ENGINE POWER

8 τρελές στιγμές μετά από το τέλος ενός Grand Prix στην ιστορία της F1

Grand Prix F1: Από την αναστολή αποκλεισμού του Senna μέχρι τις γελοιότητες της «νίκης» του Vettel – 8 τρελές στιγμές μετά τον αγώνα στην ιστορία της F1
8 τρελές στιγμές μετά από το τέλος ενός Grand Prix στην ιστορία της F1

Grand Prix F1: Ο αποκλεισμός του Τζορτζ Ράσελ από το Βελγικό Γκραν Πρι ήταν μια ανατροπή που έκανε τους δημοσιογράφους να πληκτρολογούν γρήγορα και τους θαυμαστές να σχολιάζουν εξαγριωμένα μερικές ώρες μετά την καρό σημαία. Αλλά ποιες άλλες στιγμές δράματος έχουν συμβεί μετά τον αγώνα στην ιστορία του αθλήματος; Διαλέξαμε μερικά από αυτά για καλοκαιρινές διακοπές διαβάζοντας…

1976, Ισπανία – Η McLaren του Χαντ
Ξεκινάμε με τον Τζέιμς Χαντ να κερδίζει, μετά να μην κερδίζει και μετά να κερδίζει ξανά στο Circuito del Jarama κατά τα πρώτα στάδια της σεζόν του 1976.

Ο Χαντ είχε αποσυρθεί από δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες εκείνης της χρονιάς, αλλά ο οδηγός της McLaren δήλωσε τις προθέσεις του με μια κυρίαρχη νίκη στο Ισπανικό Γκραν Πρι, οδηγώντας τον αντίπαλο της Ferrari, Niki Lauda για περισσότερο από μισό λεπτό.

Όταν τελείωσαν οι πανηγυρισμοί του βάθρου, οι έλεγχοι των τεχνικών τεχνικών διαπίστωσαν ότι η McLaren του Hunt ήταν πολύ πλάτος 1,5 εκατοστών με τις πρόσφατα εισαγόμενες αλλαγές στον κανόνα, καθιστώντας τον αρχικά τον πρώτο οδηγό που αποκλείστηκε μετά τη νίκη σε έναν αγώνα F1. Ωστόσο, η McLaren επέλεξε να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης και, δύο μήνες μετά, το αρχικό αποτέλεσμα αποκαταστάθηκε λόγω των πρόστιμων περιθωρίων.

Ο Hunt κέρδισε ακόμα αυτό το ατυχές στατιστικό DSQ στη Βρετανία, όπου πήρε αμφιλεγόμενα επανεκκίνηση του αγώνα (και κέρδισε) μέσω μιας συντόμευσης πίσω στα πιτ μετά από ένα περιστατικό στον πρώτο γύρο – μόνο για τους αντιπάλους να διαμαρτυρηθούν για τη συμπερίληψή του και το αποτέλεσμα απογυμνώθηκε μετά ακόμη δύο μήνες αναμονή.

Η τελική νίκη του Χαντ στον Τζάραμα ήταν η πρώτη του από τις έξι καθ’ οδόν προς τον τίτλο του 1976

8-treles-stigmes-meta-apo-to-telous-enos-grand-prix-stin-istoria-tis-f1

Grand Prix F1:  1982, Βραζιλία – Ο Πικέ πεθαίνει έξω
Οι οδηγοί της F1 αντιμετώπισαν συχνά καταιγιστικές συνθήκες στις επισκέψεις τους στην πίστα Jacarepagua του Ρίο ντε Τζανέιρο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διεξαγωγή της διοργάνωσης το 1982.

Σε αυτό που αποδείχθηκε ότι ήταν η τελευταία χρονιά της πρώτης εποχής του «εδαφικού εφέ» του αθλήματος, που έκανε τα αυτοκίνητα πιο γρήγορα από ποτέ, οι αγωνιζόμενοι πάνω-κάτω ένιωσαν τα αποτελέσματα και αντιμετώπισαν μια πρόκληση μόνο και μόνο για να φτάσουν στην καρό σημαία.Πράγματι, ο Riccardo Patrese αποσύρθηκε από τη δράση λίγο μετά τα μισά του δρόμου με εξάντληση, και ο συμπαίκτης του Brabham, Nelson Piquet, κινδύνευε να κάνει το ίδιο ενώ έσκαβε πολύ βαθιά για να περάσει τη γραμμή και να καταγράψει μια συναισθηματική νίκη εντός έδρας.

