Ράλλυ WRC Πορτογαλίας: Ο Ogier κρατά τον Tänak, συντριβή του Rovanperä, ο Evans με πρόβλημα στον κινητήρα
Ράλλυ WRC Πορτογαλίας: Ο Έλφιν Έβανς υπέστη πρόβλημα στον κινητήρα στο Ράλι Πορτογαλίας, καθώς οι θερμοκρασίες λαδιού που εκτοξεύτηκαν στα ύψη στο Toyota GR Yaris Rally1WRC Ράλλυ Πορτογαλίας: Ο Ogier οδεύει προς την 60ή νίκη, ακολουθήστε το Ράλι Πορτογαλίας
Αυτή η θρυλική διοργάνωση του WRC μας επιτρέπει να δούμε τους δύο τελευταίους πρωταθλητές του κλάδου, τον Sébastien Ogier και τον Kalle Rovanperä, σε δράση ξανά, ενάντια στους κανονικούς ανταγωνιστές της σεζόν 2024.
Μετά την άσφαλτο της Κροατίας τον περασμένο Απρίλιο, το WRC επιστρέφει στο χαλίκι αυτό το Σαββατοκύριακο για το Ράλι της Πορτογαλίας, την πέμπτη συνάντηση της σεζόν 2024, η Toyota έρχεται με μεγάλες φιλοδοξίες αφού για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν, οι Sébastien Ogier και Kalle Rovanperä. παρατάσσονται μαζί.
Έτσι, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει τέσσερα Yaris στο Rally1. Όσον αφορά την επιλεξιμότητα βαθμών, η Toyota εμπιστεύεται τους ισχυρούς της άνδρες Elfyn Evans, Sébastien Ogier και Kalle Rovanperä.
Στην κεφαλή του παγκόσμιου πρωταθλήματος, ο Τιερί Νεβίλ θα πρέπει να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο την Παρασκευή ως πρώτος, προκειμένου να ελπίζει ότι θα διεκδικήσει τη νίκη μέχρι την Κυριακή. Με 6 βαθμούς μπροστά από τον Elfyn Evans στη βαθμολογία των οδηγών, ο εκπρόσωπος της Hyundai θα πρέπει να αποφύγει όλες τις παγίδες του πορτογαλικού χώματος που θα μπορούσαν να βλάψουν τους ανταγωνιστές στο παρελθόν.
Αυτό το Ράλι Πορτογαλίας 2024 θα διεξαχθεί σε 22 ειδικές διαδρομές για συνολικά 337,04 χρονομετρημένα χιλιόμετρα.
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας Χθεσινή μέρα
Απειλούμενος από τον Ott Tänak, ο Sébastien Ogier ύψωσε τη φωνή του στο τέλος της ημέρας για να αποκρούσει την επίθεση του αντιπάλου του. Εδώ είναι με περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα πριν από την τελευταία μέρα του Ράλι Πορτογαλίας.
- Μετά από αυτό στην αρχή της ημέρας, το crossover μεταξύ του Sébastien Ogier και του Ott Tänak συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου loop αυτό το Σάββατο. Επί πορτογαλικού εδάφους, ήταν ο Εσθονός που πέρασε στην επίθεση. Ο κυνηγός πρέπει πάντα να κυνηγά. Έτσι, ο παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκίνησε το απόγευμα με δύο καλύτερους χρόνους.
- Με 5″7 που πήρε στις δύο πρώτες πάσες, σκόπευε να στείλει ένα μήνυμα στον Σεμπαστιέν Ογιέ, στον οποίο έμεινε μόλις 7″8 πίσω. Δεν χρειάστηκαν πολλά περισσότερα για να ξυπνήσουν οι Habs. Στην ειδική Amarante, μήκους 37 χιλιομέτρων και στην οποία ο δευτεραθλητής του είχε διακριθεί λίγες ώρες νωρίτερα, οι Gapençais ύψωσαν τη φωνή του και έσπρωξαν τον Ott Tänak πίσω στο 11,9 αφού τον κέρδισαν με 4,1.
