ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

efood: Τελικά οι επαναστάσεις του καναπέ» είναι η σύγχρονη και αποδοτική διαμαρτυρία

Η ιστορία με την efood και η κατάληξη αυτής ουσιαστικά βεβαιώνουν ότι έχουμε μπει σε μια νέα εποχή, τόσο στη διαμαρτυρία όσο και στο μοχλό πίεσης!

Η αλλαγή πλεύσης της εταιρείας efood μας δείχνει ένα νέο δρόμο διεκδικήσεων, πιέσεων που είναι απαραίτητος στη σύγχρονη εποχή.`
Συντάκτης: Νίκος Μπουρλάκης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Η αλλαγή πλεύσης της εταιρείας efood μας δείχνει ένα νέο δρόμο διεκδικήσεων, πιέσεων που είναι απαραίτητος στη σύγχρονη εποχή.

Οι εποχές αλλάζουν και η efood αποτελεί ένα καλό παράδειγμα προκειμένου να το συνειδητοποιήσουμε.

Κατ’ αρχήν σκεφτείτε ότι μέσω efood είχατε (και είχαμε) την πρόοδο στα χέρια. Για παράδειγμα, στη δεκαετία του ’80 αν ήθελες να πάρεις σουβλάκια για το σπίτι, έπρεπε να πας εκεί και να στηθείς στην ουρά! Για πίτσα τα πράγματα ήταν δυσκολότερα, αφού σημειωνόταν η παραγγελία σου και σου έλεγαν «έλα μετά από μιάμιση ώρα»!

Όταν πέρασαν τα χρόνια, μπήκαμε στην εποχή του delivery. Πλέον είχες τα φυλλάδια (που σου πετούσαν κάτω από την πόρτα), έπαιρνες τηλέφωνο κι έκανες την παραγγελία σου.

Σε ενημέρωναν ότι «σε τόση ώρα θα ήταν εκεί»! Σκεφτόσουν κι εσύ, όχι άδικα, πόσο μεγάλο πράγμα είναι η πρόοδος!

Τότε βέβαια, αφού τα τηλέφωνα δεν είχαν αναγνώριση κλήσεων, σκαρώναμε και φάρσες σε γείτονες! Ο καημένος ο υπάλληλος έμενε με τα φαγητά στο χέρι κι εμείς τον βλέπαμε από το απέναντι παράθυρο!

Μετά έγινε και το… φακέλωμα, καθώς τα στοιχεία σου τα καταχωρούσαν. Κι όταν έπαιρνες για παραγγελία σου έλεγαν όνομα και διεύθυνση.

Τι σου είναι η πρόοδος… Έτσι σκεφτόμασταν.

Στη σύγχρονη εποχή μπορείς μέσα από το τηλέφωνό σου, να συνδεθείς με την εφαρμογή της efood, να επιλέξεις όποιο κατάστημα θέλεις και να παραγγείλεις. Υπάρχουν ορισμένα βοηθήματα όπως πχ από τις αξιολογήσεις, προκειμένου να δοκιμάσεις κάτι νέο. Οι επιλογές σου είναι πολλές κι εσύ μέσα σε πέντε λεπτά, με ένα… πάτημα στην touch screen είσαι έτοιμος…

Έτσι λοιπόν και η efood αποτελεί πρόοδο.

Ο πρόλογος είναι απαραίτητος προκειμένου να περάσουμε στο επόμενο στάδιο. Η πρόσφατη δικαίωση των εργαζομένων στην εταιρεία, η οποία μάλιστα αναγκάστηκε να υποχωρήσει, έφερε στην επιφάνεια ορισμένες αρετές.

Πρώτον, η μαζική αντίδραση και η συμπαράσταση στους εργαζομένους της efood έδειξε τη δύναμη του κόσμου. Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου 2016 συμβάσεις που ήταν ορισμένου. Μεγάλη νίκη, για τους εργαζόμενους όχι μόνο της efood αλλά συνολικά.

Διότι τώρα περνάμε στο… δεύτερον!

Που έχει να κάνει με τη σύγχρονη μορφή διαμαρτυρίας. Η πίεση που αισθάνθηκε η εταιρεία ήταν μεγάλη. Πολύ έντονη. Παράλληλα υπήρξε συνέχεια με την μοτοπορεία των διανομέων που επίσης ήταν μια μεγάλη και μαζική αντίδραση.

Και περνάμε πλέον στη νέα εποχή: Τα social media, η αντίδραση στο app της efood έπαιξαν μεγάλο ρόλο ώστε ο κόσμος ΝΑ ΜΑΘΕΙ και κυρίως να ΑΦΟΥΓΚΡΑΣΤΕΙ το πρόβλημα των εργαζομένων.

Η αντίδραση που ακολούθησε με την κατακραυγή του κόσμου και την πορεία, έφερε αποτελέσματα. Και μιλάμε για μια μεγάλη νίκη της κοινωνίας και- το κυριότερο- μέσα από σύγχρονα μέσα.

Για να είμαι ειλικρινής, αν κι εχω τριβή με τα social media είχα κάποιες αμφιβολίες για το αν θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικό το #cancel efood! Έχοντας στο μυαλό μου την… influencer που έτρωγε το ένα unfollow μετά το άλλο και όταν έβγαλε φόρα παρτίδα δώρα iphone έτρεχαν να την ξανακάνουν follow.

Δεν είχα αμφιβολία ως προς το δίκαιο του αγώνα και των αιτημάτων αλλά ως προς το αραγές μέτωπο της αντίδρασης! Τα social έκαναν ντόρο! Το #cancel efood τρομοκράτησε, είναι αλήθεια, την εταιρεία. Οι διανομείς βγήκαν στο δρόμο…

Καλώς ήρθατε στη νέα μορφή διαμαρτυρίας κι αντίδρασης. Που δεν του του… καναπέ, όπως επιμένουν πολλοί, αλλά η σύγχρονη.

Οι εποχές αλλάζουν. Δεδομένο

Αλλά και πάλι μπορούμε να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η τεχνολογία όταν τη χρησιμοποιούμε σωστά! Για το καλό του συνόλου και με σεβασμό στους εργαζόμενους.

 

Exit mobile version