ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Κεραυνοί» από τη Μαρία Καρυστιανού για δημοσιογράφο που αποθέωσε την κυβέρνηση για το μετρό Θεσσαλονίκης

Ανάρτηση - καταπέλτης από τη Μαρία Καρυστιανού για δημοσιογράφο που αποθέωνε την κυβέρνηση - «Η ανθρωπιά δεν είναι απλά μια λέξη»
«Κεραυνοί» από τη Μαρία Καρυστιανού για δημοσιογράφο που αποθέωσε την κυβέρνηση για το μετρό Θεσσαλονίκης

Το σόου Μητσοτάκη στα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι βέβαιο ότι θα εξόργισε τις οικογένειες των θυμάτων των Τεμπών. Δεν είναι απλό να έχεις χάσει το παιδί σου σε ένα έγκλημα στον σιδηρόδρομο και να βλέπεις τους πολιτικούς «αυτουργούς» να στήνουν φιέστα για ένα άλλο σιδηροδρομικό έργο.

Και μάλιστα ο πρωθυπουργός να έχει το θράσος να μιλά για το «πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης» και για «ασφάλεια» στη Θεσσαλονίκη, την ώρα που η ίδια κυβέρνηση άφησε 100 χρόνια πίσω τον εθνικό σιδηρόδρομο, μετατρέποντάς τον σε μια υποδομή ρεμούλας, παρανομίας, υποχρηματοδότησης, εγκατάλειψης και τελικά, θανάτου.

Την οργή που ένιωσαν οι οικογένειες των νεκρών για το σόου της κυβέρνησης, την εξέφρασε και η Μαρία Καρυστιανού σε ένα κείμενό της. Η πρόεδρος του συλλόγου «Τέμπη 2023» βρισκόταν μέσα σε ένα ταξί, όταν άκουσε από το ραδιόφωνο έναν δημοσιογράφο να… εξυμνεί την κυβέρνηση για το μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ως αφοσιωμένος φαν της λίστας… Πέτσα, ο εν λόγω δημοσιογράφος (που δεν μας αποκαλύπτει η κ. Καρυστιανού ποιος ήταν, αλλά μπορούμε να υποψιαστούμε τον σταθμό), ήξερε μόνο να «λιβανίζει» την κυβέρνηση, αδιαφορώντας να πράξει το αντικειμενικό δημοσιογραφικό έργο του.

Δηλαδή, για παράδειγμα, να αναρωτηθεί γιατί κόστισε 3 δισ. το μετρό Θεσσαλονίκης, κόστος πολύ μεγαλύτερο από ανάλογα έργα σε άλλες χώρες. Και η επόμενη λογική ερώτηση, είναι να αναρωτηθεί το που και πως «φαγώθηκαν» αυτά τα χρήματα, για ένα έργο που προς το παρόν καλύπτει μόλις 10 χιλιόμετρα της Θεσσαλονίκης.

Το όφελος του μετρό φαντάζει πολύ μικρό για τους πολίτες, μπροστά στα εκατομμύρια ευρώ που διασπαθίζονται προς όφελος των λίγων. Ενδεικτικό της κακοδιαχείρισης (μια κόσμια λέξη για το πέταμα χρήματος), ήταν ότι δόθηκαν 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση για το σήμα του Μετρό που θα μπορούσε να φτιάξει ακόμα και κάποιος άσχετος με τη γραφιστική. Άλλο ενδεικτικό της ευκολίας που πετιούνται τα χρήματα του λαού, ήταν το απίστευτο φιάσκο με τις έξυπνες κάρτες και τα εισιτήρια που πληρώθηκαν, αλλά τελικά δεν ήταν συμβατά με τα εκδοτικά μηχανήματα.

Και πέρα από τα οικονομικά θέματα του μετρό Θεσσαλονίκης, ήταν προκλητική αυτή καθαυτή η ανέμελη διάθεση των κυβερνητικών στελεχών, πηγαίνοντας στα εγκαίνια με… αστειάκια και χαλαρές κουβεντούλες, ενώ έχουν «σπείρει» πίσω τους 57 τάφους.

Φυσικά, ούτε αυτό βρήκε να το σχολιάσει ο δημοσιογράφος που άκουγε εμβρόντητη στο ραδιόφωνο, η Μαρία Καρυστιανού.

