Τι και αν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δηλώνει ευθαρσώς πως «θα έρθουμε ξαφνικά ένα βράδυ»; Τα… αποτελέσματα δείχνουν άλλα, καθώς η τουρκική πολεμική αεροπορία βρίσκεται σε ένα από τα χειρότερα σημεία της ιστορίας της!
Παρότι λοιπόν επίσημα στοιχεία δεν είναι διαθέσιμα, εκτιμάται ότι πάνω από το 40% των μαχητικών αεροσκαφών της Τουρκίας είναι καθηλωμένα, με αρκετά εκ των υπολοίπων να έχουν ακόμα λίγες ώρες πτήσης πριν μπουν και αυτά στα υπόστεγα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Real News έμπειροι αξιωματικοί εκτιμούν ότι, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το ποσοστό των αεροσκαφών που δεν θα μπορούν να είναι διαθέσιμα.
Μάλιστα, στην προσπάθεια να αναβαθμίσουν τα μαχητικά τους, η πόρτα των ΗΠΑ είναι κλειστή. Ας μην ξεχνάμε φυσικά πως η γείτονας χώρα βρίσκεται στα πρόθυρα… εγκεφαλικού μετά τα αλλεπάλληλα «χαστούκια», αναφορικά με τις συμφωνίες που έχει υπογράψει με την Κυβέρνηση της Τρίπολης.
Έτσι, οι Τούρκοι έχουν στραφεί στη Νότια Κορέα, η οποία ωστόσο δεν φαίνεται διατεθειμένη να παραχωρήσει την τεχνολογία που έχει ζητήσει η Άγκυρα. Γι’ αυτό τον λόγο, τον τελευταίο καιρό η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί να εξασφαλίσει συμφωνία με τη Βρετανία για την προμήθεια Eurofighter.
Πρόβλημα διαθεσιμότητας, όμως, υπάρχει και σε έμψυχο δυναμικό. Υπολογίζεται ότι ένας πιλότος για να μπορέσει να βγει στο Αιγαίο «έτοιμος» κοστίζει στο κράτος περίπου 9 εκατ. ευρώ.
Μόνο το κόστος εκπαίδευσης, πριν μπορέσει μόνος του να πραγματοποιήσει πτήσεις με F-16, ανέρχεται στο 1,5 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο χρόνος εκπαίδευσης ενός ιπτάμενου φτάνει τα επτά έτη.
Από τα παραπάνω είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να στείλει επιστολές σε πάνω από 400 πιλότους που έδιωξε τα προηγούμενα χρόνια.