Οι κορυφαίοι 15 αναβάτες αρκετά γρήγοροι για να κερδίσουν στο Mugello την περασμένη σεζόν
Ιταλικό MotoGP: Χρόνοι αγώνων 2024 vs 2023 Οι 15 κορυφαίοι αναβάτες του φετινού ιταλικού MotoGP - συμπεριλαμβανομένου του Alex Rins της Yamaha - ήταν αρκετά γρήγοροι ώστε να έχουν κερδίσει τον αγώνα του 2023.Οι 15 κορυφαίοι αναβάτες στη γραμμή τερματισμού στις 2 Ιουνίου ολοκλήρωσαν την απόσταση των 23 γύρων γρηγορότερα από τον χρόνο νίκης του Francesco Bagnaia από τις 11 Ιουνίου 2023.
Το άλμα στην απόδοση MotoGP αυτή τη σεζόν αποτυπώθηκε στο Ιταλικό Grand Prix στο Mugello.
Οι κορυφαίοι 15 αναβάτες : Αυτό περιελάμβανε τον Alex Rins της Yamaha , στη 15η θέση, ο οποίος σημείωσε χρόνο αγώνα 41m 14.998s σε σύγκριση με τον νικηφόρο 41m 16.863s της Bagnaia τον προηγούμενο χρόνο.
Δυστυχώς για τον Rins και τη Yamaha, ο Bagnaia, νικητής και των δύο αγώνων για την Ducati, βελτιώθηκε κατά 25.478 δευτερόλεπτα, αφήνοντας τον Rins 23.613s πίσω στην καρό σημαία.
Ήταν μια παρόμοια ιστορία για τους χρόνους αγώνων στο Sprint, με τον χρόνο νίκης του Bagnaia το 2023 να νικιέται από τους έντεκα κορυφαίους αναβάτες φέτος.
“Το επίπεδο είναι τόσο υψηλό, πρέπει να πιέσουμε πολύ, οι καιροί είναι τρελοί γρήγοροι”, δήλωσε ο ηγέτης του τίτλου, Jorge Martin . «Στο Sprint, κάναμε το χρόνο του γύρου από την πρόκριση πριν από τρία χρόνια.
«Αλλά είναι φυσιολογικό τώρα. Τα ελαστικά είναι καλύτερα και τα ποδήλατα είναι καλύτερα».
Μεταξύ των μεγαλύτερων προσωπικών βελτιώσεων από έτος σε έτος στο Mugello ήταν ο Maverick Vinales , περίπου 33 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος για την Aprilia στο Grand Prix φέτος: «Αλλά… μόνο P8! Θα ήθελα να βελτιωθώ κατά 45 δευτερόλεπτα, ώστε να κερδίσω τον αγώνα!»
Ο Vinales πρόσθεσε: «Η Ducati έκανε ένα βήμα. Δεν ξέρω αν είναι περιστασιακά σαν το Mugello, αλλά στο Le Mans έκανα επίσης έναν πολύ καλό αγώνα και ήμουν μόνο P5! Πρέπει λοιπόν να κάνουμε ένα βήμα.
“Ας δούμε στο Assen, μια πίστα που μπορεί να ταιριάζει καλύτερα με τη μοτοσυκλέτα μας από το Mugello.”
Ερωτηθείς από πού πιστεύει ότι προέρχεται η πρόοδος της Ducati στο χρόνο αγώνα του 2024, ο Vinales απάντησε: «Νομίζω ότι ένα σημείο είναι ότι κάνουν το μαλακό ελαστικό να διαρκέσει μέχρι το τέλος, με πολλές επιδόσεις.
«Άρα αυτό είναι σημάδι. Πρέπει να δούμε αν βάζουμε πολλή θερμοκρασία στο πίσω ελαστικό ή όχι. Πρέπει να καταλάβουμε.
«Αυτό που νιώθω είναι ότι μετά από 5 γύρους με το μαλακό, το νιώθω πολύ ζεστό και μετά αρχίζω να χάνω πρόσφυση και κυρίως χάνω το κράτημα στις στροφές. Αυτό είναι λοιπόν το πρόβλημά μου. Πρέπει λοιπόν να δουλέψουμε πάνω σε αυτό».
Ο τεχνικός διευθυντής της Aprilia Romano Albesiano τόνισε ότι «ο Maverick δεν είχε καλή απόδοση [στο Mugello] πέρυσι, οπότε αυτός ο αριθμός [33 δευτερόλεπτα] μπορεί να είναι λίγο «μεταμφιεσμένος».
Αλλά επιβεβαίωσε επίσης: «Φαίνεται ότι το ελαστικό [πίσω Michelin] φέτος έχει αλλάξει περισσότερο από ό,τι αναμενόταν.
«Μερικές φορές έχουμε και δόνηση [φλυαρία]… Αλλά ειλικρινά, είχαμε περισσότερες πέρυσι. Το ποδήλατό μας γενικά επωφελείται από το νέο ελαστικό, οπότε [η αλλαγή είναι] εντάξει για εμάς.”
Στην KTM, ο πρωτάρης και κορυφαίος αναβάτης του RC16 Pedro Acosta εξήγησε ότι αυτός και το εργοστάσιο έχουν κάνει πολλή δουλειά για να αποφύγουν τη φλυαρία από το επιπλέον κράτημα του αναθεωρημένου πίσω ελαστικού.
«Από το Λε Μαν, μπορούμε να το αποφύγουμε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο», είπε ο Ακόστα. «Είναι αλήθεια ότι εργαζόμασταν μαζικά σε αυτόν τον τομέα, το εργοστάσιο αλλά και εγώ, για να προσπαθήσουμε να το αποφύγουμε με το στυλ οδήγησης μου.
«Ακόμα δεν είναι πολύ φυσικό για μένα, είναι επίσης αλήθεια ότι δεν είναι ο ευκολότερος τρόπος να οδηγήσω για μένα, αλλά είναι ένας τρόπος να αποφύγω [τη φλυαρία].
«Πρέπει να είμαι λίγο πιο ομαλή σε ορισμένα σημεία της πίστας», πρόσθεσε για το πώς προσαρμόζεται για να αποφύγει την ενεργοποίηση της δόνησης. «Ίσως υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία θα μπορούσα να είμαι καλύτερος στην είσοδο, για παράδειγμα, αλλά στη συνέχεια, αν έρθει αυτό το πρόβλημα [φλυαρίας], αυτό το πρόβλημα θα ήταν χειρότερο στην έξοδο.
«Με αυτήν την εξαιρετικά ισχυρή μοτοσυκλέτα, πρέπει να προσπαθήσουμε να είμαστε εξαιρετικά γρήγοροι [στην έξοδο και] στην ευθεία, για να κερδίσουμε χρόνο δωρεάν. Προσπαθώ να το κάνω αυτό, όπως λέω ότι δεν είναι ο ευκολότερος τρόπος για μένα, αλλά έρχεται καλύτερα».
Διαφορετικά, το μόνο αίτημα του Acosta είναι «να προσπαθήσουμε να έχουμε λίγο περισσότερο βάρος και στα δύο ελαστικά για να έχουμε λίγο περισσότερο [κράτημα]».
Οι κορυφαίοι 15 αναβάτες Ιταλικό MotoGP: Χρόνοι αγώνων 2024 vs 2023 (23 γύροι)
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power