ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Φρεγάτες: Η δεύτερη αμερικανική πρόταση δεν έχει ακουστεί πολύ και αυτό της δίνει πόντους

Φρεγάτες: Η δεύτερη αμερικανική πρόταση βγήκε στην δημοσιότητα αρχικά από ελληνοαμερικάνο που επικοινώνησε με το armyvoice.

Φρεγάτες: Η δεύτερη αμερικανική πρόταση βγήκε στην δημοσιότητα αρχικά από ελληνοαμερικάνο που επικοινώνησε με το armyvoice.
Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Φρεγάτες: Η δεύτερη αμερικανική πρόταση βγήκε στην δημοσιότητα αρχικά από ελληνοαμερικάνο που επικοινώνησε με το armyvoice.

Η πρόταση αυτή, αν και δεν φαίνεται να προκρίνεται από την αμερικανική κυβέρνηση, έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με την πρόταση των Αμερικανών της Lockheed Martin για τις MMSC.

Το πλεονέκτημα την πρότασης αυτής είναι, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, ότι δεν έχει… ακουστεί.

Συνήθως, όπως έλεγαν οι συγκεκριμένες πηγές στο Sportime, οι προτάσεις που έρχονται χωρίς πολλές φανφάρες είναι και οι πιο ουσιαστικές.

Τέτοιες προτάσεις να πούμε πως ήταν η Ολλανδική και η Βρετανική, ενώ πολλοί περιμένουν ισχυρή απάντηση και από την Γερμανία.

Οι αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού είχαν να πουν για τον επαγγελματισμό των Ολλανδών και των Βρετανών.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές η Ολλανδική πρόταση, μαζί με την γαλλική είναι στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των ναυάρχων.

Η βασική διαφορά των δύο προτάσεων είναι η απείρως καλύτερη πρόταση των Ολλανδών στα πλοία ενδιάμεσης λύσης, μία διαφορά που στο τέλος μπορεί να κρίνει το νικητή.

Οι Βρετανοί δίνουν ως πλοία ενδιάμεσης λύσης τις Type 23 ενώ οι πρόταση των Ολλανδών αφορά σε δύο προσφάτως εκσυγχρονισμένες φρεγάτες πολλαπλών αποστολών κλάσης Karel Doorman (M), δηλαδή τα νεότερα «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών S.

Οι Ολλανδοί προσφέρουν στην Ελλάδα τα πλοία HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο ολλανδικό Ναυτικό το Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.

Οι Γάλλοι σχετικά με τα πλοία ενδιάμεσης λύσης πάγωσαν το Π.Ν. όταν αποφάσισαν να δώσουν τα παλιά πλοία Jean Bart και Latouche-Tréville, εν αναμονή της κατασκευής τεσσάρων νέων γαλλικών φρεγατών τύπου FDI.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω η δεύτερη αμερικανική πρόταση (σ.σ. 8η στη σειρά) ήρθε από το… πουθενά.

Συγκεκριμένα πρόκειται για παλαιότερη πρόταση των Αμερικανών, η οποία όμως φαίνεται πως δεν προωθείται ζεστά από την αμερικανική κυβέρνηση. Για την ώρα, γιατί όλα αυτά μπορεί να αλλάξουν από στιγμή σε στιγμή.

Οι Αμερικανοί φαινεται πως προτιμούν να προωθήσουν την πρόταση της Lockheed Martin αφού η πρόταση της Gibbs & Coxx είχε επαναληφθεί στην Ελλάδα το 2019 όμως τότε δεν είχε σταλεί ούτε LOR από την Ελλάδα.

Η Gibbs & Coxx είχε προσπαθήσει να πάρει των διαγωνισμό και των νέων αμερικανικών φρεγατών, όμως προτιμήθηκε και στις ΗΠΑ η πόταση της Lockheed Martin για τις ΜΜSC.

Σύμφωνα με τον Νaval Αnalyses η Gibbs & Coxx προσφέρει ως ενδιάμεση λύση τέσσερις (4) κορβέτες νέου σχεδιασμού.

Δεν έχει διαρρεύσει ο οπλισμός των πλοίων στη νέα αμερικανική πρόταση και εκεί μπορεί να κρύβονται εκπλήξεις.

Να πούμε ότι και η πρόταση των Ισπανών για τις F110 κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική, όμως οι καλές σχέσεις Μαδρίτης και Άγκυρας και η έλλειψη στήριξης των Ισπανών στην Ελλάδα στις πρόσφατες επιθετικές κινήσεις της Τουρκίας βάζουν την Αθήνα σε δεύτερες σκέψεις αναφορικά με το μέλλον της συγκεκριμένης πρότασης.

Διαβάστε επίσης:

Τουρκία: Σοκ στην Άγκυρα – Οι Κούρδοι ξεκίνησαν τις διαδικασίες για ανεξάρτητο κράτος

Φρεγάτες: Το κόλλημα για την πρόταση των Ισπανών – Γάλλοι και Ολλανδοί περιμένουν τις ΗΠΑ

Φρεγάτες: Η δεύτερη αμερικανική πρόταση δεν έχει ακουστεί πολύ και αυτό μετράει

Exit mobile version