ENGINE POWER

F1 GP Αμερικής: O Max Verstappen μπήκε στο νικ

F1 GP Αμερικής: Ο Max Verstappen κέρδισε την 44η διοργάνωση του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών την Κυριακή, ο πρόσφατα στέφθηκε τριπλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 διεκδικώντας πολλά ορόσημα την ημέρα.
F1 GP Αμερικής: O Max Verstappen μπήκε στο νικ

F1 GP Αμερικής:  Μετά τη νίκη του στην αυλαία στον αγώνα Sprint το Σάββατο, ο Verstappen το έκανε ξανά στο Main Event στο Circuit of the Americas, κερδίζοντας το Grand Prix για τρίτη συνεχόμενη φορά, την 60ή του νίκη στη F1 και ισοφαρίζοντας τη δική του (2022) ρεκόρ 15 νικών σε μία μόνο σεζόν.

Ο οδηγός της Red Bull και η απίστευτη RB19 μόνο αυτός μπορεί να οδηγήσει όπως κάνει, σκίζοντας τα βιβλία ρεκόρ, αλλά αναγκάστηκε να δουλέψει πολύ σκληρά για τα ορόσημα σήμερα στο Ώστιν.

Αυτή δεν ήταν η κανονική βόλτα στο πάρκο για τον Verstappen. Τα προβλήματα πέδησης τον κράτησαν σε αιχμή για το δεύτερο μισό του αγώνα, καθώς έπιασε πρώτα τον αρχηγό Lando Norris και στη συνέχεια χρειάστηκε να αντιμετωπίσει έναν πολύ πυροδοτημένο Lewis Hamilton αργά. Και θύμωσε με τον μηχανικό του που μίλησε ενώ φρενάρει.

Ερεθιστικό υπό πίεση, παραμένει χαρακτηριστικό Max. Αλλά στο τέλος της ημέρας το P6 στο grid έγινε P1 μερικές ώρες αργότερα για τον Verstappen και αυτή την υπέροχη Red Bull RB19.

Στη συνέχεια είπε: «Σε όλο τον αγώνα, δυσκολευόμουν πολύ με τα φρένα. Εδώ γύρω υπάρχουν αρκετά σημεία πέδησης. Δεν μπορούσα να έχω την ίδια αίσθηση όπως χθες, οπότε σίγουρα έκανε τον αγώνα μου λίγο πιο σκληρό εδώ σήμερα.

«Ήταν πολύ κοντά στο τέλος και επίσης με τους backmarkers, τα ελαστικά πάνε ήδη, οπότε το κάνει πιο δύσκολο. Είναι απίστευτο να κερδίζω το 50ο Grand Prix μου εδώ. Φυσικά πολύ περήφανοι και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε να πιέζουμε για περισσότερα», πρόσθεσε ο Πρωταθλητής της F1, παραδόξως σε αποδοκιμασίες μερών του κοινού στο βάθρο της COTA.

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

F1 GP Αμερικής: Χάμιλτον Πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια σε αυτά τα παιδιά

Στη δεύτερη θέση, ο Hamilton οδήγησε έναν δυνατό αγώνα και με μια ελαφρώς καλύτερη Mercedes, θα κερδίσει ξανά. Και θα είναι ικανοποιημένος ότι αυτό ήταν ό,τι πιο κοντά ήταν τα Black Arrows στο RBR αυτή τη σεζόν. Παρόλο που ο Verstappen θήλαζε το αυτοκίνητό του…

Αθλητικά, στη συνέχεια, ο Χάμιλτον είπε για τους νικητές: «Πρώτα από όλα, πρέπει να συγχαρούμε αυτά τα παιδιά (Red Bull). Η ομάδα έκανε απίστευτη δουλειά όλη τη χρονιά, απλά κυριάρχησε και ο Μαξ ήταν άψογος».

Όσο για το επίμονο κυνηγητό του, ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 συνόψισε: «Πιάσαμε προς το τέλος και ήλπιζα ότι χρειαζόμασταν μερικούς ακόμα γύρους. Η ομάδα έκανε καταπληκτική δουλειά αυτό το Σαββατοκύριακο, τόση δουλειά για να φέρει αυτή την αναβάθμιση εδώ.

