WRC Safari Rally 2024: Ο Rovanperä κερδίζει, η Hyundai σώζει πολλούς πόντους
WRC Safari Rally 2024: Ο βασιλιάς παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Kalle Rovanperä ανταπέδωσε στο Σαφάρι Ράλι ΚένυαςWRC Safari Rally 2024: Ο Kalle Rovanperä παίρνει μια καθαρή νίκη στην Κένυα μπροστά από τους Katsuta και Fourmaux – Οι οδηγοί της Hyundai εκμεταλλεύονται το νέο σύστημα πόντων – Ο Lappi είναι συνεχώς άτυχος
Ο βασιλιάς παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Kalle Rovanperä ανταπέδωσε στο Σαφάρι Ράλι Κένυας. Ο Φινλανδός, ο οποίος ολοκληρώνει ένα πρόγραμμα μερικής απασχόλησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) φέτος, πήρε τη δωδέκατη νίκη στην καριέρα του και την πρώτη νίκη της σεζόν για την Toyota μετά από δύο θριάμβους της Hyundai στην αρχή της σεζόν.
“Είναι πάντα ξεχωριστό γιατί αυτό το ράλι είναι τόσο δύσκολο. Είναι ένα θρυλικό γεγονός για την Toyota, είμαστε πάντα τόσο καλοί εδώ. Κάναμε καλή δουλειά και οδηγήσαμε έξυπνα. Όπως λένε στην Αφρική: το αυτοκίνητο στο μπροστινό μέρος “Είναι πάντα ένα Toyota!», καταλήγει.
Αυτό δεν είναι απλώς μια δήλωση: το Ράλι Σαφάρι, αν και διεξάγεται τώρα με τη μορφή του “κανονικού” Παγκοσμίου Κυπέλλου και δεν καλύπτει πλέον χιλιάδες χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους όπως πριν, ανταποκρίθηκε επίσης στη φοβερή φήμη του στη σύγχρονη ενσάρκωσή του. Με εξαίρεση τον Rovanperä, όλοι οι υποψήφιοι για νίκη αντιμετώπισαν προβλήματα στις 19 ειδικές διαδρομές.
Οι τρομακτικές βροχές των μουσώνων, που θα είχαν μετατρέψει ορισμένες από τις διαδρομές σε ολισθηρές μάχες με λάσπη, σε μεγάλο βαθμό απέτυχαν να υλοποιηθούν. Από την άλλη πλευρά, οι συμμετέχοντες έπρεπε να παλέψουν με τη ζέστη και, κυρίως, με τις ύπουλες πέτρες, που επηρέασαν πολλούς συμμετέχοντες.
“Δεν ξέρω από πού προέρχονται. Όταν τα βλέπεις, δεν μπορείς να τα αποφύγεις”, λέει ο Thierry Neuville (Hyundai, 5ος), ο οποίος κατέστρεψε το πίσω μέρος του Hyundai i20 N Rallye1 δύο φορές κατά τη διάρκεια του ράλι – την Κυριακή. πρωί μέσα από μια τεράστια πέτρα που βρισκόταν στην πίστα.
Ο Rovanperä είχε ήδη ξεκαθαρίσει τα πράγματα την Παρασκευή, όταν κέρδισε και τις έξι ειδικές διαδρομές της ημέρας και άνοιξε προβάδισμα σχεδόν ενός λεπτού έναντι όλων των αγωνιζομένων – ένας από αυτούς ακόμη και με ένα ελαστικό που δεν ήταν πλέον σωστά τοποθετημένο στη ζάντα.
- Χωρίς συναισθηματισμούς ο κορυφαίος οδηγός της F1 στην ιστορία του αθλήματος
- Marquez MotoGP : Πίεση και φιλοδοξία στην ομάδα της Gresini MotoGP ίδια με την εργοστασιακή Honda
WRC Safari Rally 2024: Ο Τακαμότο Κατσούτα (Toyota, 2ος) υπέστη επίσης τρύπημα στο στάδιο “Sleeping Warrior” μήκους 36 χιλιομέτρων του Σαββάτου, το οποίο αποδείχθηκε ότι ήταν το πιο σκληρό ολόκληρου του ράλι. Δεδομένου ότι κατά τα άλλα τα κατάφερε χωρίς μεγάλα προβλήματα, ο Ιάπωνας ανταμείφθηκε με τη δεύτερη θέση. Στον τερματισμό ευχαρίστησε το Toyota GR Yaris Rally1 για την αξιοπιστία του.
Η Hyundai χρησιμοποιεί την Κυριακή για να περιορίσει τις ζημιές
Η Hyundai βίωσε το ακριβώς αντίθετο από ένα καθαρό ράλι. Την πρώτη μέρα, όλες οι ελπίδες για τρίτη σερί νίκη της σεζόν είχαν χαθεί. Η Esapekka Lappi αποσύρθηκε με ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η Hyundai παραδέχτηκε ότι το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα αδύναμο σημείο στο αυτοκίνητο Rally1.
