Οι πέντε προκλήσεις του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν
Μετά τη νίκη της Ferrari στη Μόντσα, η F1 επιστρέφει στο Αζερμπαϊτζάν. Η Scuderia στοχεύει στο διπλό, ο Oliver Bearman επιστρέφει και ο Sergio Pérez επιστρέφει στην αγαπημένη του πίστα: εδώ είναι οι πέντε προκλήσεις αυτού του Grand Prix στο Μπακού.Bearman, επεισόδιο II
Μετά το επιτυχημένο Grand Prix του στη Σαουδική Αραβία στο τιμόνι της Ferrari , ο Oliver Bearman (19 ετών) θα κάνει την επιστροφή του στη Formula 1 , αυτή τη φορά στο Haas , για να αντικαταστήσει τον Κέβιν Μάγκνουσεν που έχει ανασταλεί . Αν είχε καταφέρει να κερδίσει βαθμούς για τον πρώτο του αγώνα στη Τζέντα στην αρχή της σεζόν, στη θέση του Carlos Sainz που είχε μόλις χειρουργηθεί σκωληκοειδίτιδα, τα πράγματα θα είναι λιγότερο εύκολα αυτό το Σαββατοκύριακο για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, καθώς το Haas είναι λιγότερο αποτελεσματικό. από τη Ferrari.
Τον περασμένο Μάρτιο, ο Oliver Bearman εξέπληξε και εντυπωσίασε, σώζοντας σε μεγάλο βαθμό τα έπιπλα για τη Scuderia. Μόνο που αυτή τη φορά, το στοίχημα θα είναι τελείως διαφορετικό αφού θα είναι στην F1 που θα οδηγήσει την επόμενη χρονιά. Αυτή θα είναι μια ευκαιρία για αυτόν να προετοιμαστεί ήδη για τη σεζόν του 2025, παίρνοντας τον προσανατολισμό του λίγο περισσότερο.
Ειδικά από τη στιγμή που ο Ollie Bearman θα παραταχθεί την επόμενη χρονιά στη Haas δίπλα σε έναν έμπειρο οδηγό και νικητή του Grand Prix: τον Esteban Ocon . Αν καταφέρει να κερδίσει ξανά βαθμούς στο Μπακού, με μονοθέσιο από το δεύτερο μισό του βαθμολογικού πίνακα, ο νεαρός Βρετανός θα πάρει μια εντελώς νέα διάσταση και η προσδοκία γύρω του –ήδη πολύ υψηλή– θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Ας μην ξεχνάμε ότι το 2023 σημείωσε ένα απίστευτο διπλό στη Formula 2 στους δρόμους της αζερικής πρωτεύουσας…
Perez, τώρα ή ποτέ
Ο Σέρχιο Πέρεθ εξακολουθεί να βρίσκεται σε κίνδυνο. Η θέση του στη Red Bull δεν είναι εγγυημένη, ειδικά από τη στιγμή που υπάρχουν άνθρωποι στην πόρτα του γκαράζ του για να τον αντικαταστήσουν. Επομένως, ο Μεξικανός θα είχε καλή έμπνευση για να βρει τον δρόμο προς την επιτυχία, ή τουλάχιστον προς τις επιδόσεις. Δεν έχει ανέβει στο βάθρο από το Κινεζικό Γκραν Πρι (πέμπτος αγώνας της τρέχουσας σεζόν), και δεν έχει κερδίσει από… το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν πέρυσι. Εδώ λοιπόν.
Στο Μπακού, είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει καταφέρει να κερδίσει δύο φορές (ακόμη τρεις φορές, αν μετρήσουμε τον αγώνα Sprint το 2023), και είναι επίσης η μοναδική πίστα στην οποία ο Μεξικανός έχει επιβληθεί δύο φορές. Από τα έξι Grand Prix που κέρδισε στην καριέρα του, τα πέντε από αυτά ήταν σε αστικές πίστες. Αν υπάρχει ένα παρατσούκλι που μπορούμε να δώσουμε στον Sergio Pérez, αυτό είναι ο ειδικός της πίστας της πόλης.
Αυτό το Σαββατοκύριακο οι προσδοκίες θα είναι υψηλές για εκείνον. Δεν θα είναι απαραίτητα εύκολο για αυτόν: η Red Bull που οδηγεί είναι όλο και λιγότερο αποτελεσματική σε σύγκριση με τον υπόλοιπο αγωνιστικό χώρο. Ωστόσο, θα μπορέσει να επιδείξει το ταλέντο του στους δρόμους του Μπακού για να προσπαθήσει, ήδη, να τερματίσει μπροστά από τον Max Verstappen για πρώτη φορά μετά το GP του Αζερμπαϊτζάν το 2023.
