Στέφανος Κασσελάκης: To «ανίψι» του «θείου Σαμ», που μας φανερώνει τον απόλυτο ξεπεσμό της πολιτικής ζωής
Πολιτικοί και πολίτες μετέτρεψαν την πολιτική σε «showbiz» - Ο Στέφανος Κασσελάκης έστησε μια ολόκληρη πολιτική καμπάνια με όρους realityΑπό αυτό εδώ το βήμα, μετά την εμφατική νίκη της ΝΔ στις εκλογές του Ιουνίου και τη καταβαράθρωση του ΣΥΡΙΖΑ, είχαμε γράψει ότι «ο ελληνικός λαός έδειξε πως παραπαίει μεταξύ ολικής διαφθοράς και αδιαφορίας, και απλά εξέλεξε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως τον πιο σταθερό και δοκιμασμένο διαφθορέα του».
Η απάντηση της λαϊκής βάσης του ΣΥΡΙΖΑ στην πανωλεθρία που υπέστη, ήταν να αναδείξει έναν ακόμα πιο ικανό διαφθορέα (αν και αυτό δεν είναι σίγουρο), ένα αναβαθμισμένο μοντέλο «Μητσοτάκη» που αποτελεί το απαύγασμα του νεοταξικού και ορθοπολιτικού marketing. Τον Στέφανο Κασσελάκη.
Αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης εισήγαγε σε τεράστιο βαθμό την αμερικανοποίηση της εξουσίας, ο Στέφανος Κασελάκης είναι το ίδιο το «μετενσαρκωμένο» ανίψι του θείου Σαμ που προσγειώθηκε στην πραγματικότητα της χώρας για να αναλάβει τα ηνία της καθ’ ημάς μπανανίας. Ο καλύτερος τρόπος για να σιγουρέψεις απόλυτα την επιρροή σου σε μια ήδη ελεγχόμενη κυβέρνηση, είναι να δημιουργήσεις μια ακόμη πιο ελεγχόμενη αξιωματική αντιπολίτευση. Το μόνο που θα απομείνει μετά είναι μια πλειοδοσία μεταξύ τους στο ποιος θα ικανοποιεί περισσότερα θελήματα.
Ολόκληρη η καμπάνια του υποψήφιου πολιτικού αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα «reality» σε επεισόδια που μεταδίδεται καθημερινά από τους πρόθυμους δημοσιογραφικούς «Μικρούτσικους» των ΜΜΕ που ξέχασαν τη συμφορά της Θεσσαλίας για να επιδοθούν σε κήρυγμα «μεσσιανισμού» για τον κύριο Goldman Sachs που θέλει να πείσει τον κόσμο ότι έγινε αυτοδημιούργητος εφοπλιστής έχοντας τον Άρη Βελουχιώτη – κορώνα στο κεφάλι του.
Όταν οι influencers και οι instagramers παρουσιάζουν ένα προϊόν στο κανάλι τους, λέγεται ότι κάνουν «unboxing». Το βγάζουν δηλαδή από το κουτί του και το παρουσιάζουν στο κοινό για να το δελεάσουν με την «καινουργίλα» του. Αυτό ακριβώς γίνεται με τον Στέφανο Κασσελάκη, στου οποίου την προσωπικότητα συγκλίνουν όλες οι συνιστώσες των νεοταξικών αφηγημάτων. Ένα «unboxing» πολιτικού που απευθύνεται σε πολίτες που ζουν για να καταναλώνουν αχόρταγα τις «αστραφτερές» ζωές των άλλων, και όχι για να σκέπτονται πώς να ελευθερώσουν τα δεσμά της δικής τους ζωής.
Μέσα σε 2 εβδομάδες, μεταδόθηκαν λεπτομερή ρεπορτάζ για τον υποψήφιο πολιτικό αρχηγό που κάποτε θα είχαν θέση μόνο σε «μεσημεριανάδικα» χειρίστου τύπου. Ο κόσμος έμαθε για τον… σύντροφο του Κασσελάκη, για τον σκύλο του, για τη «γιαγιά» του που ψηφίζει ΝΔ άλλα τελικά δεν ήταν γιαγιά του, για την ομάδα που υποστηρίζει σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ, για το πότε πηγαίνει γυμναστήριο, για τις πίτσες που παραγγέλνει και για τη βίλα στην οποία έμενε στην Εκάλη. Το μόνο που απομένει είναι να δείξουν ρεπορτάζ από τον κάδο που πετάει τα σκουπίδια του ο Στέφανος Κασσελάκης για να τερματίσει το βλακόμετρο της «ενημέρωσης».