«Ειλικρινά ήταν πολύ δύσκολο μετά τον τελευταίο αγώνα, πρώτα με όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο και το μεγάλο λάθος που έκανα. Πραγματικά ένιωσα ότι απογοήτευσα την ομάδα τόσο πολύ.

«Έπρεπε να περάσω από μια πραγματικά βαθιά διαδικασία για να επιστρέψω εδώ. Είναι μια από αυτές τις εμπειρίες όχι του πώς πέφτεις αλλά του πώς σηκώνεσαι. Μπήκε στη μάχη, ένιωσα υπέροχα και πραγματικά χαρούμενος με αυτό το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Χάμιλτον.

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

F1 GP Αμερικής: Νόρις Δεν μου έμειναν αρκετά ελαστικά στο τέλος

Αρνήθηκε ξανά μια νίκη, ο Norris έπρεπε να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση παρά το γεγονός ότι προηγήθηκε νωρίς στον αγώνα. Παρέχοντας άλλη μια άψογη απόδοση, με μια McLaren που είναι η καλύτερη που υπήρξε στη νέα εποχή αεροσκαφών, αλλά εξακολουθεί να μην έχει αγωνιστικό ρυθμό για να ταιριάζει με τους νικητές.

Ψηφισμένος ως «Οδηγός της Ημέρας» από τους οπαδούς, ο Νόρις είπε στο Parc Ferme: «Καθοδηγώντας τον αγώνα τον έλεγξα πολύ, αλλά όχι αρκετά σήμερα. Αλλά είμαι χαρούμενος. Ήταν ένας καλός αγώνας από την πλευρά μου.

«Γνωρίζαμε τους αγώνες μας, ξέραμε τι θα ήταν δύσκολο σήμερα και ήταν απλώς υποβάθμιση. Ο ρυθμός στους πρώτους γύρους κάθε stint και ο ρυθμός, στην αρχή, ήταν δυνατός, απλά δεν μπορούσα να κρατηθώ αρκετά. Φτάνουμε εκεί, πρόοδος κάθε Σαββατοκύριακο. Χρειάζονται μερικά ακόμη βήματα».

Ο Νόρις επέλεξε τους αγώνες του την ημέρα, αλλά απλά δεν είχε τίποτα να αμυνθεί απέναντι στους Χάμιλτον και Φερστάπεν όταν επιτέθηκαν: «Απλώς δεν μπορούσα να το κάνω. Δεν μου έμειναν αρκετά ελαστικά στο τέλος. Είδατε πόσο γρήγορα απομακρύνθηκε στο τέλος. Έπρεπε επίσης να φροντίσω τον δικό μου αγώνα.

«Ίσως αν ήταν πιο cool κομμάτι θα μας ταίριαζε λίγο περισσότερο, αλλά δεν ήταν. Είμαι ακόμα χαρούμενος. Η ομάδα έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Το να τερματίσουμε στο βάθρο εδώ ήταν καλύτερο από ό,τι περιμέναμε το Σαββατοκύριακο», επέμεινε ο Norris.

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

F1 GP Αμερικής: Η Ferrari ήταν αρκετά ανώνυμη όλο το Σαββατοκύριακο σε σχέση με τους πρωτοπόρους

Ο Carlos Sainz διέσωσε την τέταρτη θέση αφού ο Charles Leclerc είπε να μετακινηθεί καθώς ο Sergio Perez επιτέθηκε και στους δύο. Στο τέλος, ήταν P4 και P6 για τους Reds, με το #11 Red Bull να χωρίζει το ζευγάρι, τον Μεξικανό να μετατρέπει το P9 στο grid σε P5 σε ένα καλό απόγευμα ανάκαμψης για αυτόν.

Στην άλλη Mercedes, ο Τζορτζ Ράσελ δεν μπορούσε να ταιριάξει με τον συμπαίκτη του όλο το Σαββατοκύριακο. Κόπιασε πολύ για την έβδομη θέση. Τερματίζοντας μπροστά από τον Pierre Gasly στην όγδοη θέση για την Alpine. Ο συμπαίκτης Esteban Ocon υπέστη DNF ως αποτέλεσμα επαφής στον πρώτο γύρο.

