ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΤΑΚΗΣ

Πώς ο Άρης του… 3% έκανε sold out στο ΟΑΚΑ, ενώ το 18% δεν μπόρεσε;

Άρης: Σε όλους μας αρέσει να βλέπουμε τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων, γκάλοπ, ακόμη ακόμη και τη μάχη της τηλεθέασης ανάμεσα στα κανάλια. Άρης: Έστω κι αν γνωρίζουμε ότι πιθανώς μια δημοσκόπηση να εξυπηρετεί συμφέροντα, αφού παραγγέλνεται από κάποιον. Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι είναι άκρως αντικειμενική πόσο αξιόπιστο είναι ένα δείγμα 800 ανθρώπων, ακόμη και 2000,...

Άρης: Σε όλους μας αρέσει να βλέπουμε τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων, γκάλοπ, ακόμη ακόμη και τη μάχη της τηλεθέασης ανάμεσα στα κανάλια.
Συντάκτης: Αλέξανδρος Κωτάκης Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Άρης: Σε όλους μας αρέσει να βλέπουμε τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων, γκάλοπ, ακόμη ακόμη και τη μάχη της τηλεθέασης ανάμεσα στα κανάλια.

Άρης: Έστω κι αν γνωρίζουμε ότι πιθανώς μια δημοσκόπηση να εξυπηρετεί συμφέροντα, αφού παραγγέλνεται από κάποιον. Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι είναι άκρως αντικειμενική πόσο αξιόπιστο είναι ένα δείγμα 800 ανθρώπων, ακόμη και 2000, όταν μιλάμε για μια χώρα 10 εκατομμυρίων;

Ή πόσο αξιόπιστες είναι οι μετρήσεις της τηλεθέασης αν μιλάμε για 700 μηχανάκια που μοιράζονται, αλήθεια σε ποια σπίτια και με ποια αδιάβλητα κριτήρια;

Έτσι λοιπόν η μεγαλύτερη δημοσκόπηση γίνεται έξω στην πραγματική ζωή. Και αν μιλάμε για αθλητισμό και ειδικότερα ποδόσφαιρο τότε αναφερόμαστε στα γήπεδα. Εκεί γίνεται το πραγματικό γκάλοπ.

Η μεγαλύτερη δημοσκόπηση λοιπόν που έγινε ποτέ στο ελληνικό ποδόσφαιρο ήταν οι δύο τελικοί Κυπέλλου στο ΟΑΚΑ, το 2010 (Παναθηναϊκός-Άρης) και το 2014 (Παναθηναϊκός-ΠΑΟΚ).

Το έφερε έτσι η μοίρα που τα δύο αυτά ματς αποτέλεσαν τα πιο αξιόπιστα exit polls που έχουν υπάρξει ποτέ στην Ελλάδα.

Μάλιστα οι συνθήκες για τους δύο αντιμαχόμενος στο άτυπο οπαδικό debate, ήταν ακριβώς ίδιες. Ίδια χρονική περίοδο (η διαφορά των 4 ετών δεν αλλάζει κάτι), ίδια χιλιομετρική απόσταση εκδρομής (από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα), ίδιος στόχος (το Κύπελλο Ελλάδας), ίδιος αριθμός εισιτηρίων (κάτι παραπάνω από 23.500), ίδιο γήπεδο. Όλα ίδια.

Και το αποτέλεσμα; Sold out όπως ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ την ΠΑΕ Άρης, κάτι που άλλωστε φάνηκε και στο γήπεδο, στην μεγαλύτερη οπαδική μετακίνηση όλων των εποχών στον ελληνικό αθλητισμό.

Τέσσερα χρόνια μετά ο ΠΑΟΚ τέθηκε προ της ίδιας πρόκλησης, έχοντας μάλιστα και έξτρα κίνητρο να «ματσάρει» την εκδρομή των Αρειανών. Ολα αυτά τα τέσσερα χρόνια ο Αρειανός κόμπαζε και προκαλούσε τον αιώνιο αντίπαλό του για το εντυπωσιακό θέαμα στο ΟΑΚΑ. Σε ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, καφενεία, social media κτλ.

To 2014 δόθηκε αυτή η ευκαιρία στους «ασπρόμαυρους» που είχαν μάλιστα τρία ισχυρότατα κίνητρα ενόψει της δικής τους καθόδου: Πρώτον να απαντήσουν επιτέλους στους… ενοχλητικούς Αρειανούς που επί μια τετραετία τους τριβέλιζαν τα μυαλά με τη δική τους εκδρομή. Δεύτερον να κάνουν γενικότερα επίδειξη οπαδικής δύναμης στην Αθήνα, έχοντας τη δυνατότητα να κατεβάσουν τόσο κόσμο στο ΟΑΚΑ μετά από πολλά πολλά χρόνια. Και τρίτον, φυσικά να διεκδικήσουν έναν τίτλο.

