Είναι δυνατή μια έκπληξη στο ράλι της Ιαπωνίας;
Στην έναρξη της εκδήλωσης (21-24 Νοεμβρίου), ο Thierry Neuville και ο συνοδηγός του Martijn Wydaeghe είναι πολύ κοντά στην πρώτη τους στέψη. Οι πιθανότητες να αποτύχουν είναι ελάχιστες, αλλά υπάρχουν. Αν κανείς δεν τα θέλει, οι μηχανικοί ή ένα λάθος θα μπορούσε να κάνει τον Ott Tänak ευτυχισμένο.Θα ήταν πολύ εύκολο και αρκετά επικίνδυνο να πούμε ότι οι κορώνες βρίσκονται ήδη στα κεφάλια των Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe. Με προβάδισμα 25 πόντων, το βελγικό πλήρωμα θα χρειαστεί μόνο 6 μονάδες στο ράλι της Ιαπωνίας για να τερματίσει, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των συμπαικτών τους. Με τη νέα κλίμακα που χρησιμοποιείται από τον Ιανουάριο, μια 6η θέση το απόγευμα του Σαββάτου θα έφερνε την ελάχιστη βαθμολογία που ζητήθηκε. Ο Neuville θα έπρεπε απλώς να ανέβει στο τελευταίο βάθρο (ανεξάρτητα από την κατάταξη) για να επικυρώσει αυτό το αυγό φωλιάς και να στεφθεί. Στα χαρτιά, αυτό δεν φαίνεται ανυπέρβλητο. Φέτος μόνο στη Λετονία ο Τιερί σημείωσε τόσο μέτριο σύνολο, οπότε οι πιθανότητες να μην το πετύχει είναι περιορισμένες…αλλά υπάρχουν.
Ο Ott Tänak το γνωρίζει τέλεια, αλλά προτιμά να εκκενώνει το θέμα όταν προκύψει. Στο τέλος του ράλι της Κεντρικής Ευρώπης , διαβεβαίωσε ότι δεν σκέφτεται πλέον τον τίτλο και ότι στο ράλι της Ιαπωνίας όλα θα εξαρτώνται από τη συμπεριφορά του συμπαίκτη του. « Αν δεν κάνει λάθος, δεν θα γίνει τίποτα », υποστήριξε σωστά. Επιπλέον, ο Εσθονός σχεδίαζε επίσης να υπερασπιστεί τις ευκαιρίες της Hyundai στον αγώνα των Κατασκευαστών. Ενώ είναι βέβαιο ότι ο νικητής του 2019 θα παρακολουθεί τη θέση του σταθερού του συντρόφου (για κάθε περίπτωση…), μάλλον δεν θα δοκιμάσει τα πάντα για να κερδίσει ένα 2ο αστέρι . Ωστόσο, θα μπορούσε να του επιστρέψει ακόμα κι αν δεν το στοχεύσει. Θα αρκούσε για τον έναν ή τον άλλον λόγο ο Neuville να μην σκοράρει αυτούς τους περίφημους 6 μικρούς πόντους και να κερδίσει ο Ott για να στρέψει το πεπρωμένο του πρωταθλήματος του 2024 προς την πλευρά της Βαλτικής.
Το WRC ως μηχανοκίνητο άθλημα, το Hyundai i20 Rally1 No. 11 δεν είναι απρόσβλητο σε ζημιές. Κανείς δεν τον εύχεται, αλλά τέτοιες ανατροπές έχουν ήδη συμβεί στην ιστορία αυτού του κλάδου και δεν είναι ο Carlos Sainz που θα πει το αντίθετο. 4ος στο Rac του 1998 και αναμένοντας την 3η στέψη του, ο Ισπανός είχε αποσυρθεί 500 μέτρα από το τελευταίο SS της σεζόν με πρόβλημα κινητήρα, αφήνοντας τον Tommi Mäkinen να πανηγυρίζει… Ο Κορεάτης ήταν αξιόπιστος όλο το χρόνο. Δεν υπάρχει λόγος να παραπαίει την επόμενη εβδομάδα και η ομάδα της Hyundai θα κάνει τα πάντα για να μην συμβεί αυτό, αλλά το ενδεχόμενο παραμένει.
Το άλλο σενάριο καταστροφής που θα μπορούσε να στερήσει από το βελγικό δίδυμο αυτή την άξια ανταμοιβή θα ήταν ένα λάθος από την πλευρά του πληρώματος. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Neuville έχει ήδη βιώσει αυτού του είδους την απογοήτευση με τις μπάλες όταν οι νίκες ήταν ορατές. Αυτή τη σεζόν, παρά το μειονέκτημα να πρέπει να ανοίγει συνεχώς το δρόμο, έχει δείξει υποδειγματική αξιοπιστία και η στιβαρότητά του έχει επαινεθεί πολλές φορές. Δεν υπάρχει λόγος να παίρνει περισσότερα ρίσκα στην Ιαπωνία και οι πιθανότητες να κάνει λάθος δεν είναι μεγαλύτερες από αλλού… αλλά υπάρχουν.
Κορυφαίοι του πρωταθλήματος από τον πρώτο γύρο, το βελγικό tandem ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις 21 ειδικές διαδρομές και τα μεγαλύτερα 303 χιλιόμετρα της καριέρας του, αλλά η επιβράβευση στο τέλος αξίζει τον κόπο.