ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ηλεκτρικά πατίνια: Τι προβλέπει ο ΚΟΚ για την κυκλοφορία τους

Ο πόλεµος για τα ηλεκτρικά πατίνια ξανάρχισε! Σφήνες 120 χλµ./ώρα, κυκλοφοριακή αναρχία, ατυχήµατα και κλοπές!
Ηλεκτρικά πατίνια: Τι προβλέπει ο ΚΟΚ για την κυκλοφορία τους

Ηλεκτρικά πατίνια: Ήταν 2020 όταν ο κολοσσός ενοικιαζόµενων ηλεκτρικών πατινιών Lime, µετά τη Hive, ανακοίνωνε την απόσυρσή του από την Ελλάδα.

Μια καταιγίδα από καταγγελίες για καταστρατήγηση του ΚΟΚ, µια σειρά από ατυχήµατα και περιστατικά κλοπών ή καταστροφών και η επέλαση του COVID οδήγησαν τα πατίνια εκτός των ελληνικών δρόµων.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, φαίνεται πως ήρθε η ώρα να επιστρέψουν πανηγυρικά. Οχι όµως χωρίς αντιδράσεις.

Όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, η Lime έχει ήδη ανακοινώσει πως ετοιµάζει την επιστροφή της στην Ελλάδα, ενώ άλλες εταιρείες µικροκινητικότητας έχουν λάβει «θέσεις µάχης».

Για παράδειγµα, η Hop έχει ήδη τοποθετήσει ηλεκτρικά πατίνια στις πιο πολύβουες γειτονιές της Αθήνας, µετά τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, ενώ η Hoppy έχει ήδη κατακτήσει το κέντρο της Κέρκυρας. Είναι έτοιµη η Ελλάδα για να τα υποδεχτεί; Στα χρόνια που πέρασαν από τη φυγή των εταιρειών ενοικιάσεων ηλεκτρικών πατινιών, τα e-scooters δεν εξαφανίστηκαν από τους δρόµους.

Υπήρχε πάντα η επιλογή της αγοράς ενός ιδιόκτητου. Με τους χρήστες να είναι κατά κύριο λόγο ανήλικοι (που δεν έχουν δίπλωµα οδήγησης) και µε ελάχιστους από αυτούς να τηρούν τον ΚΟΚ, να φορούν προστατευτικά µέσα, ακόµα και να έχουν φώτα για τη νύχτα, τα ηλεκτρικά πατίνια έκαναν ακόµα πιο έντονο το χάος της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα.

Και τα κοινωνικά δίκτυα γέµισαν µε βίντεο από ηλεκτρικά πατίνια να κάνουν σφήνες µε 120 χ.α.ω. στους δρόµους της Αθήνας, αναβάτες να κυκλοφορούν τις νύχτες µέχρι και στην εθνική οδό, ανήλικους να επιβαίνουν ανά… τριάδες πάνω στα e-scooters τους και πολλά ακόµα.

Το αποτέλεσµα τέτοιων συµπεριφορών είναι προδιαγεγραµµένο…

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ

Στα οχήµατα που περιγράφει ο νόµος περιλαµβάνονται τα ηλεκτρικά πατίνια, τα ηλεκτρικά τροχοπέδιλα, οι ηλεκτρικές τροχοσανίδες, τα hoverboards, καθώς και τα ηλεκτροκίνητα αµαξίδια για ΑµΕΑ.

Με τον 4784, τα e-scooters διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: τα µικρά, µε ταχύτητα µέχρι 6 χιλιόµετρα ανά ώρα, τα οποία κινούνται αποκλειστικά στα πεζοδρόµια και νεπιτρέπεται να οδηγούνται από άτοµα πάνω από 12 ετών, και τα µεγαλύτερα πατίνια, τα οποία έχουν τελική ταχύτητα ως 25 χ.α.ώ.

Αυτά θεωρούνται ποδήλατα και κινούνται στο οδόστρωµα ακολουθώντας τους κανόνες του ΚΟΚ.

Συγκεκριµένα, ο ΚΟΚ προβλέπει για τα ηλεκτρικά πατίνια:

  • Τα 25 χιλιόµετρα ανά ώρα είναι η µέγιστη επιτρεπόµενη ταχύτητα.
  • ∆εν επιτρέπεται η κίνησή τους σε οδούς που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χιλιόµετρα ανά ώρα (µεγάλες λεωφόροι, οδοί ταχείας κυκλοφορίας).
  • Επιτρέπεται η οδήγησή τους από 15 ετών και άνω.
  • Αν η µέγιστη ταχύτητά τους είναι 6 χιλιόµετρα, θεωρούνται ως πεζοί, και επιτρέπεται η οδήγησή τους σε άτοµα άνω των 12 ετών.
  • Αν έχουν ταχύτητα από 6 έως 25 χιλιόµετρα ανά ώρα, θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα.
  • Οι οδηγοί υποχρεούνται να φέρουν κράνος και τη νύχτα αντανακλαστικό γιλέκο.
  • Απαγορεύονται η χρήση κινητού τηλεφώνου (εκτός της ανοιχτής ακρόασης) και η χρήση ακουστικών.
  • Απαγορεύεται η µεταφορά δεύτερου ατόµου.
  • Οι οδηγοί e-scooters υποχρεούνται να χρησιµοποιούν τους ποδηλατόδροµους. Αν δεν υπάρχουν, υποχρεούνται να χρησιµοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώµατος.
  • Σε χώρους όπου κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί υποχρεούνται να κινούνται µε ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα.
  • Όταν δηµιουργείται εµπόδιο ή κίνδυνος, οι οδηγοί είναι υποχρεωµένοι να οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήµατα βαδίζοντας.
  • Τα ηλεκτρικά πατίνια πρέπει να είναι εφοδιασµένα µε κουδούνι, λευκό ή κίτρινο φως µπροστά και κόκκινο αντανακλαστικό φως πίσω.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ηλεκτρικά πατίνια: Τι προβλέπει ο ΚΟΚ για την κυκλοφορία τους», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Βαγγέλης Λάσκαρης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.