Καμπάνια 11 εκατ. και δεν περίσσεψε ευρώ για τις αθλητικές εφημερίδες
«Έλα μωρέ, και ποιος διαβάζει πλέον αθλητική εφημερίδα;». Αυτή είναι μία από τις πλέον πολυφορεμένες ατάκες που «παίζουν». Σαν κασέτα. Ξανά και ξανά. Σε επανάληψη. Το μυαλό του κόσμου και του αναγνώστη έχει ποτίσει «δηλητήριο». «Να κλείσετε, όλοι». Σαφώς και βάλαμε κι εμείς το χεράκι μας. Όχι μόνο εμείς όμως. Ας απαντήσουμε όμως στο ερώτημα....«Έλα μωρέ, και ποιος διαβάζει πλέον αθλητική εφημερίδα;». Αυτή είναι μία από τις πλέον πολυφορεμένες ατάκες που «παίζουν». Σαν κασέτα. Ξανά και ξανά. Σε επανάληψη.
Το μυαλό του κόσμου και του αναγνώστη έχει ποτίσει «δηλητήριο». «Να
κλείσετε, όλοι». Σαφώς και βάλαμε κι εμείς το χεράκι μας.
Όχι μόνο εμείς όμως.
Ας απαντήσουμε όμως στο ερώτημα. Αν και απαντά από μόνη της η καθημερινότητα.
Το ρεπορτάζ και μπόλικη από την πρωτογενή είδηση, ακόμα στις εφημερίδες βρίσκεται.
Οι πολιτικές, εν αντιθέσει με τις αθλητικές, έχουν κρατήσει ένα «επίπεδο». Οι λόγοι είναι
αρκετοί και δεν φτάνει ο χρόνος και ο χώρος να αναλυθούν. Οι βασικοί άξονες είναι δύο.
Ο πρώτος είναι πως οι ιστοσελίδες σέβονται περισσότερο τη δουλειά του άλλου. Ο
δεύτερος, πως δεν «σπάει» θέματα ο κάθε οπαδός που έχει δίαυλο με τη διοίκηση. Κι
όμως, μέσα σε αυτό το πολεμικό σκηνικό, αρκετές αθλητικές εφημερίδες έχουν
κατορθώσει και επιβιώνουν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Μένουμε έξω»
Ας επανέλθουμε ξανά ωστόσο στο ερώτημα. Ποιος διαβάζει πλέον αθλητική εφημερίδα;
Ολος ο κόσμος! Τα αθλητικά sites γεμίζουν από τις πρώτες πρωινές ώρες από την ύλη
των αθλητικών εφημερίδων. Εμείς ειδικά, το έχουμε βιώσει στο πετσί μας.
Σε καθημερινή βάση. Μονόστηλα, παρασκήνια… και τι δεν έχουμε δει να αναπαράγεται.
Πλέον δεν μας σοκάρει, ούτε μας θυμώνει. Έχει γίνει νόμος της αγοράς, μέρος της
καθημερινότητάς μας.
Τα αθλητικά πρωτοσέλιδα, έχουν δυναμική. Διαβάζονται. Είναι ένα από τα section σε
αθλητικά sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ανά ημέρα. Η περιέργεια για το πώς ο
κάθε εκδότης με τη συντακτική του ομάδα θα αξιολογήσει την είδηση. Ο τρόπος που θα
ντυθεί η επικαιρότητα εικαστικά. Οι θέσεις, τι θα επιλεγεί, τι θα μείνει εκτός. Υπάρχει ένα
ενδιαφέρον. Ιντριγκάρεται το κοινό.
Με δυο λόγια. Για να μην μακρηγορούμε. Η αθλητική εφημερίδα είναι ακόμα μέσα στη
ζωή μας. Ενεργά. Ακόμα κι αν δεν το καταλαβαίνουμε οι περισσότεροι. Επηρεάζει,
διαβάζεται. Υπάρχει, ζει, προκαλεί, αποτελεί μέσο ενημέρωσης. Μέσο που έχει πληγεί
περισσότερο από τα άλλα, διότι ο κορονοϊός διέκοψε το αντικείμενο ενασχόλησής της
.
Δεν υπάρχει αθλητισμός, δρώμενα. Δεν κουνιέται φύλλο, ούτε μεταγραφικά, ούτε
ειδησεογραφικά.
Τα σημεία πώλησης κάθε μέρα είναι λιγότερα από την προηγούμενη, ο κόσμος είναι
μέσα στο σπίτι, αλλά εκείνες αντέχουν. Παρόλα αυτά εξαιρέθηκαν από το διαφημιστικό
κονδύλι του «Μένουμε Σπίτι». Πρόκειται για καμπάνια ύψους 11 εκατ. ευρώ που αποφάσισε η Κυβέρνηση, προκειμένου να ενισχύσει τα μέσα. Δεν περισσεύει όμως, για
τις αθλητικές εφημερίδες.
Δεν βγήκαν τα κουκιά. Μιλάμε για 11 εκατ. ευρώ.
Κι όμως, οι αθλητικές εφημερίδες έμειναν εκτός. Σε μια περίοδο που οι πωλήσεις
πέφτουν, που το ενδιαφέρον είναι χαμηλό, που ο κόσμος μένει μέσα στο σπίτι του ως
οφείλει, σε μια εποχή που χρήματα από διαφημίσεις δεν υπάρχουν ούτε για αστείο,
εμείς μένουμε έξω. Έξω από μια μικρή ενίσχυση που θα έδινε ανάσα στους ίδιους τους
εργαζόμενους πρώτα από όλα.
Ενδεχομένως να ήταν καλύτερα τότε να κλείσουν τελείως όσο διάστημα κρατά η
καραντίνα. Να αναστείλουν τη λειτουργία τους.
Να μπουν στις επιχειρήσεις που πλήττονται άμεσα, να μπουν σε αναστολή όλοι οι εργαζόμενοι και να λάβουν το επίδομα
των 800 ευρώ. Να είναι σε θέσουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα μέτρα που έχουν
οι επιχειρήσεις που σταμάτησαν με κρατική εντολή. Όμως όχι, Κι από εκεί, έξω…