«Τα σκίτσα και τα σχέδιά μου δεν είναι η δουλειά ενός ακαδημαϊκού μηχανικού. Αντιπροσωπεύουν πολλά χρόνια σχεδιαστικής σπουδής σε προσπάθειες να παράξουμε το καλύτερο value for money στο πεδίο του σχεδιασμού μικρών αυτοκινήτων».
Τα παραπάνω λόγια του Σερ Άλεκ Ισιγόνη, του τετραπέρατου Σμυρνιού που ήταν υπεύθυνος για το πλέον επιτυχημένο αυτοκίνητο πόλης όλων των εποχών, το θρυλικό Mini, είναι παράδοξα επίκαιρα και στο σημερινό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Καθώς λοιπόν το πάτωμα είναι πλέον κοινό με τα Smart Fortwo και Forfour, το νέο Renault Twingo, όπως σωστά μαντέψατε, είναι πισωκίνητο. Ο μικρός τούρμπο βενζινοκινητήρας των 0.9 λίτρων και 90 ίππων βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ, το οποίο πάντως σε χωρητικότητα εξακολουθεί να παραμένει αρκούντως ανταγωνιστικό, από τα 188 έως τα 219 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω -συρόμενων- καθισμάτων.
Η πίσω κίνηση βέβαια, και η απουσία ενός έστω και μικρού κινητήρα κάτω από το μπροστινό καπώ, συνεπάγεται πως οι μπροστινοί τροχοί επιδεικνύουν τάσεις… Τιραμόλα, τερματίζοντας τόσο ακραία, ώστε οι μανούβρες να απέχουν έτη φωτός από άποψη ευκολίας σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας.
Ωστόσο, αν και μιλάμε για πίσω κίνηση, η οδική συμπεριφορά δε θυμίζει κάποιο μεγάλο premium σπορ σεντάν, εφόσον το Twingo δεν διαθέτει επαρκές εκτόπισμα ενός τρίτου όγκου, αλλά ούτε και ιπποδύναμη ενός hot hatch. Στο δρόμο πάντως, είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, με ένα τιμόνι που βοηθά τον οδηγό και έναν κινητήρα αρκετά σπιρτόζικο, που ταιριάζει με το γενικότερο χαρακτήρα του αστικού εξερευνητή που η Renault του έχει προσδώσει.
Interior Stories
Και στον αυτοκινητόδρομο, το Twingo είναι σταθερό, χωρίς ποτέ να προβληματίζει τον οδηγό. Ο οποίος οδηγός θα βρεθεί σε μία καλοσχεδιασμένη καμπίνα, γεμάτη εργονομικές πινελιές (το αφαιρούμενο stand για smartphones επάνω στο ραδιόφωνο είναι μία από αυτές) και με αρκετό χώρο.
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Λογαράς