Πριν από μερικά χρόνια είχε κυκλοφορήσει μία διαφήμιση για σοκολατάκια που χαρακτηρίστηκε άκρως επιτυχημένη. Μότο της ήταν η φράση «κύριε πρέσβη, μας κακομαθαίνετε».
Μέχρι πριν από μερικά χρόνια υπήρχε και ένας σύλλογος που είχε χαρακτηριστεί «πρέσβης», επειδή εκπροσωπούσε επάξια την Ελλάδα στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις και κοιτούσε στα μάτια κάθε αντίπαλο.
Πλέον, οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού δεν πηγαίνουν στο γήπεδο για να γλυκαθούν (αναπόφευκτος ο συνειρμός με τα σοκολατάκια), αλλά ανατρέχουν στο YouTube.
Η αγνή αγάπη για την ομάδα πρέπει να φαίνεται (κυρίως) στις λύπες, όμως όταν σχεδόν πάντα το πρόσημο είναι αρνητικό, τότε είναι λογικό να επικρατεί η κατήφεια.
Η ζωή κάνει κύκλους. Κάποτε, χιλιάδες οπαδοί του Ολυμπιακού βγήκαν στο Πασαλιμάνι για να πανηγυρίσουν τον αποκλεισμό του Παναθηναϊκού από τον Άγιαξ στα ημιτελικά του Champions League. Είχαν φτάσει στα… τάρταρα.
Τα τελευταία χρόνια βλέπουν την αγαπημένη τους ομάδα να νικά Γιουβέντους, Ατλέτικο, Γιουβέντους, Μίλαν, Άρσεναλ… Και βγαίνουν με σκοπό να πανηγυρίσουν για μία «ερυθρόλευκη» επιτυχία και όχι για μία «πράσινη» αποτυχία.
Ο Ολυμπιακός ως οργανισμός έμαθε. Παραδόξως (για τα ελληνικά δεδομένα) στήριξε τον προπονητή του, εκείνος δούλεψε απερίσπαστος, πέρυσι απέκλεισε τη Μίλαν και την εφετινή σεζόν κάνει… παπάδες.
Ο Παναθηναϊκός ακόμα και στα καλά του έδιωχνε τους προπονητές σαν τα πουκάμισα. Ο τελευταίος που έκατσε πάνω από 2,5 χρόνια ήταν ο Χουάν Ραμόν Ρότσα (Μάρτιος 1994-Οκτώβριος 1996)!
Ακόμα και τότε όμως, στα ματς πρωταθλήματος το ΟΑΚΑ δεν συγκέντρωνε πολύ κόσμο. Ας κάτσουν, λοιπόν, οι φίλαθλοι του «τριφυλλιού» να σκεφτούν. Να συνδέσουν τα κομμάτια του παζλ. Και να απαντήσουν με το χέρι στην καρδιά στις ερωτήσεις: Μήπως καλόμαθαν στις επιτυχίες; Μήπως τους… κακόπεφτε τελικά ο πρέσβης;