Φρεγάτες: Έτσι θα είναι οι ελληνικές κορβέτες Gowind της Naval Group – Πουλάνε σαν τρελές
Μετά τις φρεγάτες Belharra η Naval Group βάζει μπροστά και για τις Gowind.Φρεγάτες: Έτσι θα είναι οι ελληνικές κορβέτες Gowind της Naval Group με την πρώτη να εγκαινιάζεται για το ναυτικό των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Η γαλλική ναυπηγική εταιρεία Naval Group ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την πρώτη κορβέτα Gowind για το Ναυτικό των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ).
Η τελετή καθέλκυσης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, παρουσία του Σεΐχη Σαΐντ μπιν Χαμντάν αλ Ναγιαν, αναφέρει το navalnews.com.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα παρήγγειλαν το 2019 δύο κορβέτες Gowind να κατασκευαστούν στη Γαλλία από τη Naval Group.
Η κορβέτα πρώτη που λανσαρίστηκε την Παρασκευή ονομάζεται Bani Yas (P110).
Η δεύτερη κορβέτα δρομολογείται για τον επόμενο χρόνο.
Στο δελτίο τύπου της, η Naval Group εξηγεί ότι θα εκπαιδεύσει τα πληρώματα του Ναυτικού των ΗΑΕ, από τη βασική χρήση του πλοίου έως την επιχειρησιακή χρήση του.
Αυτή η εκπαίδευση θα ξεκινήσει από τη Γαλλία και θα συνεχιστεί στον Αραβικό Κόλπο.
«Έχουμε την τιμή να καλωσορίσουμε στελέχη των ΗΑΕ στο ναυπηγείο μας για να παρακολουθήσουμε την καθέλκιση της πρώτης κορβέτας Gowind. Αυτά τα δύο πλοία θα παρέχουν στο Ναυτικό των ΗΑΕ νέες ναυτικές δυνατότητες», ανέφερε ο Αλέν Γκιγιού, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Naval Group.
Ο κ. Γκιγιού στάθηκε στις δηλώσεις του στις υπερσύγχρονες δυνατότητες που παρέχει στους πελάτες της Naval Group η «ενσωμάτωση όπλων και αισθητήρων μέσω του συστήματος διαχείρισης μάχης SETIS (CMS)».
Η κορβέτα Gowind 2500 έχει μήκος 102 μέτρα, μέγιστο πλάτος 16 μέτρα και βύθισμα 5,4 μέτρα. Το εκτόπισμα σε πλήρες φορτίο είναι περίπου 2.800 τόνοι. Η κορβέτα επανδρώνεται από πλήρωμα 65 ναυτών και τα καταλύματα επί του σκάφους μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 15 κομάντος.
Η πρώτη σύμβαση για την απόκτηση τεσσάρων κορβετών Gowind 2500 (με δυνατότητα επιλογής για άλλες δύο) από την Αίγυπτο υπεγράφη λίγο πριν τις 3 Ιουνίου 2014 έναντι 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, ποσό που δεν περιελάμβανε τα οπλικά συστήματα.
Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε μεταξύ 1,5 και 1,7 δισ. ευρώ.
Μετά την Αίγυπτο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα υπέγραψαν σύμβαση στις 25 Μαρτίου 2019 για 750 εκατομμύρια ευρώ για δύο κορβέτες τύπου Gowind 2500 με επιλογές για άλλες δύο, που θα κατασκευαστούν σε συνεργασία με το τοπικό ναυπηγείο Abu Dhabi Ship Building Company (ADSB).
Οι κορβέτες αυτές θα είναι εξοπλισμένες με το σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS της Naval Group, πυραύλους Exocet της MBDA, καθώς και τους πύραυλους Evolved Sea Sparrow της Raytheon.
Οι ρουμανικές αρχές ανακοίνωσαν τον Ιούλιο του 2019 την επιλογή της Naval Group για το πρόγραμμα κατασκευής τεσσάρων νέων κορβετών πολλαπλών αποστολών Gowind.
Οι κορβέτες Gowind (σ.σ.3+1) έχουν προταθεί και στην Ελλάδα.
Η Αθήνα ίσως αποφασίσει την απόκτηση ενός μεγαλύτερου πλοίου από αυτά των Αιγυπτίων και των Εμιρετιανών.
Nα σημειωθεί ότι Belharra και Gowind συνεργάζονται αγαστά αφού μοιράζονται τα ίδια συστήματα.
Tην ίδια ώρα, όπως φαίνεται και από τους χρόνους παράδοσης των αιγυπτιακών και των εμιρετιανών κορβετών, οι χρόνοι των Γάλλων είναι πολύ σφιχτεί, μία παράμετρος που ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Ελλάδα.
Το 2026 οι Gowind θα βρίσκονται στις τάξεις του ελληνικού Π.Ν., όταν τα πλοία του ανταγωνισμού θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο (σ.σ έως πολύ… περισσότερο χρόνο) έγραφε ήδη από τον Οκτώβριο το Sportime.
Η διαπραγμάτευση για τις νέες ελληνικές κορβέτες συνεχίζεται με τους Γάλλους, με την Ελλάδα να πρέπει να πληρώσει μέσα στον μήνα 1,2 δισ. ευρώ για τις Belharra.
Η Naval Group να έχει δηλώσει πως δεν προλαβαίνει εντός των ημερομηνιών παράδοσης να βάλει στις νέες ελληνικές φρεγάτες το απαραίτητο για την Αθήνα RIM-116 RAM, μία εξέλιξη που έχει «ανοίξει» την διαπραγμάτευση με το Παρίσι.