- Με το πρώτο χτύπημα, ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής φόρεσε ένα δεύτερο παλτό κατά τη διάρκεια του SS17, το τελευταίο πραγματικό σπέσιαλ της ημέρας (μια σούπερ ειδική ολοκληρώνει την ημέρα). Έχοντας επίγνωση ότι ο αντίστοιχος του Hyundai σκόπευε να επιτεθεί, ο οδηγός της Toyota του έδωσε να καταλάβει ότι θα έπρεπε να μείνει μαζί του μέχρι το τέλος. Ο Γάλλος διπλασίασε το προβάδισμά του με 1,6 δευτερόλεπτα μπροστά του. Αν επιτέθηκε στο σόου της Lousada (8:05 μ.μ.) αυτό το Σάββατο το απόγευμα με προβάδισμα 13,5″, ο Sébastien Ogier έχει 11,9″ αφού έχασε 1,5″ στο πρόσωπο με πρόσωπο με τον Ott Tänak.
- « Ήταν μια καλή μέρα », είπε, χαρούμενος που κέρδισε τους 18 βαθμούς το Σάββατο το απόγευμα χάρη στη νέα κλίμακα . Υπήρχαν πολλές παγίδες. Δεν περιμέναμε να γίνουν τόσα πολλά γεγονότα αυτό το Σάββατο. Για την Toyota, δεν ήταν τέλεια μέρα γιατί χάσαμε δύο αυτοκίνητα (Kalle Rovanperä και Takamoto Katsuta). Από την πλευρά μου ήταν καλή. Πρέπει τώρα να προσπαθήσουμε να τελειώσουμε τη δουλειά αύριο (Κυριακή).
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας: Το Fourmaux μπαίνει στο Top 5
- Όσο για τον Adrien Fourmaux , αυτό το απόγευμα χαρακτηρίστηκε από ευχαρίστηση. Έμεινε κάπως πίσω από το δίδυμο της Hyundai, Dani Sordo- Thierry Neuville , στην αρχή της ημέρας, ο Βόρειος άφησε τα άλογα κατά τη διάρκεια του δεύτερου βρόχου και ανέκτησε έδαφος.
- Εάν ο Thierry Neuville και η τρίτη θέση του παραμένουν στα 21″5, ο Dani Sordo είναι μόλις 7″3 πίσω. Ο οδηγός της M-Sport μπορεί να συγχαρεί τον εαυτό του για μια καλή στρατηγική που του επέτρεψε να βρεθεί τελικά ακόμα κοντά στις μηχανές της Νότιας Κορέας που είχε μπροστά του και ακόμη και να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο στην σούπερ ειδική, την πρώτη του Σαββατοκύριακο.
- Σημειώστε ότι ο Kalle Rovanperä και ο Takamoto Katsuta δεν συμμετείχαν στο απογευματινό loop μετά τα περιστατικά τους το πρωί.
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας 2024: Ο Sebastien Ogier προηγείται μετά τη συντριβή του Rovanperä
Αφού ο προηγούμενος αρχηγός Kalle Rovanperä είχε ένα ατύχημα, ο συμπαίκτης του Sebastien Ogier πήγε στην τελευταία ημέρα του Ράλι Πορτογαλίας ως κορυφαίος
Ο οδηγός της Toyota Sebastien Ogier οδηγεί το Ράλι Πορτογαλίας, τον πέμπτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) 2024 και, αν φτάσει στον τερματισμό την Κυριακή, θα λάβει τουλάχιστον 18 πόντους πρωταθλήματο
Ο Ogier επωφελήθηκε από ένα ατύχημα το Σάββατο στο οποίο ενεπλάκη ο συμπαίκτης του Kalle Rovanperä , ο οποίος είχε οδηγήσει το ράλι μέχρι την ενδέκατη ειδική διαδρομή. Στη συνέχεια ο Ogier πήρε το προβάδισμα, έπρεπε να το παραδώσει για λίγο στον Ott Tänak (Hyundai), αλλά το ανέκτησε το ίδιο γρήγορα αφού ο Εσθονός έχασε περισσότερα από δέκα δευτερόλεπτα λόγω αργής διάτρησης στην 13η ειδική διαδρομή.
