ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Πολεμικό Ναυτικό: Οι παραγγελίες της επόμενης δεκαετίας που τρέμει ο Ερντογάν!

Στόχος το Πολεμικό Ναυτικό να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο και να κυριαρχήσει.
Πολεμικό Ναυτικό: Οι παραγγελίες της επόμενης δεκαετίας που τρέμει ο Ερντογάν!

Ξεκάθαρος είναι ο στόχος που έχει βάλει η κυβέρνηση για το Πολεμικό Ναυτικό και την ενίσχυση του, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.

Συγκεκριμένα έκανε γνωστό ότι ήδη έχει αρχίσει ο σχεδιασμός, προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει τις ισχυρότερες ένοπλες δυνάμεις στην ιστορία της.

Γι’ αυτό και έχει δημιουργηθεί το πρόγραμμα «Ατζέντα 2030», που περιλαμβάνει όλο το εξοπλιστικό πρόγραμμα, που όπως είπαμε αφορά το Πολεμικό Ναυτικό.

Όλες οι εισηγήσεις για το πρόγραμμα, έχουμε γίνει από το ΓΕΕΘΑ και έχει ορίζοντα δεκαετίας, δηλαδή θα ολοκληρωθεί αν όλα πάνε καλά το 2035.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η «Real News» η ενίσχυση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έως 15 φρεγάτες, έως οκτώ κορβέτες και 10 υποβρύχια και πρόκειται για ένα πρόγραμμα που εκτιμάται ότι θα φτάσει και ίσως ξεπεράσει τα 25 δισεκατομμύρια ευρώ.

Φρεγάτες!

Αρχικά όσον αφορά τις φρεγάτες, η Ελλάδα θέλει να λάβει τη δεύτερη Belharra, ενώ μέχρι το 2026 θέλει να προσθέσει και την τρίτη, ενώ έχει γίνει εισήγηση για μία ακόμα.

Ωστόσο δε σταματάμε εκεί, αφού σε πρώτο πλάνο βρίσκεται και η ναυπήγηση πέντε έως επτά φρεγατών Constellation σε συνεργασία με το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό.

Πρόκειται για πλοία εκτοπίσματος 6.700 τόνων, που εντάσσονται στην κατηγορία των αντιτορπιλικών, με το κόστος τους να φτάνει τα 9 δισ. ευρώ (για το σύνολο των επτά φρεγατών). Εξελίξεις έχουμε, όμως, και στο θέμα των τεσσάρων ΜΕΚΟ, καθώς έχει «κλειδώσει» η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό τους.

Πολεμικό Ναυτικό: Έρχονται υποβρύχια και κορβέτες!

Από κει και πέρα, η Ελλάδα θα ενισχυθεί τόσο με υποβρύχια αλλά και με κορβέτες. Αρχικά θα έχουμε τον εκσυγχρονισμό στα τέσσερα «αόρατα» υποβρύχια Type 214 κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, που περιλαμβάνει κυρίως νέα ηλεκτρονικά συστήματα που θα τους προσδώσουν πλεονέκτημα έναντι των τουρκικών της αντίστοιχης κλάσης και θα προσφέρουν στην Ελλάδα μια συνέχεια στην υποβρύχια υπεροχή που απολαμβάνει από το 2012. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ.

Ενώ υπάρχει απόφαση για ναυπήγηση τεσσάρων νέων υποβρυχίων, ενώ η πλατφόρμα που φαίνεται να προκρίνεται κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό. Παράλληλα, υπάρχουν σκέψεις ώστε η ναυπήγηση των τεσσάρων νέων υποβρυχίων να είναι πακέτο με την προμήθεια και δύο μεταχειρισμένων

Τέλος όσον αφορά τις κορβέτες, η προηγούμενη Δομή Δυνάμεων του ΓΕΕΘΑ προέβλεπε έξι κορβέτες στη διάθεση του Πολεμικού Ναυτικού. Ο νέος σχεδιασμός θέλει τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων κορβέτων με κόστος που υπολογίζεται να φτάσει τα 4 δισ. ευρώ.

Σε αυτά, όμως, δεν υπολογίζεται η ενδεχόμενη προμήθεια των τεσσάρων κορβετών LCS από το απόθεμα του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, όπως έχει προκύψει από την επιστολή του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν, μετά τη συνάντηση που είχε πέρυσι τον Δεκέμβριο με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Έτσι η Ελλάδα θα μπορεί άνετα να κυριαρχήσει στο Αιγαίο και όπου αλλού χρειαστεί, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα σε Τουρκία και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Πηγή: Geostratigika.gr

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Πολεμικό Ναυτικό: Οι παραγγελίες της επόμενης δεκαετίας που τρέμει ο Ερντογάν!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Στέλιος Ανδρικάκης

Ο Στέλιος Ανδρικάκης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23/5/1992. Από μικρή ηλικία άρχισε την ενασχόληση του με διάφορα αθλήματα και κυρίως με την κολύμβηση, ωστόσο το άνοιγμα του ραδιοφώνου σε μία αθλητική εκπομπή άλλαξε τελείως την οπτική και τα «θέλω» του. Η αγάπη του για την αθλητική δημοσιογραφία και το ραδιόφωνο άρχισε να μεγαλώνει και έτσι το Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ στο οποίο φοίτησε ήταν μονόδρομος. Μετά από την πορεία του σε αρκετά sites, ήρθε η πρόταση από το Sportime, στο οποίο και βρίσκεται από το 2018 μέχρι και σήμερα.