Είπε η Νίκη Κεραμέως τη λέξη «αξιολόγηση» κι έσπευσαν να την αποθεώσουν (ευτυχώς όχι πολλοί) που θα… τιμωρήσει επιτέλους τους κακούς και τεμπέληδες εκπαιδευτικούς.
Ήξερε που απευθύνεται η κυρία Κεραμέως και γι’ αυτό βρήκε την κατάλληλη λέξη για να ερεθίσει τα ένστικτα του Έλληνα. Που όταν ακούει για… τιμωρίες (των άλλων) ερεθίζεται. Και δε χρειάζεται να το ψάξει καν περισσότερο. Για τα δικά του χάλια πάντα ευθύνεται κάποιος άλλος! Λογικό, τόσα χρόνια συμβαίνει αυτό.
Οι εκπαιδευτικοί εσχάτως έγιναν και… ναυαγοσώστες! Στο σχολείο της Νέας Φιλαδέλφειας όπου μαθητές κι εκπαιδευτικοί έφτιαξαν γέφυρα από θρανία για να ξεφύγουν από της πλημμύρες. Α ναι, πριν ξεφύγουν έκαναν μάθημα σε… κοντέινερ!
Είναι προφανές ότι με βάση τα διαγγέλματα και τα κριτήρια της υπουργού, το συγκεκριμένο σχολείο θα αξιολογηθεί αρνητικά. Οι συνθήκες υπό τις οποίες κάνουν μάθημα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, δεν έχουν σημασία.
Μάθημα πρώτο, λοιπόν. Η περιβόητη αξιολόγηση ουσιαστικά αποτελεί μετακύλιση ευθύνης από το Υπουργείο στους εκπαιδευτικούς. Τι τους λέει; Υπογράψτε για να αναγνωρίσετε ότι το σχολείο σας έχει προβλήματα ή κλείνει ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΣΑΣ!
Βέβαια με όσα ακούμε και διαβάζουμε το τελευταίο διάστημα, δε θα μας προκαλέσει και τόσο μεγάλη εντύπωση κάποιο άρθρο του στυλ: «Βενετία το σχολείο της Νέας Φιλαδέλφειας, θα φέρει τουρίστες». Έχουμε διαβάσει άλλα κι άλλα, γιατί όχι και αυτό; (Βάζω και ιδέες).
Οι εκπαιδευτικοί (που όπως σε όλες τις δουλειές υπάρχουν καλοί και κακοί) έγιναν ναυαγοσώστες. Ελπίζω αυτό να τους αναγνωριστεί.
Παρόλες αυτές τις εικόνες ντροπής και χωρίς να έχει την παραμικρή απαίτηση από τον εαυτό της να φτιάξει τις υποδομές στα σχολεία, η Κεραμέως προχωρά το πλάνο της… αξιολόγησης.
Αυτό που καθιστά CEO τον διευθυντή του σχολείου. Του λέει τράβα να βρεις χορηγούς για να ζήσεις. Κι αντί να ενισχύει τα σχολεία που χρειάζονται βοήθεια, απλώς τα… κλειδώνει. Τα συγχωνεύει… Και στη συνέχεια προχωρά σε ταξικούς διαχωρισμούς…
Αυτό έγινε στη Βρετανία κι έκλεισαν πολλά δημόσια σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί το φωνάζουν καιρό ότι το πλάνο είναι αυτό. Η φωνή τους δεν ακούγεται. Ακόμα κι αν βγουν να κάνουν πορεία, το κάθε τρολ στο Twitter (απ’ αυτά που βάζουν παράξενες φάτσες, λες και δε ξέρουμε ποιοι είναι από πίσω, ας κάνει η ΕΣΗΕΑ καμιά έρευνα) τους κουνάει το δάχτυλο επειδή… αρνούνται να κριθούν
Από ποιον; Έχει κάποιο συγκεκριμένο υπόβαθρο ο αξιολογητής;
Και υπό ποιες συνθήκες; Για παράδειγμα θα κριθεί ένας γυμναστής σε σχολείο στο κέντρο της Αθήνας, με προαύλιο 2Χ2 χωρίς μπάλες (διότι δεν υπάρχει σάλιο στον προϋπολογισμό) για το αν έχει μάθει μπάσιμο στο μπάσκετ (όπως προβλέπει η ύλη), σε προσφυγόπουλα ή παιδιά μεταναστών;
Ε αυτό το σχολείο θα κλείσει. Και που θα πάνε τα παιδιά; Να μην ανησυχούν… Εμφανίστηκαν… δεξιότητες και κάτι προγράμματα για να δουλεύουν σε ξενοδοχεία.
Ξεφύγαμε όμως
Μπορεί η υπουργός να δει αυτό το βίντεο;
Μπορεί να μας εξηγήσει πως αισθάνεται που τα παιδιά έκαναν μάθημα σε κοντέινερ και μετά έφτιαχναν αυτοσχέδια γέφυρα για να αποφύγουν το κολύμπι;
Ναι ξέρω. Θα μου πείτε για έντονα καιρικά φαινόμενα και ότι λαϊκίζω! Ότι δε μπορεί να φταίει η υπουργός για την καταιγίδα. Τα ακούσαμε αυτά το καλοκαίρι από έναν άλλο βουλευτή του ίδιου κόμματος που είχε πει το μυθικό: «Ε τι να κάνουμε η κλιματική αλλαγή αντί για το 2045 ήρθε το 2021. Μου γίνατε όλοι περιβαλλοντολόγοι»
(Κανονικά του απαντάς «εδώ μου γίνατε όλοι βουλευτές» αλλά δεν αξίζει)
Ε τουλάχιστον να της αναγνωρίσουμε της κυρίας Κεραμέως ότι θα αξιολογήσει ένα σχολείο που γίνεται μάθημα σε κοντέινερ! Μπορεί να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς αν ήταν καλοί ναυαγοσώστες. Τους γυμναστές αν είχαν μάθει καλό κολύμπι στα παιδιά.
Και κάτι τελευταίο: Αλήθεια, ο Περιφερειάρχης που είναι;