Ελληνοτουρκικά: Βγήκαν ξανά τα ελληνικά υποβρύχια – Άγχος στην Άγκυρα
Ελληνοτουρκικά: Βγήκαν ξανά τα ελληνικά υποβρύχια στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, με φόντο την τουρκική δραστηριότητα.Ελληνοτουρκικά: Βγήκαν ξανά τα ελληνικά υποβρύχια στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, με φόντο την τουρκική δραστηριότητα στην περιοχή του Κεντρικού Αιγαίου.
Το τουρκικό ερευνητικό – υδατογραφικό Τσεσμέ, κάνει έρευνες στο Κεντρικό Αιγαίο, με πληροφορίες να θέλουν πως καταγράφει το ανάγλυφο του βυθού, ώστε να έχουν εικόνα τα τουρκικά υποβρύχια.
Το τουρκικό υπερσύγχρονο πλοίο έρευνας και διάσωσης TCG Alemdar A582, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «διάσωσης υποβρυχίων», όταν αυτά δεν μπορούν να αναδυθούν και διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για υποθαλάσσιες έρευνες πλέει προς το Τσεσμέ.
Οι Τούρκοι φέρουν βαρέως την ήττα τους το καλοκαίρι στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Το Τσεσμέ με την… πρόφαση της χαρτογράφησης του βυθού για την δημιουργία χαρτών για την ναυσιπλοϊα, στην ουσία θέλει να αποτυπώσει το ανάγλυφο του βυθού, ώστε να μην την… πατήσουν ξανά τα τουρκικά υποβρύχια, τα οποία δεν τολμούσαν να βγουν στο Αιγαίο το περασμένο καλοκαίρι.
Η Άγκυρα δεν ξέχασε τα χουνέρια που πέρασε το καλοκαίρι από τους Έλληνες, έτσι προετοιμάζεται για το μέλλον.
Ποτέ δεν κατάφεραν οι Τούρκοι να βρουν τα ελληνικά υποβρύχια, έτσι δεν θέλουν να την… ξαναπατήσουν.
Πολλές ήταν οι επιτυχίες των Ελλήνων επί των Τούρκων στον ουρανό καθώς και πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, από την αρχή της ελληνοτουρκικής κρίσης το καλοκαίρι έως και σήμερα.
Όπως διαπίστωσε και ο πιο δύσπιστος, το επιχειρησιακό επίπεδο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων παραμένει υψηλό, με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία να καθηλώνουν τους Τούρκους όπου χρειάστηκε.
Αυτό επίσης που διαπιστώθηκε τις ημέρες τη κρίσης, έως και σήμερα, είναι πως τα ελληνικά υποβρύχια και ειδικά τα τύπου 214 «Παπανικολής» αποτελούν έναν μόνιμο πονοκέφαλο για την Τουρκία.
Οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις προσπάθησαν πολλές φορές να βρουν τα ελληνικά υποβρύχια όμως αυτό στάθηκε αδύνατο.
Μάλιστα τα τουρκικά υποβρύχια πέρασαν δύσκολες ώρες από τους Έλληνες διώκτες τους όσες φορές προσπάθησαν να κάνουν επίδειξη σημαίας κοντά σε κάποια ελληνική ακτή.
Σε κάποιες περιπτώσεις το χουνέρι των Τούρκων έκανε και γύρο του κόσμου.
Αυτό που δεν κατάφεραν οι Τούρκοι είναι όχι να βρουν τα ελληνικά υποβρύχια, αλλά να βρουν τα «καρτέρια» τους, δηλαδή τις κρυψώνες όπου αθόρυβα περιμένουν τους Τούρκους για να τους πλήξουν.
Τα «καρτέρια» αυτά παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό με τους Τούρκους να πονοκεφαλιάζουν κάθε φορά που βγάζουν τα πολεμικά πλοία τους από τα λιμάνια.
Ουσιαστικά βαδίζουν στο άγνωστο, μην έχοντας εικόνα που μπορούν να τους πλήξουν οι Έλληνες.
Τα 214 αποτελούν τα καλύτερα υποβρύχια του τύπου τους στον κόσμο.
Η Ελλάδα μπορεί βάσει τη σύμβασης που έχει με τους Γερμανούς να ενεργοποιήσει την αγορά άλλων έξι 214 (2+2+2) όμως η πλάτες της Γερμανίας στην Τουρκία και η αγορά από την Άγκυρα έξι γερμανικών τύπου 214 έχει εξοργίσει την Αθήνα.
Τα ελληνικά 214 διορθώθηκαν στην Ελλάδα, όμως οι άνθρωποι που δούλεψαν πάνω σ’ αυτά έχουν πλέον αποχωρήσει από τα ελληνικά Ναυπηγεία.
Έτσι η κατασκευή των άλλων γερμανικών υποβρυχίων δεν θα είναι εύκολη υπόθεση αφού θα πρέπει να εκπαιδευτεί και το προσωπικό των ναυπηγείων.
Αξίζει να αναφερθεί πως οι Τούρκοι όπλισαν με τορπίλες τα νέα τους αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας P-72 ώστε να δείξουν πως μπορούν να βυθίσουν τα 214.
Τα τουρκικά P-72 διαθέτουν προηγμένο σύστημα ραντάρ, μέτρα ηλεκτρονικής υποστήριξης, συστήματα ακουστικής επεξεργασίας και ικανότητα μεταφοράς και πυροδότησης τορπιλών MK46 και MK54.
Ήδη ένα τέτοιο αεροπλάνο έχει παραδοθεί στο τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό και μέσα στο 2021 θα παραδοθούν δύο ακόμα αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας και ένα αεροσκάφος γενικής χρήσης.
Έξι συνολικά P-72 κατασκευάζει η Τουρκία.
Η… σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τους Τούρκους ήταν η παρουσία του ελληνικού υποβρυχίου «Νηρεύς» στο λιμάνι του Καστελόριζου, όταν οι Τούρκοι το έψαχναν στην Ρόδο.
Το υποβρύχιο, μόλις αναδύθηκε στο λιμάνι αποθεώθηκε από τους κατοίκους του Καστελορίζου.
Σύμφωνα με τους Τούρκους, η μηχανική σάρωση του Radar Ocean Master 400 μπορεί να ανιχνεύσει ένα περισκόπιο υποβρυχίου από υψόμετρο 1.000 ποδιών και 55 χλμ., σε κατάλληλες καιρικές συνθήκες. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει περιπολικό σκάφος σε μια περιοχή 100 τετραγωνικών μέτρων από υψόμετρο 6.000 ποδιών και απόσταση περίπου 166 χλμ.
Διαβάστε επίσης:
Ελληνοτουρκικά: ΣΟΚ των Τούρκων με τους δέκα ισραηλινούς δολοφόνους M-346 στην Ελλάδα
Τσεσμέ: Eπιβεβαίωση Sportime – Χαρτογράφηση για τα τουρκικά υποβρύχια κάνουν ο Τούρκοι
Ελληνοτουρκικά: Βγήκαν ξανά τα ελληνικά υποβρύχια – Άγχος στην Άγκυρα