Ο Lance Stroll ανέκαμψε καλά σε ένα πολύ χαμηλότερο Σαββατοκύριακο για την Aston Martin για να πάρει την ένατη θέση, ενώ ο Fernando Alonso απέσυρε το αυτοκίνητό του όταν ήταν στην πρώτη δεκάδα. Οι Πράσινοι έχουν πέσει από τη χάρη τους αρκετά δραματικά.

Ο τελευταίος βαθμός για το P10 πήγε στον Yuki Tsunoda στο AlphaTauri, ο οποίος το διπλασίασε όταν πέτυχε τον ταχύτερο πόντο γύρου αργά στον αγώνα. Ο συμπαίκτης Daniel Ricciardo – επιστρέφοντας από τραυματισμό – έτρεξε στην πρώτη δεκάδα κάποια στιγμή, αλλά στο τέλος έπεσε στη 17η, τελευταίος από τα μονοθέσια που έτρεχαν ακόμα.

Μαζί με τον Alonso και τον Ocon για ένα πρόωρο ντους ήταν ο Oscar Piastri, ο οδηγός της McLaren που έκανε σπουδαία εκκίνηση από τη δέκατη θέση στο grid, μέχρι την έξι νωρίς πριν αναγκαστεί να αποσύρει το αυτοκίνητό του.

Ακριβώς έξω από τους πόντους, αλλά άξια αναφοράς ήταν το ζεύγος της Williams Alex Albon και το homeboy Logan Sargeant μόλις από τους πόντους, P11 και P12 αντίστοιχα.

 

Αποτέλεσμα Γκραν Πρι Ηνωμένων Πολιτειών

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

Πώς εξελίχθηκε το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών:

Grid Top 10: LEC-NOR-HAM-SAI-RUS-VER-GAS-OCO-PER-PIA.

Ο Νόρις έκανε μια βολική εκκίνηση. Ένα αυτοκίνητο μπροστά από τον Leclerc, με τον Sainz τρίτο, τον Hamilton στην τέταρτη να παρενοχλεί τη Ferrari, ακολουθούμενος από τον Verstappen με τον Piastri να ανέρχεται τέσσερις θέσεις στην έκτη.
Στο μπροστινό μέρος, ο Norris είχε προβάδισμα δύο δευτερολέπτων μετά από δύο γύρους και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στη διαδικασία.
Μεγάλη μάχη για την έβδομη θέση μεταξύ Ράσελ, Όκον και Πέρεθ. Ο Hamilton παίρνει την τρίτη θέση από τον Sainz στον 4ο γύρο. Ένα γύρο αργότερα ο Verstappen πέρασε επίσης, φτάνοντας στην τέταρτη.
Μισή ντουζίνα γύρους στον αγώνα, ο Hamilton ήταν μεγάλος στους καθρέφτες του Leclerc και έφτασε στη δεύτερη θέση, 3,2 δευτερόλεπτα μακριά από τον Norris στο προβάδισμα.
Ο Ocon κάλεσε για DNF στον 7ο γύρο, ένα μεγάλο μπαμ στον πρώτο γύρο έσπασε το Alpine του.
Ο Verstappen στο DRS του Leclerc στον 8ο γύρο, καθώς ο Norris έκανε τους ταχύτερους γύρους μπροστά, με το προβάδισμα να είναι λίγο πάνω από τρία δευτερόλεπτα.