Ο Πικέ μόλις έκανε το σύντομο ταξίδι από το αυτοκίνητό του στο βάθρο μετά τον αγώνα, πριν λιποθυμήσει στο βάθρο, και στη συνέχεια έμαθε καταστροφικά ότι είχε αποκλειστεί – μαζί με τον Κέκε Ρόσμπεργκ της Williams – για ένα λιποβαρές αυτοκίνητο. Ο Πικέ και αρκετοί άλλοι οδηγοί ωθήθηκαν στα άκρα στο Jacarepagua

8-treles-stigmes-meta-apo-to-telous-enos-grand-prix-stin-istoria-tis-f1

Grand Prix F1:  1989, Ιαπωνία – Αναστέλλεται ο αποκλεισμός του Senna
Η Suzuka φιλοξένησε έναν από τους πιο δραματικούς αγώνες στην ιστορία της F1 το 1989, όταν ο άγριος ανταγωνισμός του Ayrton Senna και του Alain Prost στη McLaren έφτασε στο σημείο βρασμού. Έχοντας κατακτήσει το προβάδισμα στην αρχή, ο Prost αρχικά έλεγχε τις διαδικασίες μπροστά από τον συμπαίκτη του, μόνο για τον Pole-sitter Senna να αντεπιτίθεται σταδιακά και να ασκεί πίεση καθώς η αναμέτρηση έμπαινε στα τελευταία της στάδια.

Έπειτα ήρθε αυτή η σύγκρουση στο τελικό chicane – μια σύγκρουση που έβαλε τον Prost επιτόπου και άφησε τον Senna να αγωνίζεται για να επιστρέψει στην πίστα, να βάλει pit για μια νέα μπροστινή πτέρυγα και να καθαρίσει τον Alessandro Nannini της Benetton για να εξασφαλίσει τη νίκη και να παραμείνει στη μάχη του τίτλου.

Ωστόσο, ενώ κατάφερε να νικήσει τον Nannini, οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν ότι ο Senna είχε παραβιάσει τους κανόνες χάνοντας το chicane όταν επέστρεψε στην πίστα μετά τη σύγκρουση με τον Prost, που οδήγησε σε αποκλεισμό, βαρύ πρόστιμο και αποκλεισμό έξι μηνών με αναστολή.

 

Grand Prix F1:  1994, Βέλγιο – Δυσκολία στο πάτωμα του Σουμάχερ
Σχεδόν ακριβώς 30 χρόνια πριν τον αποκλεισμό του Russell στο Spa-Francorchamps, ο Michael Schumacher αντιμετώπισε την ίδια ποινή για άλλου είδους τεχνική παράβαση.

Προσφέροντας να διεκδικήσει μια όγδοη νίκη από 11 αγώνες και να φτάσει πιο μακριά από τον αντίπαλο της Williams, Damon Hill στην κατάταξη των οδηγών, ο άνθρωπος της Benetton φάνηκε να έχει σημειώσει άλλο ένα κουτί φτάνοντας πρώτος στη γραμμή τερματισμού.Αλλά επακολούθησε δράμα, με τον Γερμανό να αποκλείεται στη συνέχεια για υπερβολική φθορά στο μπλοκ ολίσθησης του αυτοκινήτου του, προωθώντας τον Hill στη νίκη επί του Mika Hakkinen της McLaren και του συμπαίκτη του Schumacher, Jos Verstappen.

Θα χειροτέρευε για τον Σουμάχερ μερικές μέρες αργότερα, όταν η απαγόρευση δύο αγώνων που του επιβλήθηκε μετά το Βρετανικό Γκραν Πρι –για προσπέραση του Χιλ στον γύρο σχηματισμού και αποτυχία να εκτίσει έγκαιρα ποινή stop/go– επικυρώθηκε στην έφεση. που σημαίνει ότι έχασε γύρους στην Ιταλία και την Πορτογαλία.

