Συζητώντας για το ηλεκτρικό αστικό concept car της Seat, το Minimó, καταλήξαμε πως αυτού του είδους τα διθέσια ηλεκτρικά τετράτροχα πόλης αποτελούν το “αύριο της αστικής μετακίνησης”.
Η Citroën ξεκάθαρα συμφωνεί με την παραπάνω διαπίστωση και μάλιστα την εξελίσσει ένα βήμα παραπέρα με το Ami One Concept, ένα διθέσιο “αντικείμενο”, όπως το αποκαλεί, που ως στόχο έχει να προάγει την κουλτούρα του car sharing μέσω online εφαρμογών και υπηρεσιών.
Το 2.5 μέτρων Ami One Concept είναι αρκετά… κυβοειδές, διαθέτοντας εσωτερικό που έχει έρθει από το μέλλον (και ορισμένα στοιχεία του, από το παρελθόν).
Οι δύο πόρτες του ανοίγουν προς αντίθετες κατευθύνσεις, η οθόνη του infotainment είναι ενσωματωμένη στο… τιμόνι, ενώ οι “δορυφόροι” που γνωρίσαμε στις εξωγήινες CX και Visa κάνουν την επάνοδό τους, φιλοξενώντας τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων και το κουμπί start-stop.
Ταυτόχρονα, η εμπειρία του πελάτη είναι απόλυτα ψηφιακή και απόλυτα προσωποποιημένη, καθώς η Citroën προετοιμάζεται για ένα μέλλον όπου θα λειτουργεί ως πάροχος υπηρεσιών μετακίνησης και θα μισθώνει βραχυχρόνια ή ακόμα και μακροχρόνια τα μικρά της ηλεκτρικά για πέντε λεπτά ή πέντε ώρες ή πέντε μέρες ή πέντε μήνες ή πέντε χρόνια!
Διαλέξτε εσείς τη μονάδα μέτρησης χρόνου, αλλά το πέντε θα είναι εκεί.
Πέραν της πλάκας όμως, το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης δεν είναι της πλάκας. Η αυτονομία, όπως και στο Minimó φτάνει τα 100 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, με μέγιστη ταχύτητα τα 45 km/h και χρόνο φόρτισης τις δύο ώρες.
Η απλή σχεδίαση του Ami One Concept και το γεγονός ότι δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου δεν ξέρουμε κατά πόσον βρίσκει άμεση εφαρμογή στη σημερινή πραγματικότητα, σίγουρα όμως αναμένεται να δώσει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λύση στο πρόβλημα των πυκνοκατοικημένων αστικών κέντρων – και για την Αθήνα τουλάχιστον, ελπίζουμε πολύ σύντομα να κυκλοφορεί ανάμεσά μας.