ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων υπέστησαν την απόλυτη συντριβή

Οριστικός νικητής στις εσωκομματικές εκλογές του ΚΙΝΑΛ θα υπάρξει την Κυριακή (12/2) αλλά προς το παρόν έχουμε τους πρώτους που κατατροπώθηκαν: Τις εταιρείες δημοσκοπήσεων

Αν μας ρωτήσετε για το ποιος υπέστη μεγαλύτερη ήττα στις εσωκομματικές εκλογές του ΚΙΝΑΛ, ο Ανδρέας Λοβέρδος ή οι εταιρείες δημοσκοπήσεων δε θα δυσκολευτούμε να σας απαντήσουμε.
Συντάκτης: Νίκος Μπουρλάκης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Αν μας ρωτήσετε για το ποιος υπέστη μεγαλύτερη ήττα στις εσωκομματικές εκλογές του ΚΙΝΑΛ, ο Ανδρέας Λοβέρδος ή οι εταιρείες δημοσκοπήσεων δε θα δυσκολευτούμε να σας απαντήσουμε.

Ακριβώς επειδή και στην εσωκομματική διαδικασία του ΚΙΝΑΛ, οι εταιρείες δημοσκοπήσεων δεν έπεσαν απλώς έξω, αλλά μεγάλωσαν το χάος που υπάρχει με την κοινή γνώμη. Κι επειδή οι αποτυχίες (ή αν προτιμάτε, οι συμπτώσεις) είναι πλέον πολλές καλό θα ήταν να αλλάξουν μερικά πράγματα.

Δεν είναι μακριά η εποχή που οι εταιρείες έδιναν… θρίλερ ή οριακή πλειοψηφία στη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 2015, μέχρι και την τελευταία ημέρα. Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε θριαμβεύσει με διαφορά σχεδόν 8,5 μονάδων!

Λίγο αργότερα, στο περιβόητο δημοψήφισμα, τον Ιούλιο του 2015, οι περισσότερες εταιρείες δημοσκοπήσεων έδιναν νέο θρίλερ μεταξύ του ΝΑΙ ή του ΟΧΙ. Σε τελική ανάλυση, είχαμε ακούσει και από κεντρική παρουσιάστρια δελτίου ειδήσεων ότι «δε μπορούσε να κάνει κάτι εκείνη από τη στιγμή που οι κοινωνικές ομάδες τάσσονταν υπέρ του ΝΑΙ». Ήταν η τοποθέτηση (που έμεινε στην ιστορία) στην παρατήρηση του ηθοποιού Κλέωνα Γρηγοριάδη, ότι υπήρχε σαφής κατεύθυνση και προπαγάνδα από το κανάλι, καλώντας στο στούντιο μόνο εκφραστές του ΝΑΙ.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν θρίλερ. Το αντίθετο. Πάνω από 61% για το ΟΧΙ και κοντά στο 39% για το ΝΑΙ.

Ας προχωρήσουμε και στα νεότερα. Κάνοντας μια αναζήτηση στο google, κατάφερα να βρω τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων σχετικά με τις εκλογές για την ανάδειξη αρχηγού στο ΚΙΝΑΛ. Ορίστε το δείγμα.

Marc: Λοβέρδος 38%, Ανδρουλάκης 27%, Παπανδρέου 19%

Pulse (για λογαριασμό ΣΚΑΙ):  Λοβέρδος 34%, Ανδρουλάκης 25%, Παπανδρέου 23%

Inteview: Λοβέρδος 27%, Ανδρουλάκης 26%, Παπανδρέου 23%

Metron: Λοβέρδος 37%, Ανδρουλάκης 27%, Παπανδρέου 12%

MRB: Λοβέρδος 30%, Ανδρουλάκης 29%, Παπανδρέου 28%

GPO: Λοβέρδος 29%, Παπανδρέου 25%, Ανδρουλάκης 24%

Με λίγα λόγια ο Ανδρέας Λοβέρδος παρουσιαζόταν ως το απόλυτο, το αδιαφιλονίκητο φαβορί της διαδικασίας. Και φυσικά στο τελικό αποτέλεσμα, δεν πέρασε καν στο δεύτερο γύρο και ήταν περίπου 12-13 μονάδες πίσω από τον πρώτο (Νίκος Ανδρουλάκης). Και φυσικά στο δεύτερο γύρο θα είναι ο Γιώργος Παπανδρέου και όχι το… απόλυτο φαβορί των δημοσκοπήσεων!

Ποια είναι η ουσία; Ότι δημιουργείται ένα τεράστιο πρόβλημα σχετικά με τη φερεγγυότητα των δημοσκοπικών εταιρειών. Και με τον κόσμο να παραπονιέται ανοιχτά (δείτε τι γίνεται στα social επώνυμα και όχι από ανώνυμους λογαριασμούς) για συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές.

Οι εταιρείες που δεν πείθουν ότι εξυπηρετούν την κοινή γνώμη αλλά οδηγούν στην εντονότατη υποψία ότι προσπαθούν να τη χειραγωγήσουν. Προς συγκεκριμένη κατεύθυνση μάλιστα που δεν το… έχει κι ανάγκη αν λάβουμε υπόψη τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων! Παράσταση νίκης συντριπτική, καταλληλότερος χωρίς αντίπαλο κ.τ.λ.

Ή μήπως όχι;

Exit mobile version