Ούτε τώρα πέταξε το Τουρκικό μαχητικού KAAN – Με αυτό οι Τούρκοι ονειρεύονται να κοντράρουν τα ελληνικά F-35
Για δεύτερη φορά ματαιώνεται η πρώτη πτήση του τουρκικού μαχητικού KAAN, με το οποίο οι Τούρκοι... ονειρεύονται να κοντράρουν την ελληνική πολεμική αεροπορία στο Αιγαίο.Μετά τις 27 Δεκεμβρίου όπως είχαν υποσχεθεί οι Τούρκοι, ούτε στις 16 Ιανουαρίου κατέστη δυνατό να πετάξει για πρώτη φορά επίσημα το τουρκικό μαχητικό KAAN.
Όπως αποδεικνύεται το αεροσκάφος που προορίζεται να κοντράρει τα ελληνικά αναβαθμισμένα F-16, τα Rafael και τα F-35, προς το παρόν τουλάχιστον έτοιμο.
Πάντως αν και το αν και το τουρκικό μαχητικό KAAN έχει αρκετές δυνατότητες, τα ηλεκτρονικά του συστήματα δύσκολα θα μπορούν να κοντράρουν τα αντίστοιχα των F35 που είναι ιδιαιτέρως προηγμένα. Τους κινητήρες του KAAN η Τουρκία αναμένεται να τους προμηθευτεί από την Αγγλία, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες ή από τις ΗΠΑ.
Πάντως το πλάνο που έχει η Τουρκία είναι ως το 2030 οι κινητήρες του KAAN να είναι τουρκικής παραγωγής.
Να σημειωθεί φυσικά πως μοιάζει κάπως με το F-22, καθώς είναι ένα μεγάλο (21 μετρά μήκος) δικινητήριο stealth μαχητικό αεροσκάφος εναέριας υπεροχής 5ης γενιάς, το οποίο διαθέτει, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία ΤΑΙ, προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως πάρα πολλούς αισθητήρες, σύστημα ανίχνευσης ζημιών στη μάχη, χαμηλή ανιχνευσιμότητα, επιχειρησιακά συστήματα νέας γενιάς, στόχευση ακριβείας και εσωτερικό χώρο αποθήκευσης όπλων.
«Με αυτό το αεροσκάφος, η Τουρκία θα γίνει μία από τις πέντε χώρες που διαθέτουν αυτού του είδους τις τεχνολογίες», είχε πει πριν από λίγο καιρό ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έχοντας παράλληλα τάξει πως το 2030 θα πετάει με τουρκικούς κινητήρες.
Η αλήθεια βέβαια είναι πως το τουρκικό μαχητικό ΚΑΑΝ φαντάζει περισσότερο ως η… πρόχειρη λύση για την Τουρκία, προσφέροντας μόνο «μόστρα» και εξωτερική εμφάνιση.
Οπως έχετε διαβάσει στο Sportime, τα KAAN προς το παρόν χρησιμοποιούν κινητήρα αμερικανικής κατασκευής τύπου F110 που χρησιμοποιούνται στα μαχητικά αεροσκάφη F-16. Ωστόσο, ο τουρκικής κατασκευής κινητήρας αναμένεται να είναι έτοιμος το 2028, από την εταιρεία TRMotor.Οσον αφορά τις προχειρότητες που αναφέρουμε, κάποιοι κατηγορούν την Τουρκία ότι ουσιαστικά το ΚΑΑΝ είναι μόνο «μόστρα» και εξωτερική εμφάνιση. Στα «ενδότερα» όμως, στερείται ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης και παρά τις φιλόδοξες προσπάθειες της Άγκυρας, η τεχνολογία AESA παραμένει άπιαστο όνειρο.