Ένα ολιγόλεπτο βιντεάκι του κάθε κ. Κασσελάκη στο TikTok που μοιάζει με διαφήμιση οδοντόκρεμας, έχει πλέον μεγαλύτερο αντίκτυπο από ολόκληρα προγράμματα και πολιτικές προτάσεις που κατατίθενται δια της θεσμικής οδού. Μιντιακός άρτος και θεάματα, και τα ψιλά γράμματα που αφορούν τις ζωές μας ας τα χειρίζονται όποιοι θέλουν. Η απεγνωσμένη αναζήτηση για μια εύκολη, ακούραστη και ανεύθυνη ζωή, έστεψε με δάφνες αναγνώρισης την εύκολη, ακούραστη και ανεύθυνη πολιτική.
Επίκαιρες ερωτήσεις ουσίας και λόγοι πολιτικών αρχηγών γίνονται μπροστά σε άδεια έδρανα στη Βουλή, γιατί ο πολιτικός πολιτισμός βουλιάζει στην παρακμή και το κοινοβουλευτικό καθήκον έχει παραχωρήσει τη θέση του στη δημοσιουπαλληλική ραστώνη και τον ζαμανφουτισμό, εκτός λίγων εξαιρέσεων.
Μιλάμε για τον απόλυτο εξευτελισμό της πολιτικής ζωής, που κατοχυρώνεται δίκαια βέβαια ως λογική συνέπεια του ξεπεσμού της κριτικής σκέψης στην κοινωνία και της κατάρρευσης των κοινωνικών αυτοματισμών. Οι νεοταξικοί «μεσσίες» ευδοκιμούν σε έναν λαό που έχει συμβιβαστεί πλέον ότι θα είναι ετερόφωτος και υπνωτισμένος από πολιτικά telemarketing και δανεικά «success story» των αυτόκλητων «σωτήρων» του.
Πριν ωριμάσουν πλήρως οι συνθήκες για να «φυτευτεί» ένας Κασσελάκης στο πολιτικό σκηνικό της χώρας, είχαν καλλιεργήσει το έδαφος της φαιδρότητας πολιτικοί που έκαναν εκστρατείες με διαγωνισμό σέλφι, που έγιναν… χριστουγεννιάτικα στολίδια, που έγιναν κομπάρσοι σε σίριαλ, που έκαναν φαντεζί παρουσίες σε «πολύχρωμες» παρελάσεις, που έκαναν τους κρεοπώλες στη Βαρβάκειο και τους μανάβηδες στις λαϊκές. Πριν μας παρουσιάσει ο κ. Κασσελάκης τον ιδεολογικό αχταρμά του, δεκάδες πολιτικοί γυρολόγοι εδώ και δεκαετίες αλλάζουν ιδεολογικές τοποθετήσεις σαν τα πουκάμισα και μετακινούνται από το ένα πολιτικό «μαγαζί» στο άλλο, σαν ποδοσφαιριστές που ψάχνουν ομάδα.
Αυτό το χυδαίο πολιτικό σύστημα εξουσίας, ακόμα και αν δεν είχε «Κασσελάκη» αυτή τη στιγμή, θα ήταν καταδικασμένο να τον εφεύρει. Ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ένα κινούμενο «promotion» του νεοεποχίτικου μοντέλου ζωής: η ελαφρότητα του φαίνεσθαι, ο υλισμός, ο πανσεξουαλισμός, η πολιτική «ορθότητα», η ιδεολογική κενότητα, η δικαιωματιστική ατζέντα, ο εθνομηδενισμός, η παγκοσμιοποιημένη κοσμοαντίληψη και η απαγκίστρωση από όλες τις αξίες και τα ιδανικά που συνθέτουν την ελληνορθόδοξη ταυτότητα, όλα βρίσκουν θέση στο βελτιωμένο «μοντέλο» που φιλοδοξεί να κυβερνήσει την Ελλάδα.