Παρ’ όλα αυτά, η ποινή του Schumacher’s Spa σηματοδότησε την τελευταία φορά που ένας οδηγός νικητής αγώνα αποκλείστηκε έως ότου ο Russell αντιμετώπισε την ίδια μοίρα στην ίδια πίστα λίγο πριν από μια εβδομάδα. Ο Σουμάχερ αποκλείστηκε δύο φορές και έχασε άλλους δύο αγώνες το 1994, αλλά και πάλι κέρδισε τον τίτλο.

8-treles-stigmes-meta-apo-to-telous-enos-grand-prix-stin-istoria-tis-f1

Grand Prix F1:  1999, Μαλαισία – Φορτηγίδες της Ferrari
Μια ήδη αξιοσημείωτη εκστρατεία του 1999 πήρε άλλη μια τρελή τροπή μετά τον προτελευταίο αγώνα στο ολοκαίνουργιο venue Sepang στη Μαλαισία, με τη Ferrari να χάνει για λίγο τον τερματισμό ενός-δύο.

Υποστηριζόμενος από τον συμπαίκτη του Michael Schumacher, ο οποίος είχε επιστρέψει στη δράση αφού έσπασε το πόδι του στη μέση της σεζόν, ο Eddie Irvine οδήγησε τα κόκκινα μονοθέσια στο σπίτι για να διατηρήσει το πλεονέκτημα έναντι του αντιπάλου της McLaren, Mika Hakkinen, σε έναν αγώνα για τον τίτλο του rollercoaster.Στη συνέχεια, έπεσε η είδηση ​​ότι και οι δύο Ferrari είχαν αποκλειστεί λόγω παραβίασης που αφορούσε τα bargeboards τους, που σημαίνει ότι η McLaren και ο Hakkinen θα είχαν απαράβατους πόντους για τον τελικό της Ιαπωνίας – επιβεβαιώνοντάς τους ουσιαστικά ως παγκόσμιους πρωταθλητές.

Ωστόσο, αυτό δεν ήταν το τέλος του θέματος, με τη Ferrari να εφεσιβάλλει την απόφαση στο δικαστήριο και η FIA αργότερα να επαναφέρει τόσο τον Schumacher όσο και τον Irvine για να δημιουργήσουν μια τεταμένη αναμέτρηση της Suzuka. Τα bargeboards της Ferrari βρέθηκαν στο επίκεντρο κατά την πρώτη επίσκεψη της F1 στη Sepang

8-treles-stigmes-meta-apo-to-telous-enos-grand-prix-stin-istoria-tis-f1

Grand Prix F1:  2003, Βραζιλία – Raikkonen ή Fisichella;
Για το δράμα και τη σύγχυση μετά τον αγώνα, το τρέξιμο του Γκραν Πρι της Βραζιλίας του 2003 είναι ακριβώς εκεί πάνω – δεδομένου ότι η νίκη πήγε στην Ιορδανία, μετά στη McLaren και μετά ξανά στην Τζόρνταν.

Προγραμματισμένος να τρέξει πάνω από 71 γύρους, ο αγώνας γεμάτος βροχοπτώσεις κέρδισε κόκκινη σημαία μετά από 56 από αυτούς μετά από μερικά τρομακτικά ατυχήματα με τον οδηγό της Jaguar Mark Webber και τον Fernando Alonso της Renault. Πρώτον, ο Webber έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του μέσα από τη γωνία του Arquibancadas και χτύπησε στα εμπόδια, πριν τα συντρίμμια που έριξε πάνω από την πίστα πιάσουν τον Fernando Alonso που πλησίαζε, ο οποίος πρόσκρουσε έντονα τους τοίχους και στις δύο πλευρές της πίστας.

