«Στις 4 Νοεμβρίου 1998, ο Υποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Παρούσης έχασε τη ζωή του όταν το αεροσκάφος Mirage 2000, του οποίου ήταν κυβερνήτης, έπεσε κοντά στο αεροδρόμιο της Τανάγρας.»
Ανατρέχοντας σε άρθρο εκείνης της εποχής από tanea.gr, διαβάζουμε: «Ο γιος του συμπλήρωσε χθες τον πρώτο χρόνο της ζωής του. Ο πιλότος του Μιράζ 2000, υποσμηναγός Νίκος Παρούσης, δεν πρόλαβε να χαρεί τα πρώτα γενέθλια του παιδιού του.
ΘΥΣΙΑΣΘΗΚΕ για να σώσει ένα ολόκληρο το Σχολείο ,αλλά και ένα χωριό από την τρομερή καταστροφή.
Με τιμές που ταιριάζουν σε έναν ήρωα οδηγήθηκε χθες στην τελευταία του κατοικία ο ηρωικός πιλότος, που βρήκε τραγικό θάνατο προχθές το πρωί όταν συνετρίβη το αεροπλάνο.»
Σύμφωνα με ομιλία του Σμηνάρχου (ε.α.) Δημήτρη Τσουκνίδα: «…Ο Νίκος Παρούσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972.
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1991 και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1995 με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε στην 114 Πτέρυγα Μάχης (Τανάγρα) ως Χειριστής αεροσκαφών Mirage 2000.
Στις 4 Νοεμβρίου του 1998 το μοιραίο Mirage, με ένα ακόμη αυτού του τύπου, απογειώθηκαν στις 11.20 το πρωί από το αεροδρόμιο της Τανάγρας με κατεύθυνση το Αιγαίο για άσκηση αναχαίτισης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνοτουρκικά: «Έρχεται σύγκρουση μικρής κλίμακας στο Αιγαίο και μετά διαπραγματεύσεις!»
Κατά τη διάρκεια της πτήσης ο Νίκος διαπίστωσε βλάβη στο σύστημα ελέγχου του πηδαλίου και ανέφερε αμέσως στον αρχηγό τού σχηματισμού, που ήταν ο πιλότος τού άλλου μαχητικού, και εκείνος του έδωσε εντολή για αναγκαστική προσγείωση.
Βρισκόταν σε ύψος 1.000 ποδιών (330 μέτρα) και σε απόσταση 11 ναυτικών μιλίων νότια της Τανάγρας στην περιοχή της Σκάλας του Ωρωπού όταν το αεροσκάφος έκανε μια ανεξέλεγκτη κίνηση ανόδου με ταυτόχρονη κλήση και περιστροφή.
Ο υποσμηναγός (Ι) Παρούσης διαπιστώνοντας ότι η κατάσταση ήταν εκτός ελέγχου και βλέποντας μπροστά του ένα σχολείο, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, έκανε απεγνωσμένες προσπάθειες και απέτρεψε την πτώση του στο σχολείο.
Ως Αξιωματικός Μηχανικός της Πολεμικής Αεροπορίας γνωρίζω ότι το τέλειο σύστημα του Mirage 2000 παρείχε τη δυνατότητα διάσωσής του.
Αυτός όμως προτίμησε να θυσιαστεί για χάρη της σωτηρίας πολλών και υπακούοντας στις διαταγές της Υπηρεσίας, οδήγησε το μοιραίο αεροσκάφος εκτός κατοικημένης περιοχής και συνετρίβη μαζί του…».
Δυστυχώς οι διαθέσιμες αξιόπιστες πηγές στο ελληνικό διαδίκτυο για έναν τόσο σπουδαίο αξιωματικό της ΠΑ, είναι ελάχιστες. Η ιστορία του έχει δυστυχώς ξεχαστεί από τους περισσότερους. Ο Ωρωπός όμως δεν τον έχει ξεχάσει και έχει αναγείρει ανδριάντα του.
Πηγή: Veteranos.gr