Το ηλεκτρικό μέλλον της Seat ξεκινά με το τετράτροχο Minimó, εκεί όμως που βρίσκει την εφαρμογή του στην πραγματικότητα είναι στο ολοκαίνουριο πρωτότυπο el-Born.
Μην μπερδεύεστε από τη λέξη “πρωτότυπο”. Το ότι το el-Born βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Ομίλου Volkswagen συνεπάγεται αυτόματα ότι το el-Born είναι ένα βήμα πριν την παραγωγή, οπότε ας το αντιμετωπίσουμε σαν να είναι ένα νέο αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς αυτό εδώ πρόκειται να είναι το “αδελφό” μοντέλο του Volkswagen ID.
Σχεδιαστικά
Εκ πρώτης όψεως, τα πράγματα είναι πολύ ενδιαφέροντα. Η σχεδιαστική γλώσσα της Seat αγκαλιάζει ένα ηλεκτρικό όχημα με πολύ καλές αναλογίες, με ομοιότητες με την τελευταία γενιά των Tesla (ειδικά στη μπροστινή μάσκα).
Στο προφίλ, το Seat el-Born θυμίζει το… Ford Fiesta, με την κοντή “μύτη” να οδηγεί σε αρκετά “καθημερινές” σχεδιαστικές φόρμες και σε ένα χάτσμπακ πίσω μέρος.
Η γενική αίσθηση που αφήνει το αυτοκίνητο, με εξαίρεση το βαθύ γεμάτο κόκκινο χρώμα και τις αεροδυναμικές ζάντες είναι… νορμάλ. Είναι ένα νορμάλ αυτοκίνητο που θα μπορούσε άνετα να φιλοξενεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Born to be καθημερινό
Πάμε όμως στα “ζουμερά” κομμάτια, και ας ξεκινήσουμε με το ηλεκτρικό σύστημα. Με 205 ίππους, το el-Born πετυχαίνει το 0-100 σε 7.5 δευτερόλεπτα και η αυτονομία του φτάνει, σε πραγματικές συνθήκες, τα 420 χιλιόμετρα.
Εφόσον χρειαστεί, με τη χρήση ενός ταχυφορτιστή DC, η φόρτιση από το 0 μέχρι το 80% ολοκληρώνεται σε 47 λεπτά.
Μία είσοδος στην καμπίνα και θα κατανοήσετε απόλυτα γιατί συμπεριφερόμαστε στο el-Born σαν να είναι όχημα παραγωγής: γιατί είναι έτοιμο να είναι!
Η καμπίνα, οι διακόπτες, η σχεδίαση, όλα δείχνουν σαν να βρίσκονται μερικούς μήνες προτού να μπορούν να εκτεθούν σε μία αντιπροσωπεία της Seat κοντά στο σπίτι σας.
Το ηλεκτρικό υπόβαθρο εγγυάται εξαιρετικούς χώρους στην καμπίνα, χάρη και στο “σπρώξιμο” των τροχών στις άκρες του αμαξώματος, κάτι που εγγυάται επίσης και σπορτίφ οδική συμπεριφορά.
Το νέο Seat el-Born πρόκειται να κατασκευαστεί στο Zwikau της Γερμανίας, δίπλα-δίπλα με το Volkswagen ID, ενώ θα το ακολουθήσει στην αγορά μέσα στο 2020.