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

Γύρος 10 F1 GP Αμερικής: NOR-HAM-LEC-VER-SAI-PIA-RUS-PER-GAS-TSU

Ο Νόρις προηγείται του Χάμιλτον με τρία δευτερόλεπτα, ο Λεκλέρκ τρίτος με τον Φερστάπεν στην τέταρτη, έξι δευτερόλεπτα μακριά από τον ηγέτη. Γύρος 11 Ο Πιάστρι είπε να αποσύρει τη McLaren του.
Οι πρώτες στάσεις ξεκινούν ανάμεσα στους backmarkers.
Ο Verstappen επιτίθεται στον Leclerc, ο οποίος έδωσε καλή μάχη, αλλά δεν είχε καμία ευκαιρία καθώς το #1 Red Bull έπεσε στην τρίτη θέση. Ο Χάμιλτον πετάει, γίνεται μωβ στον 13ο γύρο. Η διαφορά από τον Νόρις μειώνεται στα δύο δευτερόλεπτα και πέφτει μερικά δέκατα ανά γύρο.
Στον 17ο γύρο ο Verstappen βρισκόταν τέσσερα δευτερόλεπτα μακριά από τον ηγέτη και βουτάει στα pits. Ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που τραβούσε τη σκανδάλη για ένα ακόμη σετ φρέσκων μεσαίων. Ένα στόπερ δύο στα χαρτιά.
Ο Νόρις μπήκε στο pit για τον Χαρντς, ο Σάινζ στη συνέχεια, ο Πέρεζ μετά καθώς μπήκαν μέσα. Μπροστά ο Χάμιλτον προηγήθηκε, βάζοντας τα μωβ, με τον Λεκλέρκ να είναι πλέον δεύτερος έξι δευτερόλεπτα πίσω, ακολουθούμενος από τον Ράσελ στην τρίτη.
Εικασίες ότι ο Χάμιλτον ήταν σε μια στρατηγική μίας στάσης που πέρασε στο pitlane.
Ο Νόρις εμφανίστηκε τέσσερα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Βερστάπεν που άρχισε να κάνει ταχύτερους γύρους. Αγωνιστείτε!

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

Γύρος 20 F1 GP Αμερικής: HAM-LEC-RUS-NOR-VER-SAI-RIC-PER-STR-GAS-TSU

Γύρος 21ος Ο Χάμιλτον κάνει pit για τον Χάρντς και αναδύεται πίσω από τον Βερστάπεν. Η παραγγελία σε αυτό το στάδιο ήταν μπερδεμένη καθώς ο Λεκλέρκ και ο Ράσελ δεν είχαν ακόμη ρίξει λάκκο. Ο Russell μπήκε στον 22ο γύρο. Ο Sainz έβαζε τώρα μοβ γύρους.
Η διαφορά μεταξύ Norris και Verstappen είναι 2,5 δευτερόλεπτα. Ο Λεκλέρκ βγαίνει από το προβάδισμα για φρέσκους σκληρούς. Ο Νόρις προηγήθηκε τώρα στον Βερστάπεν με 2,3 δευτερόλεπτα, ενώ ο Χάμιλτον στην τρίτη θέση μετά από επτά δευτερόλεπτα.
Στον 26ο γύρο ο Verstappen μέσα σε ένα δευτερόλεπτο από τον Norris. Το παιχνίδι συνεχίζεται για το προβάδισμα μεταξύ των συντρόφων, πέρα ​​από αυτούς ένα αδιέξοδο.
Ο Νόρις ήταν στο Plan-B που φαινόταν να είναι μια στάση. Ο Verstappen έπρεπε να συνεχίσει να ποντάρει για κάτι διαφορετικό από τα Mediums. Ο Χάμιλτον ήταν 6,5 δευτερόλεπτα πίσω από τους αρχηγούς της μάχης. Ο Sainz και πάλι ο ταχύτερος άνδρας στην πίστα στον 28ο γύρο.
Ο Verstappen μέσα στο DRS προχωρά για να πάρει το προβάδισμα, με τον Norris να το κάνει εύκολο, καθώς το one-stop σήμαινε να επιλέγει τις μάχες του. Ο Νο 1 Red Bull έπρεπε τώρα να κερδίσει ένα προβάδισμα 20 δευτερολέπτων συν για να καλύψει το επιπλέον pitstop του.

Γύρος 30 F1 GP Αμερικής: VER-NOR-HAM-SAI-PER-LEC-RUS-GAS-TSU-ALO

Ο Verstappen οδήγησε τον Norris για ένα δευτερόλεπτο, όπου έμεινε η McLaren. Ο Χάμιλτον πέντε δευτερόλεπτα πίσω στην τρίτη θέση, με τον Σάινζ άλλα πέντε δευτερόλεπτα πίσω και 1,8 δευτερόλεπτα πάνω από τον Πέρεθ.
Στον 35ο γύρο ο Verstappen προχωρούσε αργά.
Στη συνέχεια, ο Νόρις κατέπληξε όλους τους ειδικούς για ένα ακόμη σετ Hards. Αυτό ήταν διαφορετικό. Απροσδόκητος. Ο Verstappen προηγήθηκε τώρα με έξι δευτερόλεπτα από τον Hamilton και ο Sainz τρίτος, άλλα πέντε δευτερόλεπτα πίσω.
Ο Verstappen μπήκε στον 36ο γύρο, αναδυόμενος στο P4 1,4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris P5. Ο Χάμιλτον προηγήθηκε τώρα από τον Πέρεθ, ο Λεκλέρκ στην τρίτη θέση. Η διαφορά μεταξύ Χάμιλτον και Βερστάπεν ήταν 15 δευτερόλεπτα σε αυτό το στάδιο.

