Φρεγάτες: H Αθήνα παίρνει και Belharra και τις αμερικανικές ΜΜSC υποστηρίζει η Banca Akros, η οποία επιβεβαίωσε την σταθερή βαθμολογία στη μετοχή της Fincantieri.
Η Αθήνα πρόκειται να κλείσει οριστικά την υπόθεση για τις νέες φρεγάτες της με τη Naval Group, τον αντίπαλο της Fincantieri, με την είδηση να έχει «σημαντικό αντίκτυπο» στις μετοχές της ιταλικής εταιρείας.
Η μετοχή του ναυπηγικού ομίλου της Τεργέστης υποχώρησε ελαφρά το πρωί της Παρασκευής 0,607 (-0,33%), μετά γαλλικά δημοσιεύματα που ήθελαν Αθήνα και Παρίσι να οριστικοποιούν την συμφωνία τους.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τους αναλυτές της Banca Akros «το γεγονός ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει με τη Γαλλία και τη Naval Group για τις φρεγάτες Fdi δεν σημαίνει ότι δεν θα συνεχίσει (να συζητά) τα σχέδια των Ηνωμένων Πολιτειών ή της Fincantieri».
«Πιστεύουμε ότι κάτι θα γίνει σε αυτό το μέτωπο τις επόμενες λίγες εβδομάδες ή μήνες», συμπληρώνουν.
Όπως γράφει το ιταλικό χρηματοοικονομικό σάιτ milanofinanza.it, η Lockheed Martin αναμένεται να αναβαθμίσει τις ελληνικές φρεγάτες κατηγορίας Meko και να πουλήσει ή και να παραχωρήσει τέσσερις Multi-Mission Surface Combatant (ΜMSC) στο ελληνικό πολεμικό Ναυτικό.
Τονίζεται επίσης ότι μετά την περίπτωση των αγγλοαμερικανικών υποβρυχίων στην Αυστραλία, «η γεωπολιτική αναμέτρηση μεταξύ Παρισιού και Ουάσιγκτον, στην οποία εμπλέκεται έμμεσα ο όμιλος της Τεργέστης, δεν έχει τελειώσει».
Θυμίζουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2019, η Lockheed Martin, σε συνεργασία με τη Fincantieri Marinette Marine, υπέγραψε σύμβαση 1,96 δισ. δολαρίων για τον σχεδιασμό και την κατασκευή τεσσάρων MMSC που παραγγέλθηκαν από το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας.
Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στο ναυπηγείο της Fincantieri στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ.
Οι αμερικανικές, Fort Worth, Detroit και Little Rock αναμένεται να παροπλιστούν από τις ΗΠΑ στις 31 Μαρτίου ενώ η Freedom έχει παροπλιστει από τον Σεπτέμβριο του 2021 (συνολικά τέσσερα πλοία).
Το 2010 η πρώτη αμερικανική MMSC (Freedom), από την οποία πήρε και το όνομά του ο τύπος των συγκεκριμένων πλοίων σχεδόν καταστράφηκε μηχανολογικά όταν μπήκε θαλασσινό νερό στο αεριοστρόβιλο του πλοίου.
Το 2016, το δεύτερο παράκτιο πολεμικό πλοίο κλάσης Freedom, USS Fort Worth, καθηλώθηκε σε προβλήτα της Σιγκαπούρης λόγω προβλήματος.
Το 2015, το επόμενο παράκτιο μαχητικό πλοίο κατηγορίας Freedom, το USS Milwaukee (LCS 5), χάλασε πλησιάζοντας στο ναυπηγείο Marinette του Ουισκόνσιν.
Το τέταρτο παράκτιο πολεμικό πλοίο της κατηγορίας Freedom, το USS Detroit (LCS 7), «κατέρρευσε» τον Ιούλιο του 2020, όταν έχασε όλη την ισχύ των κινητήρων του και επέστρεψε με ρυμουλκό στο λιμάνι.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο πλοίο είχε πάθει όλα τα προβληματα που είχαν πάθει τα τρία προηγούμενα μαζί.
Tα τέσσερα αμερικανικά MMSC στα οποία αναφέρονται οι Ιταλοί για πιθανή αγορά από την Αθήνα, προφανώς και αφορούν στο πρόγραμμα των νέων ελληνικών κορβετών, όπου οι Αμερικανοί επανεμφανίζονται με τις MMSC αλλά αυτή τη φορά ως κορβέτες – μικρές φρεγάτες.
Διαβάστε επίσης:
Toυρκία: Με κινούμενα σχέδια θέλουν να νικήσουν τα ελληνικά Rafale και Viper;
Φρεγάτες: Πέντε τελικά θα είναι οι νέες κορβέτες αντί για 3+1;