ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Φρεγάτες: Γαλλική πρόταση σε 9 σελίδες PDF χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά για πλοία 500 εκατ. το ένα;

Φρεγάτες: Γαλλική πρόταση δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη σε 9 σελίδες PDF, στα ελληνικά, χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά για πλοία 500 εκατ. το ένα;

Φρεγάτες: Γαλλική πρόταση σε 9 σελίδες PDF χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά για πλοία 500 εκατ. το ένα;
Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Φρεγάτες: Γαλλική πρόταση δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη σε 9 σελίδες PDF, στα ελληνικά, χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά για πλοία 500 εκατ. το ένα;

Περίεργο.

Αν βρισκόμασταν στα τέλη Μαΐου θα είχε κάποια λογική η διαρροή της γαλλικής πρότασης.

Σήμερα, την ώρα που Ισπανοί και Βρετανοί σε πρώτο χρόνο και Ολλανδοί σε δεύτερο έχουν βάλει… δύσκολα στους Γάλλους μοιάζει κάπως περίεργο να διακινείται αυτή η περουσίαση της γαλλικής πρότασης.

Δεν λέει κανείς ότι οι Γάλλοι δεν δίνουν καλά πλοία.

Οι Belharra είναι μαζί με τις ισπανικές F110 και τις βρετανικές Type 31 στις τρεις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των ναυάρχων, όμως φαντάζει περίεργο η πρόταση να είναι τόσο… προσβάσιμη στον συγκεκριμένο χρόνο.

Έχουμε ακόμα αρκετό δρόμο για την τελική επιλογή.

Είπαμε πως στο Πολεμικό Ναυτικό σκέφτονται και… ξανασκέφτονται το «πάντρεμα» με τα γαλλικά όπλα των Belharra.

Τα συγκεκριμένα υπερπλοία έχουν πολύ καλό γαλλικό τεχνολογικό εξοπλισμό και οπλισμό για το σήμερα.

Πατήστε στο λινκ παρακάτω για να δείτε όλη την γαλλική πρόταση:

Γαλλική πρόταση Belharra

Φρεγάτες: Γαλλική πρόταση σε 9 σελίδες PDF χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά για πλοία 500 εκατ. το ένα;

Στον τελικό… βρίσκονται οι Belharra και οι F110 με αουτσάιντερ την Type 31, με την πρόταση των Ισπανων περιπλέκει τα πράγματα.

Η ισπανική πρόταση αφορά σε πλοία επόμενης γενιάς.

Τα ραντάρ και τα συστήματα που δίνουν οι Ισπανοί είναι τα καλύτερα της αγοράς ενώ και σε θέματα διαχείρισης μάχης η F110 θεωρείται τοπ πλατφόρμα.

Η σύγκριση των F110 με τις γαλλικές Belharra είναι αναπόφευκτη.

Oι F110 αν και διαθέτουν καλύτερα ραντάρ και συστήματα διαχείρισης μάχης υπολείπονται των Belharra στους αντιαεροπορικούς πυραύλους.

Οι γαλλικοί Aster 30 τους οποίους διαθέτουν οι Γάλλοι στην Ελλάδα θεωρούνται καλύτεροι, διότι αν και στην εμβέλειά τους υπολείπονται των SM2 έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα (σ.σ. περισσότερα Mach) το οποίο σημαίνει γρηγότερη εμπλοκή προς τον στόχο.

Την ίδια ώρα, συνήθως οι SM2 έχουν τακτική εμπλοκής με δύο βλήματα.

Οι Αμερικανοί εκτοξεύουν προς τον κάθε στόχο δύο βλήματα ενώ οι Γάλλοι εκτοξεύουν ένα βλήμα ανά στόχο.

Οι Aster 30 διαθέτουν περισσότερα g άρα και καλύτερη ευελιξία και άλλα.

Oι Belharra διαθέτουν βλήματα cruise όπως οι Scalp NAVAL. Mέχρι στιγμής πρόβλεψη για πυραύλους cruise στις F110 δεν υπάρχει (σ..σ. πχ. Tomahawk).

Στη σύγκριση των πυραύλων επιφανείας – επιφανείας Harpoon των Ισπανών με τους Exoset των Γάλλων, θεωρούνται από πλλούς κατώτεροι οι Harpoon. Αν και έχουν το ίδιο βεληνεκές, οι Exoset μπορούν να «χτυπήσουν» ευκολότερα στόχους και στην ξηρά. Η καθοδήγηση τους είναι τέτοια ώστε να διευκολύνει το πλήγμα παράκτιων στόχων.

Δεν διαφεύγει από τους αξιωματούχους του Πολεμικού Ναυτικού το γεγονός ότι η επιλογή των Belharra έχει ένα σημαντικό desavantage.

Με την επιλογή των γαλλικών φρεγατών το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό «παντρεύεται» τα γαλλικά όπλα, αφού σε όλα τα γαλλικά πολεμικά πλοία η διασύνδεση και η τεχνολογία μπορούν να είναι μόνο γαλλικά.

Αντίθετα, έχουμε δει να μπαίνουν σε αμερικανικά και ευρωπαϊκα πλοία και οπλικά συστήματα άλλων χωρών, όπως οι ΝSM.

Όλες οι τελευταίας τεχνολογίας φρεγάτες παίρνουν αμερικανικά και δυτικοευρπωαϊκά όπλα όπως οι NSM, αντίθετα τα γαλλικά πολεμικά πλοία παίρνουν μόνο γαλλικά όπλα.

Οι Arrowhead 140 διαθέτουν μέσες άκρες αυτά που επιθυμεί το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Πρόκειται για «σπαστές» φρεγάτες που παίρνουν τον οπλισμό που θεωρείται ιδιανικός για το ελληνικό Π.Ν., όπως SM2 και Harpoon.

Στα ατού της βρετανικής πρότασης θεωρούνται τα πλοία ενδιάμεσης λύσης Type 23 (σ.σ. μπορεί να μην είναι μόνο αυτά), διότι ο βρετανικός στόλος ανανεώνεται συνεχώς και έχει πολλά… καλούδια για το ελληνικό Π.Ν.

Οι Βρετανοί είναι διατεθιμένοι και αυτοί για μεταφορά τεχνογνωσίας και τελευταίας τεχνολογίας στα ελληνικά ναυπηγεία ενώ ο χρόνος ναυπήγησης των βρετανικών φρεγατών είναι πολυ μικρός.

H βρετανική πρόταση είναι το μεγάλο αουτσάιντερ με καλές προοπτικές λόγω και της καλής πρότερης συνεργασίας που είχαν οι δύο χώρες στο παρελθόν, με τις πυραυλάκατους Super Vita

Διαβάστε επίσης:

Ελληνοτουρκικα – Φρεγάτες: Στον τελικό Belharra και F110 με αουτσάιντερ την Type 31

Μαρία Ζαχάροβα: Δεν υπάρχει εναλλακτική για την Συνθήκη του Μοντρέ

Exit mobile version