Μετά από 18 από τις 22 ειδικές διαδρομές, ο Ogier είναι 11,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Tänak. Τρίτος είναι ο Thierry Neuville (Hyundai), ο οποίος με 1:11,4 λεπτά πίσω από τον Ogier δεν μπορεί πλέον να παρέμβει μόνος του στον αγώνα για τη νίκη. Στη μονομαχία των δύο αντιπάλων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ο Neuville προηγείται ξεκάθαρα από τον Elfyn Evans (Toyota), του οποίου η αυτοπεποίθηση έχει κλονιστεί μετά από μερικά οδηγικά λάθη και προβλήματα.
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας: Ο Έλφιν Έβανς είναι εκτός εαυτού
Ο Ουαλός τερμάτισε το Σάββατο στην έκτη θέση γενικής, περισσότερο από τρία λεπτά πίσω. Μπροστά του βρίσκονται ο Dani Sordo (Hyundai) στην τέταρτη και ο Adrien Fourmaux (Ford) στην πέμπτη.
Ο Nikolai Gryasin (Skoda) είναι έβδομος, οδηγώντας στη βαθμολογία του WRC2. Με τους Jan Solans (Toyota), Joshua McErlean (Skoda) και Yohan Rossel (Citroen), τρεις ακόμη οδηγοί του WRC2 συμπληρώνουν το top 10.
Ο Rovanperä, ο οποίος ήταν επικεφαλής του ράλι από την Παρασκευή, αποσύρθηκε στην ενδέκατη ειδική διαδρομή το πρωί. Ο Φινλανδός έχασε το πίσω μέρος του GR Yaris του σε μια γρήγορη στροφή στο δεξί, προσέκρουσε σε ένα δέντρο, ανατράπηκε και κατέληξε ξαπλωμένος στο πλάι πάνω σε ένα δέντρο.
Το ατύχημα του Rovanperä βγάζει επίσης τον Oliver Solberg από το ράλι
Ο Rovanperä και ο συνοδηγός του Jonne Halttunen επέζησαν του περιστατικού χωρίς να τραυματιστούν, αλλά οι ελπίδες τους για νίκη έληξαν. “Λίγο νωρίτερα υπήρξε μια μικρή παρεξήγηση όταν έγραφε τα πράγματα, ο Jonne διάβασε λάθος τις σημειώσεις. Αμέσως μετά μπορεί να σκέφτηκα λίγο και να έχασα το σημείο φρεναρίσματος”, εξηγεί ο Rovanperä.
Θύμα του ατυχήματος του Rovanperä ήταν ο Oliver Solberg, ο οποίος οδηγούσε το WRC2 μέχρι εκείνο το σημείο. Ο Σουηδός ήταν ο πρώτος που πέρασε τη σκηνή του ατυχήματος στο Rovanperä, αποσπάστηκε για μια στιγμή, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του περίπου 100 μέτρα αργότερα και ανατράπηκε αρκετές φορές. Ο Σόλμπεργκ και ο συνοδηγός του Έλιοτ Έντμοντσον δεν τραυματίστηκαν αλλά δεν μπορούν να συνεχίσουν το ράλι.
Το Σάββατο τελείωσε επίσης νωρίς για τον Τακαμότο Κατσούτα (Toyota), ο οποίος ήταν στην τρίτη θέση στην αρχή της ημέρας. Στη δωδέκατη ειδική διαδρομή, οι Ιάπωνες έπρεπε να αποσυρθούν με σπασμένη ανάρτηση στον πίσω αριστερό τροχό.
Την τελευταία ημέρα του Ράλι Πορτογαλίας 2024, οι ομάδες αναμένουν δύο θηλιές, ο καθένας με δύο ειδικές διαδρομές άνω των 62,18 χιλιομέτρων.
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας: ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΘΕΤΕΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΡΑΛΙ EVANS ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
Ο ΕΛΦΙΝ ΕΒΑΝΣ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΚΗΝΗ ΜΕ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΠΛΕΟΝ ΚΡΕΜΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ.
