P6 στο τρίτο επίσημο Toyota GR Yaris Rally1, 1:43,2 λεπτά πίσω.
Μέχρι τη δωδέκατη δοκιμή, ο Βέλγος Grégoire Munster, ο οποίος ξεκίνησε με άδεια Λουξεμβούργου, ήταν σε θέση να αξιολογήσει το υβριδικό ντεμπούτο του στο Ford Puma Rally1 ως επιτυχημένο με το P7. Ωστόσο, στον αγώνα του περασμένου Σαββάτου έχασε άλλα επτά λεπτά λόγω διπλής παρακέντησης και έπεσε εκτός 10άδας.
Ο Oliver Solberg υπερασπίστηκε το προβάδισμά του στο WRC2 στο Škoda Fabia RS Rally2 25,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Gus Greensmith και 43,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sami Pajari, και οι δύο επίσης Skoda.
Στον τελικό της Χιλής την Κυριακή θα υπάρξει ένα διπλό πακέτο με δύο δοκιμές το καθένα (= τέσσερις αποφάσεις πάνω από λίγο πάνω από 54 χιλιόμετρα στον καλύτερο χρόνο) μέχρι τον τερματισμό (8:20 μ.μ. MZSE).
Ο Ott Tanak απέχει τέσσερα στάδια για να πετύχει τη δεύτερη νίκη του στη σεζόν – και τη δεύτερη στη Χιλή – μετά από ένα ακόμη αριστούργημα επιλογής ελαστικών από την Εσθονία και την M-Sport.
Ο Tanak μπόρεσε να κινηθεί μπροστά χάρη σε μεγάλο βαθμό στην απόφασή του να μεταφέρει ένα σετ μαλακής σύνθεσης Pirellis για τον απογευματινό βρόχο της Παρασκευής των τριών σταδίων. Στη συνέχεια, επέκτεινε το περιθώριο των 4,2 δευτ. σε 47,8 δευτ. στο μεσημεριανό σέρβις μετά την κλήση του να πάρει τέσσερα σκληρά εξώφυλλα – συν δύο μαλακά – για το τρίο των ετάπ το πρωί του Σαββάτου αποδείχθηκε εμπνευσμένο.
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- WRC Χιλής : O Tανακ παίρνει διαφορά καθώς τα Τοyota μένουν από λάστιχο
- Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
- MotoGP Ιαπωνία: Aκύρωσή του Grand Prix of Japan λόγω ισχυρής βροχόπτωσης και ατυχημάτων
- Ιαπωνία ΜotoGP : Ο Martin νικάει, ο Bezzecchi πέφτει και Bagnaia αρπάζει το βάθρο
WRC Χιλής Ott Tänak σε μεγάλα κέφια: Η κίνηση ήταν ιδιαίτερα καθοριστική στα 28,72 χλμ. του Maria de las Cruces, της μεγαλύτερης διαδρομής του ράλι. Με δύο αχρησιμοποίητα σκληρά διαθέσιμα, ο Tanak ήταν ταχύτερος κατά 7,6 δευτ. καθώς οι εξαιρετικά σκληροί δρόμοι τιμωρούσαν όσους δεν ήταν σε σκληρά καλύμματα παντού.
Μόνο με μαλακά, το Elfyn Evans της Toyota – τρίτο κατά τη διάρκεια της νύχτας – εμφανίστηκε σημαντικά. Καθώς αυξάνονταν οι θερμοκρασίες εδάφους και περιβάλλοντος, το πολύ φθαρμένο Pirellis του άρχισε να παραπαίει και ολοκλήρωσε το SS9 με δύο αποκολλημένα πίσω πίσω μέρη.
Έχοντας υποβιβάσει τον Teemu Suninen για δεύτερο στο πρώτο παιχνίδι του Σαββάτου, ο Evans έπεσε στην τέταρτη θέση αφού ολοκλήρωσε τη Maria de las Cruces 56,2 δευτερόλεπτα πιο αργά από τον Tanak.
Ο συμπαίκτης του παγκόσμιου πρωταθλητή του Evans, Kalle Rovanpera – τον οποίο ο Βρετανός θέλει απεγνωσμένα να νικήσει για να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο που εξαφανίζονται – ήταν ενδεχομένως σε χειρότερη κατάσταση με μόλις ένα εφεδρικό σε σύγκριση με τα δύο που είχε ο Evans.
Όμως, ο Φινλανδός έκανε καλύτερη δουλειά στο να διατηρήσει αυτό που είχε και έφτασε στον τερματισμό του Stage 9 με 46,7 δευτερόλεπτα εκτός ρυθμού.