Αναλυτικά η ανάρτηση της Μαρίας Καρυστιανού:

«Επιστρέφω στην πόλη μου. Στο δρόμο για το αεροδρόμιο ο ταξιτζής έχει ανοικτό το ραδιόφωνο. Ακούω γνωστή δημοσιογραφική φωνή. Μιλάει για το μετρό της Θεσσαλονίκης…

Λέει ότι είμαστε μίζεροι και γκρινιάζουμε γιατί το έργο παραδόθηκε με καθυστέρηση 5-6 χρόνων (;;;;) και είναι και λιγάκι μικρό….. Έκανε μάλιστα και χρονική ανάλυση μιας διαδρομής λέγοντας ότι κερδίζουμε 10 ολόκληρα λεπτά !!!! Μετά έλεγε ότι πρέπει να κοιτάμε μπροστά στο μέλλον ,με αισιοδοξία -ζούμε άραγε στην ίδια χώρα- και να μην ασχολούμαστε με μικρότητες και κακοήθειες. Μας δήλωσε επίσης ότι ο ΠΘ θα ολοκληρώσει σύντομα το έργο….γιατι τώρα εμείς , έχουμε ένα μέρος του. Και δήλωσε σίγουρος ότι το υπόλοιπο τμήμα θα ολοκληρωθεί σύντομα αφού δεν θα υπάρχουν οι καθυστερήσεις από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες που φέρουν την κύρια ευθύνη για την αργοπορημένη παράδοση του έργου.
Μάλιστα.

Όμως ως δημοσιογράφος και μάλιστα έμπειρος δεν θα έπρεπε να εστιάσει στην ουσία των γεγονότων αντί να ασχολείται και να προσπαθεί να δικαιολογήσει απλώς τις κακές εντυπώσεις; Δεν θα έπρεπε ,για να παράδειγμα, να αναφερθεί στο ότι το έργο κόστισε ακριβότερα από οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχο έργο στον κόσμο; Ως δημοσιογράφος δεν θα πρέπει να διερωτηθεί που πήγαν αυτά τα χρήματα; Δεν θα πρέπει να τον προβληματίσει η κακοτεχνία του έργου στο οποίο τρέχουν νερά μέσα στα βαγόνια; Δεν θα έπρεπε να τον απασχολήσει ότι επί της ουσίας δε λύνει κανένα σημαντικό πρόβλημα αφού καλύπτει μόλις εννιάμιση χιλιόμετρα;

Ποια η σχέση κόστους -οφέλους, πάνω στην οποία πρέπει να βασίζονται όλες οι κρατικές ενέργειες;; Που είναι η διαφάνεια και απόδοση ευθυνών σε περίπτωση διασπάθισης δημοσίου χρήματος όπως σε τούτη την συγκεκριμένη περίπτωση όπου τα νούμερα προδίδουν την κακοδιαχείριση;;

ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΧΑΛΑΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΥ ΦΟΝΙΚΟΤΕΡΟΥ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΝΟΣ ΑΚΟΜΑ ΣΥΡΜΟΥ;;;;;

Η ανθρωπιά , ξέρετε δεν απλά μια λέξη στο λεξικό.

Πίστευα ότι η δημοσιογραφία είναι λειτούργημα γιατί αποκαλύπτεις τα κακώς κείμενα και μεταφέρεις την αλήθεια στον κόσμο. Πίστευα ότι οι άνθρωποι που δόλια πλανεύουν γρήγορα απογυμνώνονται και αποδομούνται. Δεν μπορούν να σταθούν όρθιοι για πολύ διότι έχουν σαθρές βάσεις. Όμως μέσα στην άρρωστη κοινωνία όπου κάποιοι έχουν φροντίσει να ζούμε ,αυτά που πίστευα δεν ισχύουν. Οι αρχές και η ηθική δεν μπορούν να εκφραστούν σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Θα πρέπει να διαλέξουμε. Ή θα αλλάξουμε τις αρχές και την ηθική μας ή θα αλλάξουμε την άρρωστη κοινωνία. Νομίζω η απάντηση είναι προφανής και ελπιδοφόρα. Όλοι μαζί».

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο ««Κεραυνοί» από τη Μαρία Καρυστιανού για δημοσιογράφο που αποθέωσε την κυβέρνηση για το μετρό Θεσσαλονίκης», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.