Ελληνοτουρκικά: Απελπισμένοι οι Τούρκοι για το μέλλον της Πολεμικής τους Αεροπορίας αφού θα χρειαστούν χρόνια για να καταφέρουν (σ.σ. αν τα καταφέρουν ποτέ) να φτιάξουν ένα αξιόλογο τουρκικό αεροπλάνο νέας γενιάς.
Για εσωτερική κατανάλωση οι Τούρκοι υποστηρίζουν πως δεν έχουν πάθει και… μεγάλη ζημιά με την αποβολή τους από το πρόγραμμα κατασκευής και αγοράς των αμερικανικών F-35, λόγω της αγοράς από την Άγκυρα των ρωσικών S-400, όμως η αλήθεια είναι άλλη.
Οι Τούρκοι είχαν επενδύσει το μέλλον τους στα F-35 και η αποβολή τους από το πρόγραμμα κατασκευής και αγοράς 100 τέτοιων μαχητικών έχει προκαλέσει τεράστιο πρόβλημα στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία, η οποία βλέπει το 80% των αεροσκαφών της να πετά στα όριά του.
Ο Μπουράκ Μπεκντίλ, ένας από τους κορυφαίους δημοσιογράφους της Τουρκίας, ο οποίος απολύθηκε πρόσφατα από την πιο γνωστή εφημερίδα της χώρας μετά από 29 χρόνια, επειδή έγραψε στο Gatestone τι συμβαίνει στην Τουρκία, είναι ξεκάθαρος.
Τα περί του τουρκικού μαχητικού νέας γενιάς «είναι παραμύθια που οι Τούρκοι λατρεύουν να ακούνε».
«Λίγοι Τούρκοι γνωρίζουν ότι η αεροδιαστημική μηχανική τους απέχει στην καλύτερη δεκαετία από την κατασκευή αεροσκαφών νέας γενιάς», σημειώνει ο γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος.
Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία (TAI) είχε ως στόχο να πετάξει το TF-X το 2023, στην εκατονταετία της Τουρκικής Δημοκρατίας. Τώρα όμως γίνεται λόγος για το 2025-2026 και αν αφού η συγκεκριμένη προθεσμία δεν θεωρείται από τους ειδικούς ρεαλιστική.
Την ίδια ώρα οι Τούρκοι στρατηγοί ξέρουν καλά πως η μετάβαση από νατοϊκά αεροσκάφη σε ρωσικά μετά από 70 χρόνια δεν είναι «σαν να αλλάζεις το αμερικανικό σου αυτοκίνητο υπέρ ενός ιαπωνικού».
Η κατασκευή μιας νέας επιχειρησιακής δομής, η τροποποίηση των αεροπορικών βάσεων, των νέων συστημάτων επισκευής, συντήρησης και συντήρησης θα είναι πολύ δαπανηρή, χρονοβόρα και τεχνολογικά δύσκολη.
Η Τουρκία εξακολουθεί να εκβιάζει τις ΗΠΑ (και τους συμμάχους του ΝΑΤΟ) ότι μπορεί να επιλέξει ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος, το Su-57, για παράδειγμα, σε περίπτωση που αισθάνεται ότι απειλείται από την έλλειψη μαχητικών αεροσκαφών νέας γενιάς. Αυτό όμως είναι μπλόφα, σημειώνει το gatestoneinstitute.org.
Η παρουσία των ελληνικών Rafale είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για την Τουρκία, το οποίο δεν θα φανεί σήμερα ή αύριο αλλά σε βάθος 3-4 ετών η απόσταση Ελλάδας – Τουρκίας στον αέρα θα είναι τεράστια.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι Τούρκοι έσπευσαν να ενεργοποιήσουν την συμφωνία με το Κατάρ, ώστε να σταθμεύουν για πέντε χρόνια καταριανά Rafale στην Τουρκία.
Οι Τούρκοι θέλουν να μάθουν τα Rafale για να ξέρουν όχι πως να να τα αντιμετωπίσουν, αλλά τι να περιμένουν.
Θυμίζουμε πως αγνώστου εθνικότητας Rafale διέλυσαν το καλοκαίρι δύο φορές τουρκική βάση στην Λιβύη, με την τουρκικη αεράμυνα να μην καταφέρνει να τα αντιμετωπίσει καμία φορά.
Turkey is blackmailing the U.S. (and NATO allies) that it may opt for a Russian fighter jet, the Su-57, for instance, in case it feels threatened by the lack of a new generation fighter aircraft. https://t.co/cnvM8RbUoS
— Gatestone Institute (@GatestoneInst) July 5, 2021
Διαβάστε επίσης:
Ελληνοτουρκικά: Ας κουβαλάνε πατάτες οι Τούρκοι με τους S-400 λένε οι Ρώσοι
Ελληνοτουρκικά: Τούρκος αποκάλυψε το σχέδιο με τα Rafale του Κατάρ κατά της Ελλάδας
Ελληνοτουρκικά: Απελπισμένοι οι Τούρκοι για το μέλλον της Πολεμικής τους Αεροπορίας – Ό, τι γίνει τώρα