Φρεγάτες: Ψάχνουν αλλαγή ονόματος των LCS σε Super Corvette για να μην καούν οι MMSC – Tι προτείνει ο πρώην Γραμματέας του Αμερικανικού Ναυτικού, Kenneth Braithwait.
Ο Kenneth Braithwait πρότεινε την αλλαγή ονομασίας των πλοίων LCS (Littoral Combat Ship) σε «Σούπερ Κορβέτα», γράφει το military.com.
Σύμφωνα με το δημοσιεύματα, ο Braithwaite θεωρεί ότι ένας λόγος που τα LCS έχουν κακό όνομα είναι και το όνομα τους: «Τα LCS είναι στην πραγματικότητα κορβέτες», δήλωσε.
Δεδομένης της υποψηφιότητας των MMSC, που είναι έκδοση των LCS, στο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων φρεγατών της Ελλάδας, τα σχόλια του Braithwaite έχουν ενδιαφέρον, ιδιαίτερα η παραδοχή ότι τα πλοία θα έπρεπε να αποκαλούνται κορβέτες και όχι φρεγάτες, σημειώνει το defencereview.gr.
Bέβαια να τονίσουμε πως με την αλλαγή του ονόματος δεν θα… φύγουν τα όποια προβλήματα έχουν εντοπιστεί στα κιβώτια συγκεκριμένα πλοία.
Το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό «πάγωσε» τις παραλαβές των πλοίων του τύπου μέχρι να λυθεί το πρόβλημα.
Όμως, θα χρειαστούν δοκιμές, που θα πάρουν μήνες, και το πρόβλημα των MMSC θα λυθεί σε τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα αποκτήσει οκτώ MMSC λένε οι Ισραηλινοί από την Lockheed Martin αναφέρει ισραηλινό σάιτ.
Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, Lockheed Martin ανέφερε ότι τα πλοία θα μπορούσαν να παραχθούν στην Ελλάδα.
Η MMSC είναι, γράφουν οι Ισραηλινοί μια παραλλαγή του αμερικανικού ναυτικού Littoral Combat Ship (LCS). Το LCS είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Διαχείρισης Μάχης που προέρχεται από την Aegis, γράφει το i-hls.com.
Αυτά τα πολεμικά πλοία είναι διαλειτουργικά με ελικόπτερα MH-60R και εκσυγχρονισμένες φρεγάτες κατηγορίας MEKO.
Αν το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται περισσότερες δυνατότητες κατά αέρος ή υποβρυχίων, ο σχεδιασμός του πλοίου μπορεί να τροποποιηθεί για να καλύψει αυτές τις ανάγκες.
Όπως τονίζεται μία MMSC είναι ικανή να μεταφέρει όπλα που θα αλλάξει τις ισορροπίες υπέρ της Ελλάδας στην περιοχή.
«Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει ήδη επενδύσει σε σημαντικές δυνατότητες στον στόλο του και το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα επωφεληθεί από μια ποικιλία οπλικών συστημάτων και αισθητήρων που έχουν ήδη ενσωματωθεί στις MMSC», ανέφερε σε δήλωσή της η εταιρεία.
Το MMSC βασίζεται στο σκάφος 118 μέτρων Littoral Combat Ship, και θα χρησιμοποιεί το ίδιο συνδυασμένο σύστημα κίνησης ντίζελ και αερίου. Το σκάφος έχει εύρος 5.000 ναυτικών μιλίων και μπορεί να φτάσει ταχύτητες άνω των 30 κόμβων (34,5 mph).
Χρησιμοποιεί το COMBATSS-21 Combat Management System, που δημιουργήθηκε από τη βιβλιοθήκη του Aegis Combat System, σύμφωνα με το defenseworld.net.
Πάντως στην Ελλάδα ήρθε και η όγδοη πρόταση, αυτή των Αμερικανών της Gibbs & Coxx – Είναι η ίδια πρόταση των Αμερικανών από 2019.
Οι Αμερικανοί φαινεται πως προτιμούν να προωθήσουν την πρόταση της Lockheed Martin αφού η πρόταση της Gibbs & Coxx είχε επαναληφθεί στην Ελλάδα το 2019 όμως τότε δεν είχε σταλεί ούτε LOR από την Ελλάδα.
Η Gibbs & Coxx είχε προσπαθήσει να πάρει των διαγωνισμό και των νέων αμερικανικών φρεγατών, όμως προτιμήθηκε και στις ΗΠΑ της Lockheed Martin ΜΜSC.
Σύμφωνα με τον Νaval Αnalyses η Gibbs & Coxx προσφέρει ως ενδιάμεση λύση τέσσερις (4) κορβέτες νέου σχεδιασμού.
Τα πλοία ενδιάμεσης λύσης καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι αφού και οι Γερμανοί μπήκαν γερά στην διεκδίκηση της πώλησης των τεσσάρων νέων ελληνικών φρεγατών.
Οι Γάλλοι με τις Belharra, οι Βρετανοί με τις Type 31, oι Ολλανδοί με τις S και οι Ισπανοί με τις F110 έχουν καταθέσει τις πιο ικανοποιητές προτάσεις (σ.σ. οι Αμερικανοί έχουν μείνει επιχειρησιακά πίσω αλλά δεν είναι γνωστό ποια θα είναι η πολιτική απόφαση).
Τώρα αυτό που μελετούν στο Πολεμικό Ναυτικό είναι τα πλοία ενδιάμεσης λύσης. Τα οποία διαθέτουν όλες οι προτάσεις αλλά των Βρετανών και των Ισπανών φαίνεται να υπερτερούν.
Οι Ισπανοί ήρθαν με πρόταση και για πλοία ενδιάμεσης λύσης, δίνοντας 2 φρεγάτες Α3000, τις οποίες επίσης προτείνουν να ναυπηγηθούν εάν το επιθυμεί η Ελλάδα στα ναυπηγεία Ελευσίνας.