Στην αρένα των σουπερμίνι η Peugeot με το ολοκαίνουριο 208
Η αναμονή έλαβε τέλος και η Peugeot έκανε την έκπληξη, όντας η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σουπερμίνι, με την ολοκαίνουρια γενιά του 208!Η αναμονή έλαβε τέλος και η Peugeot έκανε την έκπληξη, όντας η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σουπερμίνι, με την ολοκαίνουρια γενιά του 208!
Με ένα -αποκλειστικά πεντάθυρο- νέο μοντέλο, η γαλλική φίρμα επιδιώκει να συνεχίσει την αρκετά πειστική της κίνηση στα άνω, premium κλιμάκια των κατηγοριών που εκπροσωπείται, εξ’ου και το νέο 208 είναι ίσως το πλέον τεχνολογικά “προικισμένο” μοντέλο της κατηγορίας.
Η εξωτερική εμφάνιση του 208 είναι αρκετά επιτυχημένη, καθώς διαθέτει χαρακτηριστικά που θυμίζουν γερμανικά premium σουπερμίνι (το Audi A1 έρχεται κατά νου στη μάσκα), τα οποία συνδυάζει με εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως τα LED φώτα ημέρας μπροστά αλλά και πίσω, αλλά και με “οικογενειακές” ομοιότητες με το 308.
Η στιβαρή εικόνα συνεχίζεται στο πίσω μέρος, όπου το δυναμικό σπόιλερ, η “κοφτή” κατάληξη του πορτ-μπαγκάζ και η ένωση των φωτιστικών σωμάτων όπως στο 3008 τονίζουν το πλάτος και την σπορ αίσθηση.
Η εικόνα είναι ακόμα πιο γνώριμη και πάντοτε ενδιαφέρουσα στο εσωτερικό και τη νέα εικόνα του i-Cockpit, το οποίο ακολουθεί στις γραμμές του 3008 και του νέου 508, όντας δομημένο σε πολλαπλά επίπεδα, με προσεγμένες premium λεπτομέρειες και τεχνολογικές “πινελιές”, όπως τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και την οθόνη αφής του infotainment πάντοτε παρούσα στην κεντρική κονσόλα.
Τα ενδιαφέροντα νέα συνεχίζονται κάτω από το καπώ: το νέο 208 “πατάει” στην πλατφόρμα CMP, όμως είναι ταυτόχρονα διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου αλλά και με ηλεκτροκινητήρα!
Κι αυτό γιατί η πλατφόρμα CMP, στην έκδοση e-CMP της υποστηρίζει (για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία) την ύπαρξη αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης χωρίς αλλαγές στο αμάξωμα και στην ίδια γραμμή παραγωγής (!), γεγονός που από μόνο του αποτελεί είδηση και σίγουρα τοποθετεί την Peugeot στην κορυφή της κατηγορίας.
Ας ξεκινήσουμε από την ηλεκτρική έκδοση, που ακούει στο όνομα e-208. Εδώ, τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ένας ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων και 260 Nm ροπής που συνδυάζεται με μπαταρίες 50 kWh, τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου χωρίς να κλέβουν χώρους από την καμπίνα, ενώ ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, κινεί το e-208 από στάση στα 100 km/h σε μόλις 8.1 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία σύμφωνα με τον νέο, ρεαλιστικό κύκλο μετρήσεων WLTP φτάνει στα 340 χλμ., η φόρτιση με τριφασικό Wall Box επιτυγχάνεται σε 5 ώρες και 15 λεπτά (30 λεπτά για το 80% της χωρητικότητας σε δημόσιους φορτιστές), ενώ η Peugeot εγγυάται την μπαταρία για οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. για τη διατήρηση του 70% της χωρητικότητάς της.
Ταυτόχρονα, όπως αναφέραμε, το νέο 208 είναι διαθέσιμο με τρία μοτέρ βενζίνης στα 1.200 κυβικά με υπερτροφοδότηση (75, 100 και 130 άλογα), εκ των οποίων τα μοτέρ των 100 και 130 ίππων είναι για πρώτη φορά στην κατηγορία διαθέσιμα με αυτόματο κιβώτιο 8-σχέσεων (στα 75 άλογα μόνο με χειροκίνητο 5 σχέσεων, στα 100 άλογα και με χειροκίνητο 6 σχέσεων). Σε ό,τι αφορά στο πετρέλαιο, υπάρχει ένα μόνο μοτέρ στα 1.5 λίτρα και 100 άλογα, διαθέσιμο με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Περνώντας στο τεχνολογικό πακέτο, το νέο 208 είναι διαθέσιμο με το νέο Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο, με σύστημα διατήρησης της πορείας εντός λωρίδας, με πλήρως αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, τη νέα γενιά προειδοποίησης ύπαρξης εμποδίου με αυτόματη πέδηση (λειτουργεί μέχρι τα 140 km/h) , την αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων, ηλεκτρικό χειρόφρενο και ενεργό έλεγχο της νεκρής γωνίας από τα 12 km/h.
To ντεμπούτο του νέου Peugeot 208 θα πραγματοποιηθεί στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, με την εμπορική του πορεία να αναμένεται να εκκινήσει στα τέλη του έτους.