Κι αν χιονίζει και αν βρέχει η δημοσκόπηση αντέχει
Είναι σοβαρό, αλήθεια, τη μέρα που ο κόσμος έχει εγκλωβιστεί στο χιόνι να παρουσιάζεται δημοσκόπηση; Και μάλιστα από μια άγνωστη εταιρεία;Για την ιστορία με τη δημοσκόπηση που πάντα είναι έτοιμη σε κάθε συρτάρι και βγαίνει την κατάλληλη στιγμή τα έγραψα πρόσφατα.
Τα πράγματα ήταν δύσκολα, αλλά η δημοσκόπηση ήταν κατά τον ALPHA μια ιδανική αντίδραση στα όσα συμβαίνουν. Δε ξέρω ποιο δημοσιογραφικό ένστικτο οδήγησε σε αυτή την απόφαση, αλλά προσωπικά δεν το βρίσκω και τόσο λογικό την ημέρα που ο κόσμος είναι εγκλωβισμένος, παγωμένος, χωρίς ρεύμα, απελπισμένος εσύ να παρουσιάζεις (ακόμα μια) δημοσκόπηση.
Συνοπτικά: Η Νέα Δημοκρατία παρουσιάστηκε στο 36-39%, ο ΣΥΡΙΖΑ στο 20-23% και το ΚΙΝΑΛ στο 18-21%! Ωραία νούμερα για να κάνεις μια συζήτηση σε ποδοσφαιρικό στυλ στο καφενείο, άλλωστε υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι (και συνειδητά) να μη δουν πέρα από τη μύτη τους. Παράλληλα έρχεται και μια ακόμα έρευνα με ποσοστό στο 67% να έχει αρνητική άποψη για την Κυβέρνηση σε ό,τι αφορά στους χειρισμούς της για την κακοκαιρία.
Και μάλιστα από μια εταιρεία η οποία δεν είναι κι ευρέως γνωστή. Καλά να είναι οι άνθρωποι, μακάρι η εταιρεία τους να προοδεύσει αλλά αυτή τη στιγμή από τη συγκεκριμένη εταιρεία έχουμε τα εξής:
Η Abacus Research έχει συσταθεί στις 31/12/2008, παρουσιάζεται σαν ενεργή εταιρεία κι εδρεύει στους Αμπελόκηπους. Στο ΓΕΜΗ παρουσιάζει μια ηλεκτρονική διεύθυνση που δεν υφίσταται πλέον καθώς έχει αλλάξει από abacusae.gr σε abacus-research.gr
Με μια μικρή έρευνα στο σάιτ βλέπεις ακόμα κι ευκαιρίες. Όπως για παράδειγμα ότι σου προσφέρεται αμοιβή σε περίπτωση που πάρεις μέρος στις έρευνές τους. Μια απλή εγγραφή μπορεί να σου δώσει αυτό το προνόμιο.
Ιδού η ευκαιρία
Παρεμπιπτόντως αυτό δεν είναι «σκάνδαλο» ούτε και παράξενο αφού συνηθίζεται από εταιρείες.
Μια γύρα στη σελίδα της εταιρείας στο Facebook μας παραπέμπει σε ένα περιβάλλον που προφανώς και δε μπορεί να σε προϊδεάσει ότι προχωρά σε έρευνες όπως αυτή που παρουσίασε ο ALPHA. Όχι ότι δεν την έκανε. Άλλο λέμε
Διάφορες αναρτήσεις γενικού περιεχομένου, με θέματα τεχνολογικά, με repost από το «Σταύρος Νιάρχος», με είδηση σάιτ για τον Στέφαν Κουρτς της Αυστρίας (!) κάτι για την Εθνική Πινακοθήκη και το Μουσείο Γουλανδρή και πόσα άλλα.
Κάτι φωτογραφίες δε μπαρ με ένα ποτήρι μπύρα (!) και άλλη μια σε καφέ στην Κω με θέα τη θάλασσα (δε ξέρω τι ακριβώς παριστάνει αυτό)
Τα post δεν έχουν ιδιαίτερη απήχηση, οι followers είναι σε τριψήφιο νούμερο ενώ οι έρευνες που παρουσιάζονται είναι οι εξής:
-Χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας (9/12/2021)
-Τα χαρακτηριστικά που αποδίδουν οι Έλληνες σε Νίκο Ανδρουλάκη και Γιώργο Παπανδρέου. Η οποία παραπέμπει σε σελίδα άλλης εταιρείας (ged social and market research) που πάντως βρίσκεται στην ίδια διεύθυνση με την Abacus. Ελάχιστα δημοφιλής στα social (επίσης λίγο πάνω από τους 850 followers). Αλλά με αρκετές έρευνες για το ΚΙΝΑΛ όπου παρουσιάζεται μπροστάρης ο Νίκος Ανδρουλάκης σε όλες!
-Μέχρι το επόμενο mudial (σ.σ mundial είναι, αλλά δεν το κάνουμε θέμα) τα πράγματα θα είναι καλύτερη σε εμένα και την οικογένειά μου (14/6/2014)
-Τι αποτέλεσμα θα έρθει στον αγώνα Ελλάδα- Κολομβία (14/6/2014)
-Θα στοιχηματίζατε για τη γνώμη σας (14/6/2014)
Στο μεταξύ μεγαλύτερη απήχηση στο Facebook έχει η τελευταία δημοσκόπηση που εμφανίστηκε στον ALPHA (με σχόλια που δεν περιγράφονται) ενώ ΠΟΥΘΕΝΑ δε βρήκαμε αναρτημένη την έρευνα. Ίσως πρέπει να κάνεις εγγραφή στην εταιρεία μέσω του σάιτ της, οπότε αυτό το αφήνουμε στην άκρη.
Σε κάθε περίπτωση εκείνο στο οποίο θα πρέπει να μείνουμε είναι το εξής: Καμία χρησιμότητα δεν υπάρχει για δημοσκόπηση πολύ δε περισσότερο από τη στιγμή κατά την οποία:
-Γίνεται μια κάθε εβδομάδα (τουλάχιστον). Τι ακριβώς είναι αυτό;
-Παρουσιάζεται από μια εταιρεία προφανώς άγνωστη, με όλα τα παραπάνω που προαναφέραμε διότι θα μειώσει την ανταπόκριση. Εκτός αν σε βολεύει απλώς να δημιουργήσεις χαμός.
-Προβάλλεται τη στιγμή που η χώρα δοκιμάζεται, χιλιάδες συμπολίτες μας περνούν μεγάλη δοκιμασία και γίνεται ο κακός χαμός. Αυτό είναι το βασικότερο
-Ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ξεκαθαρίσει σε κάθε τόνο ότι «ΔΕ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ σε προεκλογική περίοδο»!
Με όλα αυτά ο κόσμος χάνει ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη του στα ΜΜΕ, γίνεται περισσότερο καχύποπτος και σκαρφίζεται συνωμοσίες, από τη στιγμή κατά την οποία ακόμα δεν έχει πάρει απαντήσεις για παλαιότερες δημοσκοπήσεις. Που δεν αποδείχθηκαν απλώς λανθασμένες αλλά κάτι περισσότερο.