Ενώ η επιλογή ελαστικών ήταν απλώς δύσκολη μόνο για το απόγευμα, οι τιμωροί δρόμοι απαιτούσαν ακόμα αρκετή διαχείριση ελαστικών.
Αφού παραδέχτηκε ότι είχε κάνει υπερβολικά μεγάλη εξοικονόμηση ελαστικών στο SS10, ο Tanak επέστρεψε σε φόρμα στις επόμενες δύο διαδρομές ανεβάζοντας τον απολογισμό των ταχύτερων χρόνων σε επτά μέχρι στιγμής. Ξεκινά το πρόγραμμα της Κυριακής των δύο επαναλαμβανόμενων σταδίων 58,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Suninen.
«Με τις αποφάσεις που πήραμε καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα καλό χάσμα και αυτό μας έδωσε την ευκαιρία σήμερα το απόγευμα να διαχειριστούμε την κατάσταση», είπε ο Tanak.
«Το μόνο δύσκολο κομμάτι σήμερα ήταν η διαχείριση των ελαστικών. Το οδόστρωμα ήταν σαφώς λειαντικό και σκληρό για το λάστιχο.
«Ο ρυθμός και τα χαρακτηριστικά των ετάπ χθες το έκαναν δύσκολο, αλλά αν και σήμερα ήταν ένα βήμα προς τα κάτω όσον αφορά την ταχύτητα, ήταν ακόμη πιο δύσκολο με τη διαχείριση των ελαστικών.
«Έχουν περάσει δύο μέρες για τα ελαστικά και τις αποφάσεις και πήραμε καλές αποφάσεις και δημιουργήσαμε αυτό το κενό που έχουμε. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα, αλλά είναι στο χέρι μας να τον ολοκληρώσουμε».
Ο Suninen ξεκινάει στις 13.9 της Κυριακής, μπροστά από τον συμπαίκτη της Hyundai, Thierry Neuville και βρίσκεται στην πορεία για το πρώτο του βάθρο με την ομάδα να κάνει μόλις την τρίτη του εκκίνηση.
Ο Neuville, εν τω μεταξύ, έχασε χρόνο με ένα υβριδικό πρόβλημα σήμερα το απόγευμα, δύο κοντινές στιγμές εκτός δρόμου και μια καθυστερημένη εκκίνηση του SS12 όταν το i20 του δεν άναβε.
Έχοντας προηγηθεί στο μεσημεριανό σταμάτημα της Παρασκευής, ο Έβανς είναι 10,7 δευτ. πίσω από τον Neuville στην τέταρτη θέση σε μια μέρα που το αφεντικό του στην Toyota Jari-Matti Latvala παραδέχτηκε ότι η ιαπωνική ομάδα είχε κάνει λάθος κλήση ελαστικών.
WRC Χιλής Ott Tänak σε μεγάλα κέφια: «Κάναμε λάθος με τους υπολογισμούς για την επιλογή ελαστικού», είπε ο Latvala.
«Έχουμε πολλά δεδομένα, αλλά αυτού του είδους η επιφάνεια που αντιμετωπίζαμε σήμερα δεν είχαμε αρκετά καλά δεδομένα.
«Οι υπολογισμοί ήταν λάθος και προτείναμε λάθος ελαστικά στους οδηγούς.
«Πήραμε ένα καλό μάθημα έχοντας πετύχει πολύ καλά με τις επιλογές ελαστικών αυτή τη σεζόν. Μερικές φορές έχεις κακές μέρες και σήμερα είχαμε μια κακή μέρα».
Πίσω από την πέμπτη θέση Rovanpera, ο Takamoto Katsuta είναι έκτος και ακολουθούν οι Toksport Skoda WRC2 τρίο Oliver Solberg, Gus Greensmith και Sami Pajari.
Ο Gregoire Munster ήταν έβδομος ξεκινώντας στο SS12, αλλά δύο off και δύο τρυπήματα του κόστισαν επτά λεπτά και έπεσε στη 16η θέση συνολικά ως αποτέλεσμα.
Το σκέλος των τεσσάρων σταδίων της Κυριακής ξεκινά με τη διαδρομή Las Pataguas μήκους 13,20 χιλιομέτρων από τις 08:07 τοπική ώρα.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- WRC Χιλή : Κατάρευσαν Loubet, Lappi ο Evans οδηγεί την Χιλή
- Θες CFMOTO ; Θες Μπρατάκος !
- F1: Άγριος καβγάς! Ο Ράσελ και ο Χάμιλτον
- 21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…