Ο Χάμιλτον έβαλε pit στον 39ο γύρο, το μονοπώμα δεν επρόκειτο να λειτουργήσει. Ο Verstappen πήρε το προβάδισμα από τον Leclerc, ταυτόχρονα. Στη συνέχεια ο Νόρις πέρασε από τη Ferrari. Το χάσμα μεταξύ P1 και P2 ήταν λίγο πάνω από ένα δευτερόλεπτο.

Γύρος 40 F1 GP Αμερικής: VER-NOR-LEC-HAM-SAI-PER-ALO-STR-RUS-GAS

f1-usa-max-verstappen-formula-one-formula1-amerikis-gp-american-cota-grand-prix-inomenes-polities-2023-50wins-ameriki

Τόσο στο Hards για το τελευταίο στάσιμο, ο Verstappen είχε τον Norris 1,5 δευτερόλεπτο πίσω, τον Leclerc 1,5 δευτερόλεπτο πίσω και τον μεσαίο Hamilton 7,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον ηγέτη.
Αδιέξοδο στον 42ο γύρο χωρίς κανένα στην πρώτη δεκάδα εντός του εύρους του DRS. Ο Perez στο P6, ήταν ο ταχύτερος άνθρωπος στην πίστα σε αυτό το στάδιο.
Ο αρχηγός ήταν δυσαρεστημένος με τα φρένα του και το άφησε να γίνει γνωστό μέσω του ασύρματου.
Ο Χάμιλτον έφτασε στην τρίτη θέση στον 35ο γύρο καθώς πέρασε από τον Λεκλέρκ που δεν είχε κάνει ακόμη μια δεύτερη στάση, τη μόνη που δεν έκανε στην πρώτη δεκάδα.
Ο Χάμιλτον πήγε πιο γρήγορα (κατάλληλα) στον 44ο γύρο, η διαφορά από τον Νόρις στο P2 ήταν 3,5 δευτερόλεπτα.
Ο Verstappen πραγματοποιεί τον ταχύτερο γύρο στον 45ο γύρο ως απάντηση στον Hamilton, και ο οδηγός της Mercedes κάνει έναν γύρο πίσω έναν γύρο αργότερα. Το κενό μεταξύ του ζευγαριού τώρα είναι 5,3 δευτερόλεπτα.
Ο Νόρις είχε τώρα τον Χάμιλτον να αναπτύσσεται γρήγορα στους καθρέφτες του, με 1,5 τη διαφορά. Στον 48ο γύρο ήταν τροχός με τροχό, με τη Mercedes να είναι δεύτερη καθώς έβγαιναν από τη στροφή 1.

Γύρος 50 F1 GP Αμερικής: VER-HAM-NOR-LEC-SAI-PER-RUS-GAS-STR-ALO

Ο Χάμιλτον εναντίον του Βερστάπεν ήταν στο παιχνίδι! Το κενό πέντε δευτερόλεπτα με έξι γύρους για να τελειώσουν. Ο Αλόνσο αποσύρεται. Ο Sainz ξεπερνά τον Leclerc, για να πάρει την τέταρτη θέση. Ο Perez κλείνει στο δίδυμο της Ferrari.
Αλλά φάνηκε ότι η μάχη για τη νίκη είχε τελειώσει, με τον Verstappen να σταθεροποιεί το προβάδισμά του στα τέσσερα δευτερόλεπτα. Από εκεί και πέρα, ήταν άλλο ένα αδιέξοδο.
Ο Perez με φρέσκο ​​καουτσούκ, πετούσε στο στάδιο του, παίρνοντας πέμπτο από τον Leclerc, το RBR άρχισε στη συνέχεια να κυνηγά τον Sainz αλλά, στο τέλος, χωρίς αποτέλεσμα.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «F1 GP Αμερικής: O Max Verstappen μπήκε στο νικ», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!