Επιτέλους οδηγίες στη McLaren;
Καθώς πλησιάζει το τέλος του πρωταθλήματος του 2024, η McLaren είναι σαν την καλύτερη ομάδα στα paddock. Ωστόσο, το προβάδισμα απόδοσής του δεν είναι τεράστιο, ούτε εγγυημένο με την πάροδο του χρόνου. Για αρκετούς αγώνες, οι Orange κλείνουν τη διαφορά τους από τη Red Bull στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου θα μπορούσαν να πάρουν το προβάδισμα αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μπακού. Σε κάθε περίπτωση, έχουν εκφράσει τον στόχο της κατάκτησης αυτού του τίτλου.
Ωστόσο, για να πετύχετε στο Πρωτάθλημα Οδηγών, ίσως χρειαστεί να ακολουθήσετε τις οδηγίες της ομάδας. Από την αρχή της σεζόν, η McLaren άφησε τους οδηγούς της να αγωνίζονται στην πίστα, γεγονός που επέτρεψε κυρίως στον Oscar Piastri να τερματίσει μπροστά από τον Lando Norris στη Monza. Μια ριψοκίνδυνη στρατηγική γιατί και οι δύο συμπαίκτες έχουν την ευκαιρία να επιτεθούν ο ένας στον άλλον και θα μπορούσαν και οι δύο να πέσει κάτω.
Η αγγλική ομάδα έχει δυνητικά κάθε συμφέρον να προσπαθήσει να δημιουργήσει μια ιεραρχία, γιατί όχι κατά περίπτωση ανάλογα με τους αγώνες με βάση την εμφάνισή τους ή τα πλέγματα εκκίνησης. Για να δούμε αν αυτό θα συμβεί κατά τη διάρκεια του GP του Αζερμπαϊτζάν αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η Ferrari ακόμα μπροστά στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν;
Μετά τη δεύτερη νίκη της στη σεζόν στο Μονακό, η Ferrari δεν κατάφερε να κάνει την επιστροφή της επιστρέφοντας. Ακόμη χειρότερα, η Scuderia είχε επιστρέψει σε απόδοση και αποτελέσματα, κυρίως με μια διπλή απόσυρση στον Καναδά. Η πρόκληση στο Μπακού, μετά την επιτυχία τους στη Μόντσα μπροστά στους οπαδούς , είναι να μην αναπαράγουν αυτό το μοτίβο. Πόσο μάλλον που στην Ιταλία η Ferrari έδειξε ταχύτητα, σημαντική ποιότητα στο Grand Prix Αζερμπαϊτζάν με τα 2,2 χλμ ευθεία, και καλή διαχείριση των ελαστικών της.
Εάν το Prancing Horse παραμείνει στην πορεία του, θα μπορούσε ακόμη και να προσπαθήσει να αγωνιστεί για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η Ferrari είναι τρίτη, 39 βαθμούς πίσω από τη Red Bull και 31 πίσω από τη McLaren. Μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη μπορεί να ακολουθήσει στο τέλος του πρωταθλήματος, υπό την προϋπόθεση ότι η Scuderia διατηρήσει το επίπεδο απόδοσης που εμφανίζεται στη Monza, ξεκινώντας αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μπακού.
Mercedes, που ήσουν;
Τους αφήσαμε σε πλήρη εξέλιξη στο Βέλγιο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές. Η Mercedes είχε κερδίσει τότε τρία από τα τέσσερα τελευταία Grand Prix, η μόνη ομάδα που πέτυχε μια τέτοια σειρά με τη Red Bull αυτή τη σεζόν.
Από την επιστροφή της Formula 1 στο Zandvoort, δεν είναι ακριβώς η ίδια μουσική. Οι Silver Arrows δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την καλή τους φόρμα στη μέση της σεζόν, καθώς ξεπέρασαν τη McLaren όσον αφορά τις επιδόσεις. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. Ο George Russell τερμάτισε τα δύο τελευταία του Grand Prix στην 7η θέση , ο Lewis Hamilton στην 8η και 5η θέση αντίστοιχα στην Ολλανδία και την Ιταλία.
Για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, η πρόκληση για αυτούς είναι να προσπαθήσουν να ανακτήσουν το επίπεδο της φόρμας τους. Πόσο μάλλον που μπροστά τους στο πρωτάθλημα των Κατασκευαστών πετάνε οι Ferrari, McLaren και Red Bull.