Ο ΠΑΟΚ όντως κατέβασε πολύ κόσμο στο Ολυμπιακό στάδιο, sold out όμως η ΠΑΕ ποτέ δεν ανακοίνωσε. Γιατί απλά δεν έγινε. Και δεν χρειαζόταν η επίσημη ανακοίνωση. Οποιος κάνει σύγκριση στις δύο κερκίδες μπορούσε να το διαπιστώσει. Βλέποντας την μεγαλύτερη έκταση των κερκίδων που κατέλαβαν οι Αρειανοί, την πυκνότητα, τα κενά που είχε αυτή των ΠΑΟΚτζήδων στο πάνω διάζωμα δίπλα στο ρολόι.

Φτάνουμε δηλαδή στο συμπέρασμα ότι το… 3% του οπαδικού πληθυσμού που αντιπροσωπεύει στη χώρα ο Άρης (σύμφωνα με τη… γνωστή δημοσκόπηση) έκανε sold out, ενώ το 18% δεν μπόρεσε. Ομάδα με έξι φορές μεγαλύτερη δυναμική και δεν μπόρεσε; Εκτός αν υπήρχε… κορονοϊός από τότε και στην κερκίδα κρατούσαν αποστάσεις ασφαλείας!

Τι στο διάολο; Τόση συσπείρωση έχουν οι Αρειανοί που παρότι… ελάχιστοι αριθμητικά, εξάντλησαν τα 23.500 εισιτήρια και τόσο μικρή οι αντίπαλοι; Αφού υπάρχει εξαπλάσιος πληθυσμός, ακόμη και στο 50% να ήταν η συσπείρωση θα έπρεπε το sold out να γίνει για πλάκα. Δηλαδή σχεδόν 1 στους 10 οπαδούς του Άρη (αφού η δημοσκόπηση τους θέλει να είναι 300.000) πήγαν στο ΟΑΚΑ, ενώ από το… 1.800.000 του πληθυσμού του ΠΑΟΚ ενδιαφέρθηκαν τόσοι λίγοι; Τόσο αδιάφορος ήταν αυτός ο τελικός, παρότι υπήρχαν όλα αυτά τα υψηλά κίνητρα που αναφέρω παραπάνω;

Κάτι δεν κολλάει βρε παιδιά. Ε; Ναι. Ας μου  εξηγήσει κάποιος δημοσκόπος ή στατιστικολόγος πώς γίνεται αυτό; Γιατί δεν τα πάω καλά με τα μαθηματικά. Φυσικά στόχος μου δεν είναι να μειώσω τον δικέφαλο, αλλά να παραθέσω κάποια απτά στοιχεία που απλά καταγραφούν την πραγματικότητα.

Αν πάλι δεν σας πείθουν ούτε τα παραπάνω ας ερωτηθεί κάποιος ουδέτερος. Οι οπαδοί του Παναθηναϊκού που είχαν την καλύτερη… θέα στις δύο κερκίδες καθώς ήταν μπροστά τους «πιάτο». Ρωτήστε και θα σας πουν.

Και κάτι ακόμη που ενισχύει τα παραπάνω. Αν δει κανείς τα εισιτήρια από το 2007 έως το 2020 στις πέντε μεγάλες ομάδες, ο Άρης έχει μέσο όρο 9.357, ο Παναθηναϊκός 10.777, η ΑΕΚ 12.501, ο ΠΑΟΚ 12.592 και ο Ολυμπιακός 19.927. Δηλαδή η διαφορά των δύο αιωνίων της Θεσσαλονίκης είναι μόλις 3.000 εισιτήρια.

Σημαντική παράμετρος στα 13 αυτά χρόνια; Ο «Θεός του πολέμου» δεν κατέκτησε κανέναν τίτλο, έπεσε κατηγορία (για 3η φορά στην ιστορία του), ενώ για 2-3 ακόμη σεζόν πάλεψε για να μην πέσει. Αρα μιλάμε για ελάχιστες καλές σεζόν το διάστημα αυτό, καθώς στις περισσότερες καταγράφηκαν αρνητικές πορείες.

Στο ίδιο διάστημα ο δικέφαλος κατέκτησε πρωτάθλημα, τρία σερί Κύπελλα και γενικότερα βίωσε την καλύτερη εποχή ολόκληρης της ιστορίας του λόγω της παρουσίας Σαββίδη την τελευταία 10ετία.

Τα συμπεράσματα λοιπόν δικά σας για τη δυναμική του Άρη σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες μεγάλες ομάδες της Ελλάδας. Οι οποίες συν τοις άλλοις  δεν βίωσαν ούτε στο 20%  των δυσκολιών που βίωσαν οι «κιτρινόμαυροι» της Θεσσαλονίκης.

ΥΓ: Συμβουλή. Όταν κάνεις μια δημοσκόπησή κατά παραγγελία και θες να «τονώσεις» τον εαυτό σου και παράλληλα να μειώσεις κάποιους άλλους, το «τραβάς» μέχρι ένα όριο. Βάζεις νούμερα που μπορούν να γίνουν πιστευτά. Να αναγκάζεις κάποιον να λέει «βρε μπας και είναι κάπως έτσι;». Έτσι καταφέρνεις να τον «μπριζώσεις». Όταν το κάνεις… λύσσα το μόνο που πετυχαίνεις είναι να εκτίθεσαι…

Αλέξανδρος Κωτάκης: Όλα τα μπλογκ του συντάκτη

Exit mobile version