Πολεμική Αεροπορία: Σε μια πρωτοποριακή κίνηση ετοιμάζεται να προχωρήσει η Ελληνική Αεροπορική βιομηχανία που σκοπεύει να φέρει UAV κάθετης προσγείωσης, κάτι που αν συμβεί θα αλλάξει μια για πάντα τις ισορροπίες στο Αιγαίο.
Όπως αναφέρει το enikos.gr, η ΕΑΒ με την τεράστια εμπειρία που έχει αποκτήσει από την συμμετοχή στο πρόγραμμα «ΝΕΡΩΝ» ετοιμάζεται να πάει ένα βήμα παραπέρα με την κατασκευή ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους (UAV ή Drone όπως έχει επικρατήσει να το λένε πολλοί), το οποίο θα έχει την δυνατότητα να απογειώνεται ακόμη και κάθετα!
Η είδηση αυτή έχει προκαλέσει τρόμο, όπως είναι λογικό στην Τουρκία και ετοιμάζεται να κάνει πανίσχυρη την Ελλάδα, με το πρόγραμμα «ΑΡΧΥΤΑΣ», για την σχεδίαση και κατασκευή VTOL UAV, να αποτελεί μια εξέλιξη που θα φέρει τα πάνω κάτω.
Τις πρώτες μάλιστα ημέρες της εβδομάδας που διανύουμε, πραγματοποιήθηκε συνάντηση για την ανάπτυξη του project και την έναρξη διαδικασίας παραγωγής του πρώτου μεγάλου ελληνικού UAV στην οποία συμμετείχαν στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, η διοίκηση της ΕΑΒ και οι εκπρόσωποι των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης, Θράκης και Θεσσαλίας που έχουν αναλάβει την έρευνα και την ανάπτυξη του πρώτου ελληνικού drone.
Ο σκοπός της κατασκευής του αφορά, την την ικανοποίηση επιχειρησιακών απαιτήσεων Εθνικής Άμυναs και Ασφάλειας (Επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων συνόρων, επιτήρηση θαλασσών, επιτήρηση εχθρικών δυνάμεων κλπ) αλλά και για σκοπούς πολιτικής προστασίας (επιτήρηση δασών-έγκαιρη προειδοποίηση πυρκαγιών, επιτήρηση και αξιολόγηση λοιπών φυσικών καταστροφών) και πολλές άλλες εμπορικές χρήσεις.
Το UAV θα σχεδιαστεί ως μια πλατφόρμα σταθερής πτέρυγας, που θα δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου όγκου και βάρους (της τάξης των 20lt και 15kg έως 20kg, αντίστοιχα).
Αναμένεται όμως να υπάρξει και δεύτερο σχέδιο με ενισχυμένα δομικά στοιχεία ώστε να μπορεί να μεταφέρει φορτίο ακόμη και 200ων κιλών, που θα κάνει παντοδύναμο τον Ελληνικό Στρατό που θα το αξιοποιήσει.
Η απογείωση και η προσγείωση του UAV θα μπορεί να γίνει κατακόρυφα (VTOL) και έτσι θα είναι εφικτή η προσέγγιση ακόμα και ιδιαίτερα απομονωμένων νησιών ή χερσαίων περιοχών, αλλά και καταστρωμάτων μεγάλων πλοίων, προσδίδοντάς του μοναδική επιχειρησιακή ικανότητα και ευελιξία (χρήση από φρεγάτες, μικρά ακατοίκητα νησιά κλπ).
Το UAV θα μπορεί επίσης να επιχειρεί υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες (πτήση σε δυνατούς ανέμους μέχρι τουλάχιστον 6 B) οι οποίες συχνά επικρατούν στο Αιγαίο, αυξάνοντας έτσι την επιχειρησιακή ικανότητά του.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην αρχή της εβδομάδας, συμμετείχαν οι κ. Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς και Κωνσταντίνος Μαγουλάς ως Εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών.
Από πλευράς ΕΑΒ ήταν οι κ. Ιωάννης Κούτρας, Πρόεδρος Δ.Σ., Δημήτριος Παπακώστας, Διευθύνων Σύμβουλος, Μιχαήλ Κορωναίος Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΕΑΒ, και στελέχη της εταιρείας.
Παρέστησαν επίσης οι κ. Κύρος Υάκινθος, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΑΠΘ, Αντώνιος Γαστεράτος, Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου και ΔΠΘ, Γεώργιος Σταμούλης, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΠΘ, Υποπτέραρχος (Μ) Αναστάσιος Χαλβατζής, Διοικητής Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ), Γεώργιος Κοκκάλας, Σμήναρχος (M) Διευθυντής Airworthiness ΕΣΑΑ.