ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Ακαδημίες μπάσκετ : Η απαράδεκτη δημοσίευση σκορ!

Πόσο βοηθάει τα 10χρονα ή 11χρονα παιδιά να δημοσιεύονται το σκορ ή οι πόντοι του καθενός σε αγώνες που δίνουν Ακαδημίες μπάσκετ;
Ακαδημίες μπάσκετ : Η απαράδεκτη δημοσίευση σκορ!

Είναι διαφορετικό πράγμα το ελληνικό μπάσκετ από το μπάσκετ στην Ελλάδα. Γι’ αυτό άλλωστε και στο Sportime αρκετές φορές αγγίζουμε θέματα που διαφέρουν από τα… καθημερινά. Μπορεί να μην είναι θέματα βιτρίνας αλλά σίγουρα αγγίζουν την ουσία. Και σε τελική ανάλυση, ζητήματα που αφορούν στις Ακαδημίες μπάσκετ κι έχουν να κάνουν με το μέλλον των παιδιών, δεν μπορεί να είναι ασήμαντα.

Σε προηγούμενη «συνάντηση» που είχαμε σ’ αυτόν τον χώρο είχαμε θίξει το γεγονός ότι οι περισσότερες Ακαδημίες λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρείες. Ότι το πρώτο που θα πρέπει να εξετάζουν οι γονείς είναι κατά πόσο υπάρχει ανταποδοτικότητα στα χρήματα που δίνουν. Τι παροχές έχουν τα παιδιά, απ’ αυτά τα χρήματα. Διότι στη συντριπτική πλειοψηφία, τα χρήματα των Ακαδημιών πηγαίνουν για να συντηρείται η αντρική ομάδα.

Οι Ακαδημίες δημοσιεύουν σκορ!!!

Πάμε παρακάτω όμως. Θα πρέπει να δούμε και κάτι άλλο που κάνει πλέον συχνά πυκνά την εμφάνισή του στο διαδίκτυο, είτε σε ιστοσελίδες είτε στα social media.

Και δεν μπορώ να γνωρίζω κατά πόσο θεωρείται σωστό, παιδαγωγικό και ό,τι άλλο θέλετε να βλέπουμε δημοσιευμένα σκορ και πόντους παικτών από αγώνες μεταξύ Ακαδημιών.

Όπως επίσης ένα ακόμα στοιχείο που προκαλεί κακή εντύπωση, έχει να κάνει με τον τρόπο που προσπαθούν κάποιες Ακαδημίες να προσελκύσουν κόσμο (θα έλεγα «πελάτες» αλλά προσπαθώ να είμαι ήπιος).

Και ρεκόρ…

Βλέπουμε πολλές φορές να δημοσιεύεται… ρεκόρ των ομάδων. Δηλαδή «δώσαμε 25 αγώνες κι έχουμε ρεκόρ 24-1». Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι υπάρχει Ακαδημία ομάδας που το… τερμάτισε βάζοντας το δικό της ρεκόρ συγκριτικά με το ρεκόρ των άλλων ομάδων της περιοχής.

Τους λένε, δηλαδή: «Φέρτε σ’ εμάς τα παιδιά σας γιατί εδώ νικάμε». Εντυπωσιακό αλλά άκρως επικίνδυνο, αντιπαιδαγωγικό και μακριά από την ουσία.

Στην ηλικία που βρίσκονται τα παιδιά των Ακαδημιών, (πρέπει να) μαθαίνουν άλλα πράγματα: Την αξία της προπόνησης. Τον σεβασμό στους προπονητές, τους συμπαίκτες και συναθλητές. Το να είναι καλοί συμπαίκτες. Όχι ότι πρέπει να καμαρώνουν επειδή νίκησαν 82-27 κάποιους συνομήλικους. Ούτε ότι πρέπει να πέφτουν σε κατάθλιψη επειδή έχασαν αντίστοιχα…

Λάθος δρόμος…

Στην ηλικία αυτή δεν έχουν κανένα νόημα τα σκορ, οι βαθμολογίες και τα ρεκόρ. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει, πέρα από τους προφανείς εμπορικούς λόγους, το πως συνδυάζεται η διαπαιδαγώγηση ενός παιδιού, η διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς του μέσα σε ένα σύνολο, με όλα τα παραπάνω.

Προφανώς το έχετε παρατηρήσει κι εσείς ότι μιλάμε για «επιδημία» με τη δημοσίευση των σκορ και των ρεκόρ. Και ειλικρινά δεν ξέρω πόση σημασία έχει το να σκοράρει 25 πόντους ένας 10χρονος σε τουρνουά Ακαδημιών.

Προσωπικά, όποια Ακαδημία έκανε όσα ανέφερα θα «κοβόταν» από τις προτιμήσεις μου. Διότι θα γνώριζα ότι δεν υπάρχει σωστή κατεύθυνση.

Και καλό θα είναι να το προσέξουν αυτό οι ομάδες γιατί σίγουρα δεν εξυπηρετεί τίποτα και κανέναν.

Κάντε follow στο Sportime

Κάντε like στην σελίδα του Sportime στο Facebook.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ακαδημίες μπάσκετ : Η απαράδεκτη δημοσίευση σκορ!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Μπουρλάκης

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1989 δημοσιεύτηκε το πρώτο του κείμενο στο «7ήμερο του μπάσκετ» κι ακολούθησε μια μακρά διαδρομή σε «Φως των Σπορ», «Αθλητική Ηχώ», «Goal News» και από το 2017 στο «Sportime». Έχει εργαστεί σε ιστοσελίδες ως σχολιογράφος (sentragoal.gr, basketblog.gr μεταξύ άλλων), στα περιοδικά μπάσκετ «Τρίποντο» και «All Star Basket», στους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Sentra 103,3» και «AlphaSport» όπως και ως υπεύθυνος Τύπου σε ομάδες της Basket League αλλά και στον ΕΣΑΚΕ. Επίσης εργάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ενώ επί σειρά ετών ήταν καθηγητής στο New York College, στο ΙΕΚ Ομηρος και στο City Unity College