Στη συνέχεια ήρθε η σύγχυση, με τον Τζιανκάρλο Φισικέλα της Ιορδανίας – που είχε κάνει μόλις ένα pit stop – να παίρνει το προβάδισμα λίγο πριν τη διακοπή του αγώνα, και αρχικά να πανηγυρίζει στο parc ferme, μόνο που ο αντίπαλος της McLaren, Kimi Raikkonen, κέρδισε με δύο μέτρηση γύρου προς τα πίσω.

Αυτό δεν ήταν το τέλος, ωστόσο, με μια ανασκόπηση μετά τον αγώνα που επιβεβαίωσε ότι ο Fisichella είχε περάσει στην P1 δύο πλήρεις γύρους πριν από τη διακοπή, που σημαίνει ότι ήταν ο άξιος νικητής και οδήγησε σε μια ασυνήθιστη παράδοση τροπαίων στον επόμενο γύρο στην Imola . Ο Fisichella έλαβε καθυστερημένα τη νίκη στη Βραζιλία μετά από έναν χαοτικό αγώνα

8-treles-stigmes-meta-apo-to-telous-enos-grand-prix-stin-istoria-tis-f1

Grand Prix F1: 2017, Μαλαισία – σύγκρουση Vettel και Stroll
Για την επόμενη τρελή στιγμή στη λίστα μας, επιστρέφουμε στη Μαλαισία και το ταξίδι επιστροφής στο pit lane μετά τον αγώνα του 2017 είχε φτάσει στο τέλος του.

Καθώς ο Vettel και ο Lance Stroll έκαναν αργά το δρόμο τους στη στροφή 5 της πίστας Sepang, με τον οδηγό της Ferrari στο εξωτερικό και τον τότε πρωτάρη της Williams στο εσωτερικό, οι γραμμές τους συνέκλιναν και ήρθαν περίεργα σε επαφή.

Με τον έναν από τους πίσω τροχούς του να χτυπήσει εκτός θέσης, ο Vettel στάθμευσε στο πλάι της πίστας και σκέφτηκε μια μεγάλη βόλτα μέχρι τα pits, μέχρι που ο Γερμανός συνάδελφός του Pascal Wehrlein ήρθε στη διάσωση προσφέροντας μια ανύψωση στο πλάι της Sauber του.

Και οι δύο οδηγοί κράτησαν, τουλάχιστον, τους βαθμούς τους, με τον Vettel να ανεβαίνει από το πίσω μέρος του grid – μέσω των ποινών που σχετίζονται με τον κινητήρα – στην τέταρτη θέση και τον Stroll να έρχεται στην όγδοη θέση.

Grand Prix F1: 2019, Καναδάς – Ο Vettel διεκδικεί το ταμπλό της P1
Ο Vettel ήταν ένας άνδρας σε μια αποστολή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Καναδικού Grand Prix 2019, κατακτώντας την πρώτη του pole position της χρονιάς και στη συνέχεια προκαλώντας τη νίκη.

Είχε κάνει τα πάντα σωστά για να κρατήσει τη Ferrari του μπροστά από τη Mercedes του Lewis Hamilton στο Circuit Gilles Villeneuve μέχρι που ένα καθυστερημένο λάθος στη στροφή 3 τον είδε να τρέξει πάνω από το χορτάρι και να παρακάμψει τη στροφή 4.

Όταν ο Vettel επέστρεψε στην πίστα, ο Hamilton πιάστηκε ανάμεσα στο μονοθέσιο του Γερμανού και τον εξωτερικό τσιμεντένιο τοίχο, αναγκάζοντάς τον να επιβραδύνει για να αποφύγει την επαφή – και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να στείλουν ποινή πέντε δευτερολέπτων στον ηγέτη του αγώνα.

Ο Vettel έκανε ό,τι μπορούσε για να δημιουργήσει αρκετό κενό στους υπόλοιπους γύρους, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, προκαλώντας μια αξέχαστη στιγμή στο parc ferme όταν πάρκαρε στη δεύτερη θέση και έκανε ξεκάθαρες τις σκέψεις του σχετικά με την κύρωση, ανταλλάσσοντας το P2 και P1 σανίδες γύρω από…

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «8 τρελές στιγμές μετά από το τέλος ενός Grand Prix στην ιστορία της F1», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!