Ο Λάπι το απέδειξε και την Κυριακή, όταν και πάλι χρειάστηκε να αντιμετωπίσει προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων και επίσης έμεινε χωρίς βαθμούς στην κυριακάτικη βαθμολογία. Ως μικρή παρηγοριά, υπήρχαν τουλάχιστον τρεις βαθμοί πρωταθλήματος για την τρίτη θέση στο power stage, κάτι που πέτυχαν οι τρεις οδηγοί της Hyundai με κάποια απογοήτευση στο στομάχι τους.
Ενώ ο Λάπι έπεσε εκτός βαθμών την Κυριακή, οι συμπαίκτες του αξιοποίησαν στο έπακρο την κακή τους τύχη. Ο Ott Tänak είχε ήδη χτυπηθεί από μια πέτρα την Παρασκευή και χτυπήθηκε σε έναν τοίχο, πράγμα που σημαίνει ότι οι φιλοδοξίες του για συνολική νίκη είχαν φύγει. Πήρε τη νίκη στην κατάταξη «Super Sunday» και έτσι επτά βαθμούς Παγκόσμιου Πρωταθλήματος συν τέσσερις στο Power Stage.
Ο Thierry Neuville (Hyundai, 5ος) ήταν ο μόνος οδηγός της Hyundai που τερμάτισε τακτικά το ράλι, αλλά τα πράγματα ήταν κάθε άλλο παρά ομαλά και για τον Βέλγο. Εκτός από τις δύο συγκρούσεις με πέτρες και τοίχους που αναφέρθηκαν ήδη, έχασε τον περισσότερο χρόνο του λόγω ενός προβλήματος στον κινητήρα το Σάββατο, που τον ανάγκασε να οδηγήσει τμήματα του ενδέκατου σταδίου «Soysambu» αμιγώς ηλεκτρικά. Στο τέλος της δοκιμής, αρνήθηκε να σχολιάσει.
Παρά τη συνάντηση με την πέτρα την Κυριακή, που ευτυχώς συνέβη λίγο πριν από ένα σερβίς, ο ηγέτης του πρωταθλήματος τερμάτισε δεύτερος την Κυριακή και σημείωσε έξι σημαντικούς βαθμούς για τη βαθμολογία του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
Με τη νίκη στο Power Stage συγκέντρωσε άλλους πέντε πόντους μπόνους και μάλιστα διεύρυνε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα. Το γεγονός ότι συγκέντρωσε μόνο έναν βαθμό λιγότερο από τον νικητή του ράλι Rovanperä είναι πιθανό να προκαλέσει περαιτέρω συζητήσεις σχετικά με το νέο σύστημα πόντων του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
WRC Safari Rally 2024: Μια προσεκτική προσέγγιση αποδίδει καρπούς για την M-Sport
Απλά λόγω του ελλείμματος του προϋπολογισμού σε σύγκριση με τους κατασκευαστές της Ανατολικής Ασίας, οι τρεις οδηγοί της M-Sport προσέγγισαν το Ράλι Safari το Σαββατοκύριακο του Πάσχα περισσότερο σαν σκαντζόχοιρος παρά λαγός.
«Απλώς μην σπάσεις τίποτα», ήταν το μότο του Adrien Fourmaux – και απέδωσε: τρίτη θέση γενικής για τον Γάλλο, ο οποίος, μαζί με τον Rovanperä, ήταν ο μόνος οδηγός του Rally1 που πέρασε χωρίς μεγάλα προβλήματα. Με το δεύτερο συνεχόμενο τερματισμό του στο βάθρο, ανέβηκε και στην τρίτη θέση της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Η προσέγγιση απέδωσε επίσης καρπούς για τον Jourdan Serderitis (Ford, 9ος), ο οποίος ήταν ο μόνος ιδιώτης του Rally1 στην αρχή. “Υπέροχο! Ένα κορυφαίο αποτέλεσμα και μια καλή ευκαιρία για μένα να ξεχάσω τη δουλειά και άλλα προσωπικά πράγματα. Ίσως ξανακάνουμε [ράλι]; Ποτέ δεν ξέρεις”, είπε ο Έλληνας.
Ωστόσο, η τακτική δεν λειτούργησε για τον Gregoire Munster (M-Sport-Ford, 15). Ο Βελγο-Λουξεμβούργος οδηγός έχασε την ευκαιρία για ένα προσωπικό καλύτερο αποτέλεσμα όταν χτύπησε σε μια πέτρα κρυμμένη σε έναν θάμνο το Σάββατο και έσκισε την ανάρτηση του τροχού του.
WRC Safari Rally 2024: Η νίκη στην κατάταξη WRC2 πήγε στον Γκας Γκρίνσμιθ (Skoda, 6ος), ο οποίος μπόρεσε να ξεφύγει κατά τρία λεπτά την ημέρα έναρξης και κατάφερε το προβάδισμά του έναντι του Όλιβερ Σόλμπεργκ (Skoda, 7ος).
Μετά το σκληρό Ράλι Σαφάρι, δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου χρόνος για τα αστέρια του WRC να αναπνεύσουν, καθώς η αναχώρηση για το ράλι ασφάλτου στην Κροατία από τις 18 έως τις 21 Απριλίου συνεχίζεται γρήγορα.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Το νέο επίσημο Βιντεοπαιχνίδι MotoGP™24 θα είναι διαθέσιμο στις 2 Μαΐου
- Ποιοι οδηγοί της Formula 1 έχουν τα περισσότερα DNF σε αγώνες F1;