Ο Έλφιν Έβανς υπέστη ένα δράμα τελευταία στο Ράλι Πορτογαλίας, καθώς οι θερμοκρασίες λαδιού που εκτοξεύτηκαν στα ύψη στο Toyota GR Yaris Rally1 του έθεσαν το ράλι του σε κίνδυνο.
Γύρω στα δύο τρίτα της διαδρομής μέσα από τη δοκιμή Cabeceiras de Basto, ο Evans τράβηξε το αυτοκίνητό του και έβαλε το αυτοκίνητό του σε λειτουργία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και μετά έφτασε στη γραμμή τερματισμού.
Ο Έβανς, ο οποίος τρέχει έκτος στη γενική, δυσκολεύτηκε να φτάσει στον έλεγχο του χρόνου μετά τον τερματισμό πτήσης, με τον συνοδηγό Scott Martin να βγαίνει για να πιέσει σε ένα σημείο καθώς ο Evans προσπάθησε και απέτυχε να ανάψει ξανά τον κινητήρα του.
Σε όλα, ο Evans έχασε πάνω από ένα λεπτό με το δράμα της θερμοκρασίας του κινητήρα του – αλλά η μεγαλύτερη ανησυχία είναι οι πόντοι που είχε ήδη συγκεντρώσει από το Σάββατο.
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας: Ο κύριος αντίπαλος της Toyota για το πρωτάθλημα οδηγών έχει έξι βαθμούς στην τράπεζα αφού έφτασε στο τέλος του Σαββάτου στην έκτη θέση – αλλά αν αποτύχει να τερματίσει το ράλι, θα χάσει αυτούς τους βαθμούς. Ως συνέπεια, άλλοι οδηγοί θα ανέβαιναν μια θέση στην κατάταξη των βαθμών του Σαββάτου.
Αφού τσάκωσε κάτω από την κουκούλα του GR Yaris Rally1 του λίγο πιο πέρα από τη γραμμή τερματισμού για αρκετά λεπτά, ο Έβανς ξεκίνησε ξανά και άρχισε να μεταβαίνει στο pre-powerstage regroup.
Ο Έβανς δεν ήταν ο μόνος οδηγός που υπέστη δράμα στη στριφογυριστή δοκιμή Cabeceiras de Basto. Το ράλι του Grégoire Munster φαίνεται να έχει τελειώσει αφού έκανε περιστροφές και παραλιακά στην άκρη του δρόμου, πιασμένος από μια αυλάκωση στο εσωτερικό ενός αριστερόχειρα.
Ο Sébastien Ogier έχει προβάδισμα 10,1 δευτερολέπτων έναντι του Ott Tänak με μόνο το Fafe powerstage να απομένει. Ο Tänak κέρδισε τόσο το πρώτο πέρασμα του Fafe όσο και του Cabeceiras de Basto για να μειώσει το έλλειμμα το πρωί της Κυριακής. Χάρη στις σκηνικές προσπάθειές του, ο Tänak προηγείται επίσης στην κυριακάτικη κατάταξη με 1,8 δευτερόλεπτα από τον Ogier.
Ένα πολύ αργό ξεκίνημα της ημέρας για τον Dani Sordo επέτρεψε στον Adrien Fourmaux να πάρει την τέταρτη θέση, μια θέση που κατέχει επίσης στην κατάταξη της Κυριακής πίσω από τον Thierry Neuville.
Η πυκνή ομίχλη που άλλαζε γρήγορα θέση διαπέρασε τα δύο πρώτα στάδια της ημέρας, γεγονός που είχε αποβάλει τον Sordo κάπως από το παιχνίδι του: «Ήταν πολύ ομίχλη και ήμουν πολύ άσχημος με όλα», είπε μετά το πρώτο στάδιο της Κυριακής το πρωί. «Το αυτοκίνητο υποτιμούσε πολύ, πολύ μαλακό. Ήταν δύσκολο να οδηγείς έτσι».
