Ford Fiesta Active: Γιορτή για κάθε τερέν
Πίσω στη δεκαετία του 1960, μπορεί να σας φανεί περίεργο, ωστόσο η Ford βρισκόταν στα πρόθυρα εξαγοράς μιας εξωτικής φίρμας με ένα καλπάζον μαύρο άλογο που θα παραμείνει ανώνυμη (αν και όλοι γνωρίζουμε πως είναι η Ferrari). Μία μικρή λεπτομέρεια που απαγόρευε στον Enzo Ferrari να μπορεί να ανταγωνιστεί τη Ford σε αγώνες, τον έκανε...Πίσω στη δεκαετία του 1960, μπορεί να σας φανεί περίεργο, ωστόσο η Ford βρισκόταν στα πρόθυρα εξαγοράς μιας εξωτικής φίρμας με ένα καλπάζον μαύρο άλογο που θα παραμείνει ανώνυμη (αν και όλοι γνωρίζουμε πως είναι η Ferrari).
Μία μικρή λεπτομέρεια που απαγόρευε στον Enzo Ferrari να μπορεί να ανταγωνιστεί τη Ford σε αγώνες, τον έκανε να «σπάσει» τελευταία στιγμή τις διαπραγματεύσεις, εξοργίζοντας τον Henry Ford II, που αμέσως ζήτησε από τους μηχανικούς του να δημιουργήσουν ένα αγωνιστικό που θα ντρόπιαζε την παντοδύναμη ιταλική φίρμα.
Το αποτέλεσμα, το GT40, έγινε το πρώτο supercar που κέρδισε το ράλι Λε Μαν τέσσερις συνεχόμενες φορές – και αυτή η ιστορία θα μπορούσαμε να πούμε πως συνοψίζει εν πολλοίς το πνεύμα της Ford.
Το Fiesta Active μπορεί να μην διεκδικεί τις δάφνες του Λε Μαν (δεν είναι και ο στόχος του άλλωστε), εντούτοις αποτελεί την συμπύκνωση των αξιών της εταιρείας σε ένα πολύ μικρό, προσιτό και ευέλικτο πακέτο.
Οι αισθητικές διαφορές είναι διακριτικές, καθώς το Fiesta Active διαθέτει αυξημένη κατά 18 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, go-anywhere ποδιές και ένα εσωτερικό «προετοιμασμένο για λασπωμένα παπούτσια», όπως ισχυρίζεται η Ford. Το τελευταίο είναι σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα ποιοτικής κατασκευής και συναρμογής, με χαρακτηριστικά όπως το ηχοσύστημα της B&O να αυξάνουν την ελκυστικότητά του – όπως και το smartphone mirroring που διαθέτει το SYNC3, που είναι εύχρηστο και σωστά οργανωμένο.
Στο δρόμο ωστόσο είναι που το νέο Fiesta Active δείχνει ιδιαίτερα δουλεμένο, καθώς το «πειραγμένο» σύστημα ευστάθειας προσφέρει ρυθμίσεις οδήγησης για συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, ενώ διαθέσιμη είναι και η λειτουργία Eco που συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της κατανάλωσης.
Τα υδραυλικά στοπ στα εμπρόσθια αμορτισέρ κρατούν τις αντιδράσεις σε τραχύ έδαφος διαχειρίσιμες, ενώ η οδική συμπεριφορά ακολουθεί την πεπατημένη του Fiesta, που διαθέτει έναν από τους πιο διασκεδαστικούς χαρακτήρες της κατηγορίας. Το πώς η Ford έχει καταφέρει να κάνει το Fiesta Active τόσο άνετο και ταυτόχρονα τόσο «δεμένο» στις στροφές, με συγκροτημένη συμπεριφορά και άπειρη πρόσφυση, είναι πραγματικά ένα τεράστιο κατόρθωμα. Καμία έκπληξη, λοιπόν, μονάχα ένα πραγματικά ποιοτικό, γρήγορο και με τιμές που ξεκινούν από 17.244€.
Όπως είπαμε, οι δάφνες του Λε Μαν απέχουν, ωστόσο για τον οδηγό που θέλει ένα σουπερμίνι που να τον απομονώνει από το στρες της οδήγησης στην πόλη και ταυτόχρονα να διαθέτει επαρκώς «περιπετειώδη» χαρακτήρα για την οδήγηση έξω από αυτή, το Ford Fiesta Active είναι μια περίπτωση που αξίζει ιδιαίτερη προσοχή – οι μηχανικοί της Ford είναι πάντοτε έτοιμοι για όλα!