ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Ο Χαραλαμπόπουλος έδειξε τι σημαίνει ηθο-ποιός

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος φανέρωσε έναν άλλο δρόμο. Άλλωστε το λέει και η λέξη, είναι ηθοποιός άρα ποιεί τα ήθη.

Στην εποχή μας θα είχε ο (κάθε) Βασίλης Χαραλαμπόπουλος μια χρυσή ευκαιρία ώστε να τον συζητάνε στα «παράθυρα» και να παίζει το βίντεο συνεχώς.
Συντάκτης: Νίκος Μπουρλάκης Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Στην εποχή μας θα είχε ο (κάθε) Βασίλης Χαραλαμπόπουλος μια χρυσή ευκαιρία ώστε να τον συζητάνε στα «παράθυρα» και να παίζει το βίντεο συνεχώς.

Ο κάθε, ίσως. Ο ίδιος ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, όχι. Διότι δεν έδειξε απλώς στην Σάσα Σταμάτη ότι είναι ανεπιθύμητη στο θέατρό του μετά απ’ όσα τραγικά έκανε στην παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου. Αλλά κυρίως διότι έδειξε σε ΟΛΟΥΣ μας ότι υπάρχει κι άλλος δρόμος από το να πασχίζεις να γίνεις viral στα πρωινάδικα (και στα διάφορα άλλα).

Ο δρόμος του σεβασμού στον εαυτό σου, στη δουλειά σου, στο συνάνθρωπο και στην κοινωνία. Δεν είναι όλη η ζωή ένα like στα social media ή ένα βίντεο στις εκπομπές της (ούτως ή άλλως… για τα πανηγύρια σε συντριπτικό ποσοστό, δυστυχώς) ελληνικής τηλεόρασης. Δε μπορείς να βασίζεις την αναγνωρισιμότητά σου σε τσιρίδες, υστερίες, τσακωμούς (καμιά φορά και «στημένους») ώστε να μπεις στο περιεχόμενο εκπομπών που απλώς κοιτάζουν μέσα από την κλειδαρότρυπα.

«Ηθοποιός σημαίνει φως» όπως είχε γράψει ο Μάνος Χατζηδάκις και είχε ερμηνεύσει ο Δημήτρης Χορν. Για την ακρίβεια η σύνθεση της λέξεις οδηγεί στο ότι είναι αυτός που ποιεί το ήθος. Που φτιάχνει, που δημιουργεί ένα χαρακτήρα.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος λειτούργησε ανθρώπινα αλλά κι επαγγελματικά. Μα κυρίως διακριτικά. Αν έπιασε το μάθημα η κυρία Σταμάτη, καλό δικό της. Προφανώς θα μάθει να μη «μπουκάρει» στο stage κάθε φορά που δεν της αρέσει κάτι και πολύ περισσότερο να μη χρησιμοποιεί δικαιολογίες της πλάκας προκειμένου να μας βγάλει όλους τρελούς.

Υπάρχει κι άλλος τρόπος: Να αποχωρήσει και προφανώς να μην προτείνει σε όποιους τη ρωτήσουν, τη συγκεκριμένη παράσταση. Σαφώς πιο φυσιολογικό από το να μπουκάρει όπως η Σαπφώ Νοταρά στο γραφείο του… άτακτου διευθυντή (στην ταινία «Αχ αυτή η γυναίκα μου»).

Και βέβαια υπάρχει και ο τρόπος του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου. Που ΠΟΛΥ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ της εξήγησε ότι αποδοκιμάζει τη στάση της που ΠΡΟΣΕΒΑΛΕ το σύνολο των ηθοποιών αλλά και κάθε έννοια σάτιρας ή ελεύθερης έκφρασης. Και της έθεσε ευγενικά ένα δίλημμα: «Η αποχωρείς σαν κυρία και δεν το παίρνει κανείς χαμπάρι ή δε βγαίνω, άρα κάτσε να αντιμετωπίσεις το κοινό»!

Θα μας πείτε «μα μαθεύτηκε»! Λογικό να μαθευτεί με τόσους παρόντες. Το θέμα είναι ότι  Χαραλαμπόπουλος έκανε τα πάντα ώστε να γίνει η δουλειά χωρίς να φτιάξει ένα «σόου»! Κι αυτό τον τιμά, ως ηθοποιό και ως άνθρωπο.

Και ταυτόχρονα δείχνει σε όλους μας ότι υπάρχει τρόπος να φτιάξει αυτή η κοινωνία. Όχι από τη μανία για likes και viral πάντως. Αλλά από το σεβασμό που δείχνεις στον εαυτό σου, κατ’ αρχήν.

Είναι προφανές ότι η κυρία Σταμάτη πρέπει να αντιληφθεί πως υπάρχει ένα κόστος στις επιλογές και τις πράξεις μας. Αν θέλει βέβαια.

Αν όχι, υπάρχουν πολλοί Χαραλαμπόπουλοι εκεί έξω.

Exit mobile version