Ο Τακαμότο Κατσούτα επέστρεψε στο σούπερ ράλι μετά την αποχώρησή του το Σάββατο με ζημιά στην αναστολή, όπως και ο συμπαίκτης του στην Toyota, Kalle Rovanperä, με την κύλισή του στα δέντρα μια μέρα νωρίτερα.
Τα καθήκοντα σάρωσης δρόμου οδήγησαν τον Rovanperä να εγκαταλείψει τους πόντους ημέρας, ομολογώντας ότι είχε πάει αργά στο Fafe ειδικά για να σώσει τα ελαστικά του για ένα τρέξιμο στο powerstage.
WRC Ράλλυ Πορτογαλίας: Ο Katsuta είναι πέμπτος στην κατάταξη της Κυριακής, παρόλο που η υβριδική του μονάδα δεν λειτουργεί, αλλά δεν μπορεί να βοηθήσει την Toyota στο πρωτάθλημα κατασκευαστών – δεν προτάθηκε για βαθμούς στην Πορτογαλία.
Μια επική μάχη για τη νίκη στο WRC2 – χωρίς τον μη βαθμοφόρο Nikolay Gryazin – μεταξύ του Josh McErlean της Motorsport Ireland και του οδηγού του Teo Martín Motorsport Jan Solans πήρε πολλές στροφές.
Ο Solans φαινόταν να βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, καθώς έφερε μόνο δύο ολοκαίνουργια μαλακά ελαστικά σε σύγκριση με τα τέσσερα του McErlean για την τελευταία μέρα. Ο McErlean το εκμεταλλεύτηκε, χάραξε 8,1s από τον Solans στα δύο πρώτα στάδια της Κυριακής για να πάρει προβάδισμα 0,1s.
Έχοντας χάσει το προβάδισμα, ο Solans ώθησε και κατέστρεψε το γήπεδο του WRC2 στο δεύτερο πέρασμα του Cabeceiras de Basto, νικώντας τον McErlean με 6,5 δευτερόλεπτα για να ανακτήσει την πρώτη θέση.
Ο Lauri Joona είναι τώρα τρίτος στο WRC2 μεταξύ των οδηγών που έχουν καταγραφεί βαθμολογίες, καθώς ο Yohan Rossel πέτυχε μια δεύτερη ποινή ενός λεπτού σε διάστημα 12 ωρών.
Το βράδυ του Σαββάτου ήταν μια ποινή για το ότι οι ζώνες και τα προσκέφαλα του πληρώματος δεν φτιάχνονταν σωστά κατά την απομάκρυνση από αλλαγή τροχού στη μέση της φάσης. Το πρωί της Κυριακής ήταν ένα λάθος χρονισμού, καθώς ο Rossel και ο Arnaud Dunand έφυγαν από το parc ferme ένα λεπτό πολύ νωρίς.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power
Μιχάλης Κοντιζάς
Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η υπομονή ανταμείφθηκε, μια πρώτη για το Βέλγιο: Ο τίτλος του Neuville σε αριθμούς
Μετά από 15 χρόνια καριέρας στο υψηλότερο επίπεδο, ο Thierry Neuville κέρδισε επιτέλους το Άγιο Δισκοπότηρο στο WRC, αναδεικνύοντας τον παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι. Ένας ιστορικός πρώτος τίτλος για τον ιθαγενή του Saint-Vith και για το Βέλγιο.
Το πρόγραμμα Ράλι Ιαπωνίας 2024
Βρείτε το πρόγραμμα για το Ράλι Ιαπωνίας 2024, τον τελευταίο γύρο της σεζόν του WRC που θα μπορούσε να στέψει τον Thierry Neuville.
Θα κλέψει ο Sami Pajari τον τίτλο του WRC2 από τον Oliver Solberg στην Ιαπωνία;
Ο τελευταίος γύρος της χρονιάς θα είναι επίσης καθοριστικός για την απονομή του τίτλου WRC2. Στο τέλος μιας σασπένς σεζόν, μια 2η θέση θα είναι αρκετή για να στεφθεί ο Sami Pajari. Αν αποτύχει, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ θα πάρει το στέμμα.