Ο πρόσφατος τραυματισμός του Μίλος Τεόντοσιτς επανέφερε στο προσκήνιο το θέμα με τα αυτοκόλλητα στο παρκέ.
Ο Τεόντοσιτς στάθηκε τυχερός στην ατυχία του. Γλίστρησε στο αυτοκόλλητο που υπήρχε στο παρκέ αλλά ευτυχώς δεν έπαθε κάτι σοβαρό. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, ότι δεν υφίσταται θέμα.
Ο Managing Director της EL.PA. (της Ένωσης Παικτών της Euroleague), Μπόστιαν Νάχμπαρ, αναφέρθηκε και πάλι σε αυτό το σοβαρό ζήτημα.
«Πόσοι ακόμη παίκτες πρέπει να τραυματιστούν πριν αφαιρεθούν ΟΛΑ τα αυτοκόλλητα από τα επαγγελματικά γήπεδα μπάσκετ; Ναι, υπάρχει μια οικονομική πτυχή πίσω από τις διαφημίσεις, αλλά ως προτεραιότητα, εναλλακτικοί τρόποι διαφήμισης (για την προστασία της υγείας των παικτών) πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη!
Ανεξάρτητα από το πρωτάθλημα, οι παίκτες θα συμφωνούσαν ώστε να βοηθήσουν στη διαφήμιση των χορηγών του συλλόγου με άλλους τρόπους, προκειμένου να έχουν ένα «καθαρό» γήπεδο. Οι σύλλογοι θα μπορούσαν να διατηρήσουν το εισόδημά τους, να κρατήσουν τους χορηγούς ευχαριστημένους και τους παίκτες τους ΥΓΙEIΣ. Δυστυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις η συζήτηση με παίκτες δεν γίνεται.
Ενώ οι σύλλογοι/χορηγοί έχουν σίγουρα καλές προθέσεις, το πιο λυπηρό (εκτός από τον τραυματισμό του παίκτη!) είναι ότι ένα τέτοιο αυτοκόλλητο εμφανίζεται αργότερα σε όλα τα βίντεο ως αιτία τραυματισμού αθλητή. Αντιπαραγωγικό»
How many more players need to be injured before ALL stickers get removed from professional basketball courts? Yes,there’s a financial aspect behind advertisements, but as a priority, alternative ways to advertise (in order to protect players’ health) must be seriously considered! pic.twitter.com/ZNcTU1w2nT
— Boštjan Nachbar (@BokiNachbar) January 10, 2022
Στην Ελλάδα είχαμε δύο τέτοια «τρανταχτά» παραδείγματα. Και τα δύο σε διάστημα περίπου τριών εβδομάδων.
Πρώτα ο Τζέιμς Γκιστ στις 16/11/2016 όταν «κόλλησε» το πόδι του στο διαφημιστικό αυτοκόλλητο στο παρκέ του γηπέδου της Ρεάλ Μαδρίτης.
«Απόσπαση έκφυσης του μακρού προσαγωγού μυός» στο αριστερό του πόδι ήταν η επίσημη διάγνωση. Η απουσία των τεσσάρων μηνών θεωρήθηκε ιατρικό θαύμα καθώς αρχικά κανείς δε μπορούσε να προβλέψει την ακριβή ημερομηνία επιστροφής στις εκδηλώσεις του Παναθηναϊκού.
Μετά από 23 μέρες και συγκεκριμένα στις 9/12 ο Ντάνιελ Χάκετ γλίστρησε στο διαφημιστικό αυτοκόλλητο στο ΣΕΦ στη διάρκεια του αγώνα με την Ούνικς Καζάν.
Ο Ολυμπιακός χάνει τον παίκτη του για το υπόλοιπο της σεζόν αφού υπέστη «απόσπαση του τένοντα του δικέφαλου μηριαίου και του ημιτενοντώδους από το ισχιακό κύρτωμα». Επίσης στο αριστερό του πόδι (όπως και ο Γκιστ).
Στο πιο πρόσφατο περιστατικό, ο Τεόντοσιτς στάθηκε τυχερός στην ατυχία του αφού υπέστη οστικό οίδημα και θα χάσει μόλις 20 ημέρες. Όμως ο συμπαίκτης του στην Βίρτους, Έκπε Ούντο, ο οποίος πιθανότατα θα χάσει όλη τη σεζόν αφού υπέστη ρήξη τένοντα στο γόνατο του αριστερού του ποδιού. Συνέβη τον Σεπτέμβριο όταν κόλλησε το πόδι του στο διαφημιστικό του παρκέ της Βίρτους.
Το πολύ σοβαρό ζήτημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με μεγάλη ευθύνη. Μάλιστα το 2019 η ELPA είχε ανακοινώσει τη συμφωνία με τους μετόχους προκειμένου να αφαιρεθούν τα αυτοκόλλητα από τα παρκέ της Euroleague. Τελικά η επόμενη σεζόν άρχισε χωρίς να υπάρχουν αυτοκόλλητα μέσα από τη γραμμή των τριών πόντων.
On ELPA members initiative, there are no more stickers allowed inside the 3-pt area. ❌❌❌
Painted logo only. ✅✅✅
Because players’health comes first. 🙏@EuroLeague courts look cleaner and safer. 💯#ELPlayers pic.twitter.com/JLZKMFfD2P
— EuroLeague Players Association (@the_ELPA) October 14, 2019