Σύμφωνα με πληροφορίες το Πολεμικό Ναυτικό έχει μπει σε διαδικασία επίσημης διευκρίνισης του τι ισχύει με τις φρεγάτες «M» των Ολλανδών.
Τα δυο ολλανδικά καράβια που είναι η επόμενη γενιά των ελληνικών «S» που έχουν αποκτηθεί από την Ολλανδία, θεωρείται δικαίως ως ιδανική «ενδιάμεση» λύση αντικατάστασης ισάριθμων μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών του τύπου που υπηρετούν στον ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το ζητούμενο είναι βέβαια εάν είναι διαθέσιμες, πόσο σύντομα και σε ποια τιμή.
Σύμφωνα με το Defence Point η στάση των Ολλανδών έχει αλλάξει και από την αρχική θέση ότι τα πλοία θα ήταν διαθέσιμα από το 2025, οι Ολλανδοί συζητούν την αποδέσμευσή τους ακόμα και άμεσα, σε μια τιμή γύρω στα 250 εκατ. ευρώ, η οποία θεωρείται μάλιστα διαπραγματεύσιμη. Η θέση αυτή συμπίπτει και με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Το ενδιαφέρον είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό φέρεται να μην είχε αντιληφθεί την αλλαγή της ολλανδικής στάσης, παραμένοντας στην προ διετίας ενημέρωση που είχε για την αποδέσμευση των πλοίων το 2025. Ωστόσο, η νέα κατάσταση που φαίνεται να διαμορφώνεται οδήγησε την ηγεσία και τους αρμόδιους για τα τα θέματα των εξοπλισμών του Κλάδου να εμπλακούν σε μια διαδικασία επίσημης διευκρίνισης της ολλανδικής θέσης.
Εν ολίγοις, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ξεκινήσει ή επίκειται άμεσα, υπηρεσιακή αλληλογραφία που θα διευκρινίσει πέραν πάσης αμφιβολίας και φημολογίας, τι ισχύει και τι όχι με τις φρεγάτες τύπου «M». Το Πολεμικό Ναυτικό δείχνοντας αντανακλαστικά και κινούμενο μεθοδικά, αντιλαμβάνεται τη δυνητική ευκαιρία, καθώς είναι ίσως τα μόνα καράβια που θα μπορούσαν να ενταχθούν σχεδόν άμεσα και “ανώδυνα” στον στόλο, επαυξάνοντας σημαντικά τη μαχητική του ισχύ.
Τα συστήματα που φέρουν είναι ίδια με των ελληνικών «S», οπότε θα μπορούσαν με συνοπτικές διαδικασίες να παροπλιστούν δυο από τις μη εκσυγχρονισμένες και τα πληρώματα να διατεθούν άμεσα για την ομαλή ένταξη των πλοίων στον στόλο. «Too good to be true» (σ.σ. πολύ καλό για αν είναι αληθινό) που λένε και οι Εγγλέζοι, όμως πολύ σύντομα θα οριστικοποιηθεί τι ισχύει και τι όχι.
Στη συνέχεια βέβαια, θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και συνολικότερα η κυβέρνηση να ανάψει το «πράσινο φως». Η πιο σημαντική ίσως δουλειά αφορά το υπουργείο Οικονομικών που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση σε εθνικό επίπεδο. Η απόφαση θα ληφθεί μετά από προσεκτική μελέτη της οικονομικής παραμέτρου, σε μια εποχή που καλείται να βρει κονδύλια για τα εξοπλιστικά προγράμματα και τις συντηρήσεις – αναβαθμίσεις που δεν έγιναν σε μια 15ετία…
Δύσκολη απόφαση ομολογουμένως, στην οποία θα πρέπει να συνυπολογιστεί το μέγεθος της δαπάνης μετά από διαπραγμάτευση με την ολλανδική πλευρά και οι χρονικές διευκολύνσεις στη αποπληρωμή, σε σχέση με το επιχειρησιακό όφελος, καθώς στην περίπτωση των «M» θα προέκυπτε σε χρόνο ρεκόρ για το Πολεμικό Ναυτικό, τον Κλάδο που έχει τη μεγαλύτερη ίσως επιβάρυνση στην αντιμετώπιση της τουρκικής πίεσης.
Καταληκτικά, ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν πληροφορίες που αποσυνδέουν τη διαθεσιμότητα προς πώληση των «M» με το ενδιαφέρον που έχει επιδείξει η ολλανδική πλευρά για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Κάποιες πληροφορίες μάλιστα θέλουν το ενδιαφέρον των Ολλανδών να είναι μεγαλύτερο για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), όπου μάλιστα δεν αποκλείουν κάποιο είδος… «πολυεθνικής συνεργασίας» για την κάλυψη περισσοτέρων ελληνικών “αεροπορικών απαιτήσεων”. Θα διευκρινίσουμε και θα επανέλθουμε…
Πηγή: defence-point.gr
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Όλες οι ειδήσεις σήμερα από το Sportime
Ελληνοτουρκικά-Έκτακτο: Αποσύρουν τους στόλους τους Ελλάδα-Τουρκία!
Tουρκία: Βγάζει ελαττωματικούς τους S-400 για να γλυτώσει τις κυρώσεις